Algemeen voorvork topic!

waarom moet je de pen dikte weten:?

lagers zijn veel belangrijker, of die een beetje overeen komen of dat de lagerpassing zo te maken is dat de lagers overgezet kunnen worden.
 
mn nrg voorvork:
img3751o.jpg

-maximaal verlaagd door middel van binnenpoot ingekort, moer erin gelast en weer terug gezet
-sr voorvelg, een busje in de voorvork gemaakt die van 15mm(nrg wielas) naar 12mm gaat(sr) en met een busje opgevult.
 
IK had een vraag.
Ik heb een alu t-stuk voor op me sonic nu zit alles in elkaar maar heb ik erg veel speling.
Om dat het alu t-stuk recht is aan de boven kant en bij eht standaart t-stuk, liep het rond om de stuur buis iets om hoog waar je je lagers op legt en het goed strak tegen je frame wordt aan gedrukt.
Wie weet de maten om dit van alu te laten draaien dat je lagers goed klem zitten, of kan iemand dit maken???

Al vast bedankt!!
 
Als je geen pruts aerox hebt gekocht is het een nieuw type. Die keringe zijn ook dubbel. Dus extra dik. Als je nieuwe keringen erin doet kun je het zo zien. Dan weet je in ieder geval dat de poten van een nieuw type zijn.

Voor zover ik weet past het oude type kroonstuk niet in een 2003+ frame.
 
goeienacht allen!

ik had een korte vraag over de voorvork van een gilera dna..
klopt het dat de voorvork(upside down vering) van het nieuwe model dna (06)korter is dan van van het oude...

mvg bas
 
ik heb een vraagje,
passen de pootjes van een zip trommelvork in het kroonstuk van een schijfremvork?
of is het veersysteem toch verschillend?
alvast bedank :)
 
wat past erop een mc3 frame zonder aanpassingen

welke voorvork kan er zonder aanpassingen op een nrg mc3 gezet worden,want wil er 1 via marktplaats kopen maar van een mc3 staan ze er niet op maar wel van een puch nrg en van runners?
 
Welke voorvorken passen er nog meer in een Speedfight 1 zonder (al te veel) aanpassingen ? Ik wist al van de Vivacity voorvork, maar die vind ik niet zo mooi. Dus zou bijvoorbeeld een Aerox vorkje wel passen ? Noem maar wat allemaal past.
 
Nieuwe voorvork gemonteerd en andere remschijf. Enige wat mist is eigenlijk nog een mooie gaspot naast de schokbreker en een mooi klein spatbordje. Vind de ruimte tussen voorwiel en radiateur nog steeds erg groot, zou eigenlijk de voorvork zelf wel is willen inkorten.

2a631nm.png
 
vraag over sonic

een BMX zo te zien, kan je gwn bij de fietse handel halen
he man als goed ik hoorde dat je veel weet of voor vorken en zo ik heb een sonic en wil zip voor poten en t stuk er in doen maar weet niet wat ikoet doen of zal ik gewoon van een sonic er in doen en die maar laten afrdraaien en max verlagen maar weet niet waar ik het kan doen ik hoorde dat jij wel kan doen inkorten en afrdaaien zo dat hij max verlaagd is en wat zijn de prijzen dan groeten regelio
 
Beste medescooterfanaten, ik ben bezig om mijn Gilera Typhoon compleet te vernieuwen. Mijn originele voorvork zit helemaal vast dus ik wil tweedehands een goed verende kopen alleen is het aanbod originele onderdelen heel laag en slechte kwaliteit. Daarom vraag ik me af welke andere voorvorken een goede keuze zijn en welke zonder aanpassingen passen? Ik las ergens die van een peugeot vivacity en ik dacht ookaan een piaggio typhoon voorvork, ik hoop dat een van jullie mij kan verzekeren dat deze past omdat ze het al eens gedaan hebben. Dus welke voorvork past er op een gilera typhoon?

Met vriendelijke groet,

Jochum
 
vraag over voorvork
heb sinds kort een vivacity uit 2005 het stuur draait te veel naar links en rechts er hoort een stop
op te zitten dat hij niet teveel draaid kan iemand mij uitleggen waar die moet zitten en werkt.
bvd :schaak
 
Met een stop bedoel je de aanslag.. Meestal 2 van die metalen blokjes.. Deze zitten vaak op de bovenkant bij de onderste balhoofd lager.
 
Back
Top