Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Goede gear is idd echt lekker! Ben nu redelijk wat aan het investeren maar als het goed is haal ik dat er dik uit. :)

Dat is volgens mij wel een lekker lensje ja! Zeker als je de platen ziet haha! :)

Wat ben je eigenlijk van plan met je bedrijf?

Dit is puur voor mijzelf. Doe nu opleiding tot fotograaf. Studio gebruiken we wel voor wat product fotografie en tak onder ons bedrijf dat Socialmediapicture heet.. maar zal voornamelijk ook voor mezelf gebruikt worden..

Van het weekend op terschelling actief geweest :p

3dyvekvdfgqzevnxcc2j.jpg

uujhnz8ajfeupjpobenx.jpg

rl66t4qqf6ee4xbrf6yr.jpg

cqdkuroonbxqi5r9f6hu.jpg

Laatste 2 skyreplacement of echt?
Ziet er iig erg nice uit!

&*^*%&^% gebruik nou eens niet van die moeilijk te interessant lijkende verzonnen namen zeg! :p

Zo te zien is de lucht inderdaad 2 stops onderbelicht en terug geplaatst.

Btw haal nog even een beetje geel/groen uit de voorramen van beide auto's.

Zo heet dat gewoon hoor :D
Maar zal het de volgende keer lucht vervanging noemen ok :p

01.jpg


De resolutie van de lucht leek wat laag bij de bovenste. Maar zou uiteraard ook kunnen komen als er gespeeld is met contrast.

Mensen. Viel me net even op. Ik zie een aantal groene en blauwe pixels in mijn foto's. Als ik met een langere sluitertijd schiet vooral.

Hete pixels of dode pixels? Hoorde meestal dat dode pixels rood zijn en pixels die heet worden oid.. groen en blauw zijn enz..

Iemand wel is wat mee gehad? Of terug gaan naar Canon met de camera?

Is 't niet gewoon color noise?

Geen idee, waren een aantal rode, groene, blauwe pixels op verschillende plekken in donkere gedeeltes. Als ik de RAW foto in Bridge open zie ik ze wel maar zodra ik ze in Camera Raw open zijn ze gek genoeg verdwenen..

Hm geen idee wat ik hier mee aan moet. Ben ik nu gewoon aan het zeiken of moet ik even terug gaan naar Canon ermee?

Geconcentreerd Wii'en.. :+

01
5499201872_9d1325250c.jpg


02
5498607233_8f0830ee58.jpg


03
5499201662_d36ee5bb17.jpg


04
5499201540_a9868d5f2f.jpg


05
5499201120_eda3b1ae23.jpg

Klinkt gewoon als noise, wat was je iso in die bepaalde foto's?

Hot pixels! Komt vaker voor.
Vaak relatief eenvoudig zelf op te lossen;

http://www.pixelfixer.org/

Zou zeggen probeer dat eens, en mocht dat niet lukken kan je altijd nog terug naar canon

100 tot 400. Was op lange sluitertijd. Hieronder even een snelle foto..
Ik vond het erg op pixels lijken..

Ik zie dit dus alleen als ik de RAW foto in Bridge bekijk. Zodra ik hem in Camera Raw open is het weg..

Klikkerdeklik!
[ir]http://www.cunodebruin.nl/pix.png[/ir]

Zo te zien geen strandrijvergunning? Hebben jullie nog mee gedaan met de landrover tocht?

Is gewoon echt, inderdaad ruim 2 stops onderbelicht met een pola filter erop, geeft altijd lekkere effecten.

@ Pepijn, valt me nu je het zegt ook op ja, dat groen in de ruiten, zal er op letten!

@ Henri

Vergunning was gewoon aanwezig :p
landrover clubjes doen we niet aan, iets teveel verrekijker/lederen werkschoentjes niveau. no offence ;)

@ Conuh,

Dat zijn inderdaad lelijk aanwezige dode pixels, en geen ruis. :(

@wheelex,
Heerlijke en vooral zeer scherpe platen, mooie aparte belichtingen door de tv !

Ik heb ook af en toe foto's met een rood puntje in het zwart zoals hier boven.
Maar het vage is dat ik het niet altijd heb (als ik kijk naar meerdere, dezelfde pics die ik achter elkaar heb gemaakt)
+ dat ik er nooit last van heb als me 50mm lens er op zit.
Dan kan het (iig in dit geval) geen dode pixel zijn toch?

Dat zeg ik het zijn hotpixels! Geen dode pixels!

Hehe woon er nu een jaar maar nog geen zeehond gezien:p. Het klopt wel aardig het beeld van de landrover rijder. Waar hebben jullie overnacht?

Maar verwijderd Camera Raw dan automatisch die dingen ofzo..? En moet ik verder nog wat ermee? Terug gaan naar Canon of is het niet heel boeiend?

*Edit: @Outnumbered, ga ik morgen eens proberen :) thanks.

Dit is in ieder geval geen sensor ruis door hoge ISO. Maar het is ook niet erg. Geen idee welk type camera je hebt, maar zoek even op model + 'pixel remapping' / 'stuck pixels remap' / etc.

Schiet anders eens een foto met je lensdeksel erop op 30s, hoog diafragma oid. Weet je precies waar ze zitten en of ze straks weg zijn.

hahaha, het was ook heel toevallig een zeehond dumpdag ofzo, ik was ook de enige mongool die met laarzen op het strand gaat lopen, dus kon een stukkie de zee in, waar niemand stond

overnacht in ' stayokay'

5o25bfak82zf7lfe4lit.jpg

i65an7rqgond4jvxpcr7.jpg

die persoon in de rolstoel zal zichzelf een ongeluk hebben geduwd :D

De tering hey :D

Offroad jong!

Ik zit nu zelf ook tijdelijk in een rolstoel door een ongeluk, maar ik ga het toch niet proberen :D Bovendien heb ik ook nog me rechterpols gebroken dus ken maar met 1 hand rollen :p

ik heb ook een rolstoel om lange afstanden te doen, ik boek em wel keihard in dat ding hoor. :winner: :p

Waarschijnlijk gewoon gebracht in de 4x4 :p

Ik hoop niet met die van Dion :D

Dan is die nu tot aan zn nek verlamd denk:D

enz
 
Advertisement - register to remove this

Haha die foto van Dion, dat ene beest zit verkeerd om in z'n hokkie :p mooie pics met die 4x4's trouwens!
 
Trouwens voor de geïnteresseerde mensen onder ons..
Heb voor Canon nog een Sigma 15-30mm f/3.5-4.5 te koop.
Pm maar bij interesse.. :)

Plaatje:
sigma-15-30mm-f35-45-ex-dg.jpg
 
vind het bord van Underground rechtsbovenin meer storend dan toevoegend, zou heb zelf grijs maken!
 
Toeval is dat hij op canvas half om de rand zou vallen, heb het daarom ook al moeten aanpassen :)
 
En persoonlijk zou ik het logo op de voorkant van de bus ook gewoon zwart/wit houden. Nu zit er een irritante blauw/paarse vlek op terwijl voor de rest alles zwart/wit & rood is. ;)
 
Yesz ik, absoluut niks over te klagen. Voor elke cent krijg je waarde terug, helaas wel mf. Maar dat is niet zo'n groot probleem bij zo'n fisheye.
 
Ik heb hem ook, bouwkwaliteit is in mijn ogen ontzetten goed bij de vatting, en de foto's zijn 'leuk'. Ik zet focus altijd op 3 meter tenzij een object echt dichterbij is, maar ik krijg nooit echt ragscherpe foto's zoals bij m'n 17-40 bijvoorbeeld. Maar als je voor de fun een fisheye wilt moet je die hebben, waar voor je geld! Vergeleken met de prijzen van andere dan..
 
Net terug van intro weekend van de Foto Academie.

Hier alvast een zelfportretje:

[ir]http://www.cunodebruin.nl/fotoacademie/CdB_Foac_12mrt.jpg[/ir]
 
Ik heb een Nikon D3100

Wat is nou een goede lens voor actiefoto's ? Denk aan crossmotor geweld en foto's tijdens een scootermeeting vanuit een auto gemaakt. Ook foto's tijdens meetings van wheely's bijvoorbeeld maar ook stilstaande scooters en sfeerfoto's.

Heb nu de 18-55 VR Kitlens, op sich wel een leuke lens maar heb het idee dat hij wat in scherpte mist. Misschien wel voldoende voor tijdens de meetings, maar iets extra zou wel tof zijn.

Beetje zoombereik extra zou ook fijn zijn.

Prijs moet niet al te gek worden, maar hoef ook geen budgettroep van 150 euro.
 
Actiefoto's maak je met de camera, de lens gaat hier niet veel aan veranderen, misschien een lichtsterke lens zodat je wat sneller in sluitertijd kan gaan, wat nodig is bij actie.
 
Volgens mij is een UWA lens juist wel mooi bij een crossmotor race. Moet je even kijken welke nikon lenzen er zijn van rond de 8-12mm
 
Zat zelf ook al aan Fisheye te denken, maar die zijn zo gruwelijk duur :D

Edit:

Heb deze 2 gevonden

Samyang 8mm Fisheye € 289,- (hadden er meer hier toch ?)

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1495418/samyang-8mm-f-35-fisheye-nikon.html

Sigma 15mm Fisheye € 599,-

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/8723/sigma-15mm-f28-ex-dg-diag-fisheye-nik.html

Zit er erg veel verschil tussen deze 2 lenzen ? Op de prijs na dan.

Ja het F getal van de Sigma is lager, ik had gelezen op een site van Fotografietips dat de lenzen met een lager F getal vaak ''beter'' waren, en ook het duurste bij bijvoorbeeld 2 dezelfde lenzen met alleen een verschillend f getal.

Ik zelf denk dat een Fisheye wel een leuke toevoeging aan mijn collectie is, gezien ik ook kan filmen met mijn camera en dat levert met een fisheye lens altijd leuke resultaten op.

Maar prioriteit #1 is natuurlijk wel de gave foto's die je ermee kunt nemen.
 
Last edited:
Zat zelf ook al aan Fisheye te denken, maar die zijn zo gruwelijk duur :D

Edit:

Heb deze 2 gevonden

Samyang 8mm Fisheye € 289,- (hadden er meer hier toch ?)

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1495418/samyang-8mm-f-35-fisheye-nikon.html

Sigma 15mm Fisheye € 599,-

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/8723/sigma-15mm-f28-ex-dg-diag-fisheye-nik.html

Zit er erg veel verschil tussen deze 2 lenzen ? Op de prijs na dan.

Ja het F getal van de Sigma is lager, ik had gelezen op een site van Fotografietips dat de lenzen met een lager F getal vaak ''beter'' waren, en ook het duurste bij bijvoorbeeld 2 dezelfde lenzen met alleen een verschillend f getal.

Ik zelf denk dat een Fisheye wel een leuke toevoeging aan mijn collectie is, gezien ik ook kan filmen met mijn camera en dat levert met een fisheye lens altijd leuke resultaten op.

Maar prioriteit #1 is natuurlijk wel de gave foto's die je ermee kunt nemen.

Die eerste is mf, daar ga je geen sportfoto's mee kunnen maken tenzij je superman bent :p
Die 2e is wel leuk ja, en ook f2,8 wat dus een voordeel is.
 
aantal foto's van mijn kant:


1.
5525823084_9dddd09e84_z.jpg


2.
5523907907_14a549c940_z.jpg


3.
5523907769_dcda285502_z.jpg


4.
5524500066_6b7e3b4db6_z.jpg

bij deze kreeg ik die boom rechtsboven niet netjes weg :(
mijn PS skills zijn daar te laag voor denks :+ want aan de linker kant stond ook zon boom
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top