All Risk verzekering. Rare voorwaarden

Stoyanov

Active Member
Een collega van mij gaat een nieuwe scooter kopen en wil deze all risk verzekeren.
In de voorwaarden staat o.a.:

De bestuurder of gebruiker moet er alles aan doen om
diefstal of joyrijden te voorkomen. Doet hij dit niet, dan
krijgt u geen vergoeding. Dit geldt bijvoorbeeld:
- als de bromfiets niet wordt gebruikt, en niet is gestald
in een af te sluiten ruimte, terwijl die ruimte wel
beschikbaar is;
- als de bromfiets zonder direct toezicht van de
bestuurder of gebruiker is gelaten, buitenshuis of
in een niet afgesloten ruimte, en niet is afgesloten
met een standaardslot en een ART-goedgekeurd
bromfietsslot (categorie 3 of hoger);

Met andere woorden; als je ergens bent MOET de brommer binnen staan.
Als je schuur vol is heb je pech. Als je in een flat woont met een schuur in de kelder (zonder lift), heb je pech.
Indien je boodschappen gaat doen en er is geen bewaakte fietsenstalling , heb je nergens recht op.
Als je je kabelslot niet aan iets vast kunt maken, vis je achter het net.
Maar wat nou als je een ART 3 schijfslot gebruikt???

En.... je moet altijd in de buurt van de scooter blijven....

Hoe serieus moet ik dit nemen?
Of is dit gewoon een k*t-maatschappij?
 
Advertisement - register to remove this

Een collega van mij gaat een nieuwe scooter kopen en wil deze all risk verzekeren.
In de voorwaarden staat o.a.:

De bestuurder of gebruiker moet er alles aan doen om
diefstal of joyrijden te voorkomen. Doet hij dit niet, dan
krijgt u geen vergoeding. Dit geldt bijvoorbeeld:
- als de bromfiets niet wordt gebruikt, en niet is gestald
in een af te sluiten ruimte, terwijl die ruimte wel
beschikbaar is;
- als de bromfiets zonder direct toezicht van de
bestuurder of gebruiker is gelaten, buitenshuis of
in een niet afgesloten ruimte, en niet is afgesloten
met een standaardslot en een ART-goedgekeurd
bromfietsslot (categorie 3 of hoger);

Met andere woorden; als je ergens bent MOET de brommer binnen staan.
Als je schuur vol is heb je pech. Als je in een flat woont met een schuur in de kelder (zonder lift), heb je pech.
Nee dan is die ruimte toch niet beschikbaar? Als jij hem dan met een goed slot vastlegt aan een lantaarnpaal zit je volgens mij gewoon goed
Indien je boodschappen gaat doen en er is geen bewaakte fietsenstalling , heb je nergens recht op.
Als je je kabelslot niet aan iets vast kunt maken, vis je achter het net.
Maar wat nou als je een ART 3 schijfslot gebruikt???
Dan word ie wel heel makkelijk in een busje getild vandaar dat ze willen dat je hem ergens aan vastmaakt. Maar elke supermarkt heeft wel van die fietsenrekken waar je hem aan vast kan leggen toch?.
En.... je moet altijd in de buurt van de scooter blijven....
Dat kunnen ze moeilijk van je vragen toch? Als jij hem vastzet en vervolgens een wandeling in een bis maakt of weet ik het dat mag niet uitmaken toch.
Hoe serieus moet ik dit nemen?
Of is dit gewoon een k*t-maatschappij?
Alle verzekeraars zijn zakkenvullers op zulke polissen. En heb je echt all risk nodig? Als het een dure Vespa ofzo is die zijn vrij diefstal gevoelig dan snap ik het wel
 
De bestuurder of gebruiker moet er alles aan doen om
diefstal of joyrijden te voorkomen. Doet hij dit niet, dan
krijgt u geen vergoeding. Dit geldt bijvoorbeeld:
- als de bromfiets niet wordt gebruikt, en niet is gestald
in een af te sluiten ruimte, terwijl die ruimte wel
beschikbaar is;
- als de bromfiets zonder direct toezicht van de
bestuurder of gebruiker is gelaten, buitenshuis of
in een niet afgesloten ruimte, en niet is afgesloten
met een standaardslot en een ART-goedgekeurd
bromfietsslot (categorie 3 of hoger);
het stukje is zódanig geschreven, dat de verzekeraar het kan intrepeteren zoals het HUN het beste uitkomt (lees: onder hun verplichting tot betalen uit te komen).
dat je altijd bij de scooter moet blijven is in de realiteit niet haalbaar, maar is voor verzekeraars een handige troefkaart.
all-risk verzekeren klinkt leuk voor de consument (en de verzekeraar vangt er t meest voor), maar is voor de verzekeraar ook het meest risicovol.
via dit soort sneaky constructies word hun risico bij jou als verzekerde gelegd.... kortom: zij de lusten, jij de lasten.
het is idd een k*t-maatschappij, waarbij dit soort idioten helaas van Den Haag vrij spel krijgen...

misschien dat een GPS tracer een goede aanvulling is, naast een alarm?
mocht een onverlaat 'm meenemen, kun je erachter komen waar ie staat en er met een honkbalknuppel ´op bezoek gaan´
 
Last edited:
En heb je echt all risk nodig? Als het een dure Vespa ofzo is die zijn vrij diefstal gevoelig dan snap ik het wel
Volledig casco voor een Vespa is niet te betalen, kan je beter een "beperkt casco" verzekering afsluiten.
Wij hebben alles verzekerd bij Interpolis, dat geeft ook nog een leuke "pakket" korting.
 
en bij de Apple of Windhoos overeenkomst klikt iedereen op OK zonder te lezen...

telefoonverzekering... levensverzekering.... allemaal bullshit.
 
en bij de Apple of Windhoos overeenkomst klikt iedereen op OK zonder te lezen...
telefoonverzekering... levensverzekering.... allemaal bullshit.
mee eens!

terwijl, als je de moeite neemt het uit te pluizen, kom je veel idioterie tegen waar je als gewone consument nop mee van doen wilt hebben.
in de praktijk gaat de massa uit van ´het zal wel goed zijn/ wettelijk in het voordeel van de consument geregeld zijn´ idee, om dan bij een data-lek of
andere narigheid te gaan klagen, terwijl ze ervoor getekend hebben door op OK te klikken... dom, dom, dom.
 
Back
Top