*Algemeen fotografie topic*

Status
Not open for further replies.

Bas

Administrator
Staff member
Hoi,

dit is het topic waar de amateurs van het forum kunnen laten zien dat ze best profi foto's kunnen maken, dus show us what you got!

Vergeet niet of de [ir] functie te gebruiken, of anders een linkje te plaatsen!

BELANGRIJK: JE FOTO MAXIMAAL 800x600 GROOT ANDERS EEN LINK PLAATSEN SVP!

Hier nog een tutorial door #Bas:

Image Resize & Stroke Tutorial


1 - Open een Foto

Je ziet dat de foto nog heel groot is (als hij van je cam komt).

1.jpg



2 - Image Resizen (1/2)

Klik op 'Image' in de tabbladen boven in je scherm , en ga naar 'Image Size'.

2.jpg



3 - Image Resizen (2/2)

Stel de gewenste maat in, zorg dat altijd 'Constrain Proportions' aangevinkt staat, anders
vervorm je de foto.Als je de maat hebt gekozen klik je op ok, je ziet de foto nu kleiner.

3.jpg



4 - Layer Losmaken

De layer staat nu nog vast (als Background) , dubbelklik op de layer en klik dan op 'Ok' ,
nu is je layer van het slot af.

Als je geen layer menu hebt;
- Toets F7
- Window >> Layers

4.jpg



5 - Stroke Maken (1/2)


Klik met je rechter-muisknop op de layer van je foto en selecteer 'Blending Options'.

5.jpg



6 - Stroke Maken (2/2)

Als het goed is krijg je een groot menu te zien met een aantal tabbladen, uit deze tabbladen kies je
de onderste , 'Stroke'.

De rest spreekt vanzelf , let wel op dat je hem op 'Inside'zet ipv. 'Outsite'


6.jpg




Wel duidelijk denk ik , succes.


Ps. Als je heel veel foto's wilt doen kan je het automatiseren maar veel mensen willen een uitsnede uit een foto , wat ik dan meestal doe is gewoon boven mn foto's een mapje maken met 4 layers met de outlines gewoon getekend , en daar plak ik dan mn foto's onder en sla ze op.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

wat een lief vogeltje :)
maar ik vind de foto niet zo mooi eigenlijk. en ik weet ook niet waarom ik hem niet mooi vind :s
 
Ok , beter dat er een nieuw topic is , hopelijk dit keer zonder mensen die zich iets te goed voelen terwijl ze dat niet zijn...

Hier een kleine selectie van wat foto's van mij. De foto's zijn met een oude gare Sony P32 gemaakt die nogal moeite heeft altijd om licht goed vast te leggen (vaak overbelicht). Tevens valt er niks in te stellen , de sluitertijd en diafragma enzo staan vast.


Hier een eerste Serie zwart/wit foto's;

1
1.jpg


2
4.jpg


3
2.jpg


4
10.jpg



5
3.jpg


6
17.jpg
 
Last edited:
Nog wat;

14
15.jpg


15
16.jpg


16
18.jpg


Er zullen voorlopig weinig nieuwe pics komen van mijn kant (heb ik vaker gezegd:p) , mn camera is wel vaker kapot geweest maar nu maakt hij alleen nog maar zwarte foto's dus ik denk dat de lens kapot is:p

Hoop volgend jaar zomer een Canon EOS 350d te kunnen kopen , of er moet tegen die tijd weer wat nieuws zijn.
 
Last edited:
Als je (grote) series Foto's post , zou iedereen ze dan willen nummeren. Dan hoeven de foto's niet gequote te worden. Is wat netter !

Verder liever geen standaard scooterproject page foto's van een uitlaatje of carterkap. Het zijn dan wel foto's maar dat is net wat te gewoon.
 
Last edited:
Kwam net deze tegen op internet , erg vette foto.

Heb nog wel 100 vette auto pics maarja, geen zin om te verkleinen en beetje nutteloos voor dit topic omdat ze niet van mezelf zijn.

10.jpg
 
Mijn passie voor:

Dj'en & fotografie in een.
+ de man is mijn idool :)

DSC01650.jpg


Het gaat dus over de lichtinval..
 
Heb net deze nog snel kunnen maken.. (nadat ie eindelijk is stil bleef zitten :p) Upload vanaaf de rest wel :)

20408295180.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top