Algemeen: Lachgas

Advertisement - register to remove this

Ok, nieuw topic, ga ik hier verder...

Ik heb ook een leuke kit gevonden van NOS. In de VS noemen ze dit een Sneeky Pete kit. Het is dan wel een droge kit, maar er bestaan van NOS speciale kits om van je droge kit een natte kit te maken.
Nou is de Sneeky Pete kit in eerste instantie niet eens voor motoren gemaakt met 1-cilinder (twee-takt), maar met de ombouw kit van droog naar nat kan ik hem toch gewoon universeel toepassen?

Ik heb dan, ongeveer, een totaalpakket als volgt:
- Dunne lange NOS Fles, met de bijbehorende solenoid voor een droog systeem, alle leidingen en bekabeling.
Bij de 'conversion' kit, dus van droog naar nat, krijg ik dan nog:
- Een solenoid, nog meer bekabeling en leidingen.
- Daarnaast zal ik los nog een universele benzinepomp moeten bestellen (4-7 psi).

Vergeet ik nou iets..?! In mijn ogen lijkt mij dit wel te werken, en voor een leuke totaleprijs ook nog.

img.jpg


img.jpg
 
sorry hoor, maar je snapt zelf niet heel veel van NOS kits.
Is het nu wel of niet de bedoeling om ze te gaan verkopen?

Je wilt nu weer een droge kit om gaan bouwen naar nat, dus er komen weer zoveel kosten bij, geloof me heeft geen zin.

koop gewoon een complete kit voor 2 takt tot 250cc en verpats hem voor meer.
je kan namelijk alles maken en verbouwen, maar gaat niet altijd minder ksoten.
de onderdelen zijn los namelijk een stuk duurder dan in een setprijs.

gr heiko
 
Last edited:
En die kit heb ik al diverse malen gezien op een scooter trouwens, ieder zo zijn smaak maar lachgas moet voor mij toch wel een dikke fles hebben en niet zo'n dun geval
 
sorry hoor, maar je snapt zelf niet heel veel van NOS kits.
Is het nu wel of niet de bedoeling om ze te gaan verkopen?

Je wilt nu weer een droge kit om gaan bouwen naar nat, dus er komen weer zoveel kosten bij, geloof me heeft geen zin.

koop gewoon een complete kit voor 2 takt tot 250cc en verpats hem voor meer.
je kan namelijk alles maken en verbouwen, maar gaat niet altijd minder ksoten.
de onderdelen zijn los namelijk een stuk duurder dan in een setprijs.

gr heiko

Nee, bedoeling is om een kit aan te schaffen, op de goedkoopst mogelijke manier. Niet verkopen dus!

En die kit heb ik al diverse malen gezien op een scooter trouwens, ieder zo zijn smaak maar lachgas moet voor mij toch wel een dikke fles hebben en niet zo'n dun geval

Niet in mijn geval. Ik zet de kit niet op een scooter. Op een scooter is dat inderdaad vaak het mooist; zo een dikke fles. Maar in mijn geval niet, ik heb een (lange) dunne fles nodig.
 
Arthur heeft een dikke fles .. en zal kwa prijs ongeveer hetzelfde zitten als die op het forum aangeboden is.


Wens je trouwens succes met het vinden van je kitje voor een redelijke prijs met zo veel eisen.. ;)
 
Arthur heeft een dikke fles .. en zal kwa prijs ongeveer hetzelfde zitten als die op het forum aangeboden is.


Wens je trouwens succes met het vinden van je kitje voor een redelijke prijs met zo veel eisen.. ;)

Veel eisen? Gaat alleen om een natte kit die ik kan gebruiken op 100cc twee-takt met eventueel een andere fles.

Via de importeur van NOS hebben we gezamenlijk al een kit samengesteld, bestaande uit;
- Natte kit voor scooter.
- Losse dunne chrome fles.
540 euro zit ik dan.

Ik zoek exact hetzelfde, maar dan goedkoper uit de VS.
 
Arthur heeft een dikke fles .. en zal kwa prijs ongeveer hetzelfde zitten als die op het forum aangeboden is.


Wens je trouwens succes met het vinden van je kitje voor een redelijke prijs met zo veel eisen.. ;)

precies niet zeuren gewoon cash neerleggen, het is geen speelgoed en behoort in goede staat te zijn.

en uit je vragen blijkt dat je niet echt snapt/weet wat er bij hoort en hoe het werkt, dus mijn advies gewoon via een dealer bestellen.

gr heiko
 
Ik snap de moeite ook niet, de kit die ben aanbied is gewoon goed voor een zeer nette prijs.
Al €200,- minder dan de internet winkelverkoop.

Alleen omdat de fles aan de grotere kant is voor je brommer?
De kit met die dunne lange fles is ook gewoon hier in NL te bestellen.
 
wat doen jullie nou allemaal moeilijk joh.
Hij wilt graag een dunne lange fles. En als hij het dan leuk vind om een beetje op onderzoek uit te gaan voordat hij het in nederland koopt maakt toch helemaal niks uit.

Ik vind het ook wel eens leuk om een beetje op onderzoek uit te gaan. Als de zelfde kit voor een lagere prijs kan, why not?

Hij heeft al een set samen gesteld in nederland en probeert het nu goedkoper in amerika, lukt dit niet dan wordt het waarschijnlijk gewoon nederland (neem ik aan?).
 
precies niet zeuren gewoon cash neerleggen, het is geen speelgoed en behoort in goede staat te zijn.

en uit je vragen blijkt dat je niet echt snapt/weet wat er bij hoort en hoe het werkt, dus mijn advies gewoon via een dealer bestellen.

gr heiko

Nee, lachgas is nieuw voor mij, net zoals voor velen anderen hier, ik wil er nog veel over leren en op dit moment ga ik alles even rustig uitzoeken voordat ik even nutteloos 700 euro op tafel gooi een een kit koop die niet mooi bij mijn project past, alleen maar slim imo.
Het is ook niet direct het geld waar ik mij zorgen om maak hoor. Alhoewel vind ik dat verschil van 200 a 300 euro toch wel veel, en elke slimme persoon met inzicht wat zaken betreft koopt zo een kit dan uit de VS als het daar goedkoper kan.

Ik snap de moeite ook niet, de kit die ben aanbied is gewoon goed voor een zeer nette prijs.
Al €200,- minder dan de internet winkelverkoop.

Alleen omdat de fles aan de grotere kant is voor je brommer?
De kit met die dunne lange fles is ook gewoon hier in NL te bestellen.

Die kit met dunne fles heb ik hier ook laten samenstellen, ik kan hem zo laten bezrogen voor 540,00 euro.
En die kit met die grote fles vind ik toch maar echt te groot. Jij hebt mijn Citta wel gezien, daar heb ik nauwelijks ruimte voor.

wat doen jullie nou allemaal moeilijk joh.
Hij wilt graag een dunne lange fles. En als hij het dan leuk vind om een beetje op onderzoek uit te gaan voordat hij het in nederland koopt maakt toch helemaal niks uit.

Ik vind het ook wel eens leuk om een beetje op onderzoek uit te gaan. Als de zelfde kit voor een lagere prijs kan, why not?

Hij heeft al een set samen gesteld in nederland en probeert het nu goedkoper in amerika, lukt dit niet dan wordt het waarschijnlijk gewoon nederland (neem ik aan?).

Precies, jij snapt het.

Edelbrock heeft mij laten weten dat veel mensen droge kits kopen en er met een 'conversion' kit een leuk nat systeem van maken perfect voor mijn project.
Maar gezien de negatieve reacties hier zal ik voorlopig even niets meer posten.
Als iemand eventueel nog mee wil bestellen, PM mij dan of stuur even een e-mail.

Groet,
Fredzzz
 
hee ik ben nu bezig me nx te plaatsen etc.. vroeg me af maakt het nog uit hoe de solenoids zitten.. of maakt het niet uit als ze liggen of op de kop zitten of noem maar op

Nick
 
Kan iemand me mischien vertellen met welke boor ik voor moet boren om het tapdraad van mijn nozzle te tappen?
Er staan engelse maten in de handleiding, en ik word er niet veel wijzer van
 
hey danny diameter van de tap op meten! en de spoed van het draad op meten ! en dat van elkaar aftrekken en dan hou je de boor diamter over !

ooi
 
Back
Top