Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
@Dion, ik zou ietsje cyaan uit de lucht en de plassen onder de auto halen.

@Bjorn. Ill looks like
illest2.png
 
Nee, neue logo tees waren gedrukt, moesten even foto voor de webshop hebben en die gasten waren in Gorinchem.

Edit: Pepijn, dat was ook 1 vd eerste dingen die ik zei, maar hij kende 'm iig niet en is ook niet into de autowereld.
Daarnaast lijkt 't met handgeschreven letters al snel. :p
 
Ik ben ook nog steeds niet tevreden over m'n manier van bewerken.
't Mist altijd iets cripsy als dit:
foto8k.jpg
 
400D laten vallen, LCD scherm stuk :|. Ik heb al even op internet zitten kijken, zo een schermpje los is niet zo duur. Ik denk dat ik het maar zelf ga proberen te fixen.

Edit; $25,- incl. verzendkosten :).
 
Last edited:
Ik heb niet gekeken ofzo, maar weet je zeker dat het een origineel schermpje is dan? Had ooit wel eens een schermpje gekocht via eBay voor mn N95, maar daar kwam minder licht vanaf en een iets lagere resolutie leek het wel. Denk dat je dat niet wilt bij een fotocamera..
 
Ik heb niet gekeken ofzo, maar weet je zeker dat het een origineel schermpje is dan? Had ooit wel eens een schermpje gekocht via eBay voor mn N95, maar daar kwam minder licht vanaf en een iets lagere resolutie leek het wel. Denk dat je dat niet wilt bij een fotocamera..

Boeit me eigenlijk niet zo veel. Ik gebruik het scherm wel, alleen om echt mislukte foto's te verwijderen, de rest bekijk ik top op me MB.
 
Kenners,

Ik wil straks in mn crib 4 dezelfde lijsten ophangen, in de maat 40x30. Hoe weet ik wanneer ik het goede formaat foto heb? (Hiermee bedoel ik dat hij scherp is in de uiteindelijke 40x30 maat) Wat moet de resolutie zijn enz?

En wat is een goede (miss online?) zaak om deze te laten afdrukken?
 
Kenners,

Ik wil straks in mn crib 4 dezelfde lijsten ophangen, in de maat 40x30. Hoe weet ik wanneer ik het goede formaat foto heb? (Hiermee bedoel ik dat hij scherp is in de uiteindelijke 40x30 maat) Wat moet de resolutie zijn enz?

En wat is een goede (miss online?) zaak om deze te laten afdrukken?

Ik weet niet of je over Photoshop beschikt? En anders kan je de foto printen op een a4 bijvoorbeeld en aan de hand van de hoogte/breedte verhouding terug rekenen of je op 40x30 komt.

Of even mooie foto's opzoeken en even hier de vraag stellen of iemand ze op maat wil maken.

Foto afdrukken (klein en groot formaat) kan ik ook leveren eventueel.
 
@Bjorn: Jij hebt die foto's op Ill.nl gemaakt toch? Hoe heb je dat gedaan en waarmee (Flitser(s)?/witte achtergrond of gewoon witte muur)? Ben een beetje aan het oriënteren op gebied van flitsers e.d., das ook niet zomaar ff wat kopen :p
 
Yeah, Ik heb gewoon een witte muur en 2 flitsers, wat eigenlijk iets te weinig is.
Zodoende ps ik iedere foto nog wat witter achteraf.

Ik heb een 300W setje als ik me niet vergis, met softboxen.
Ik zal straks even kijken welke precies. :)
 
Oke, thnx :).. Zit met allerlei ideetjes in mijn hoofd, maar tis allemaal zo duur (al kom je al setjes tegen vanaf 80 euro oid) om 'ff' te kopen voor een ideetje. Denk dat ik maar wat moet gaan huren ofzo
 
Last edited:
Ik heb een setje Falcon Eyes` TE 300A.
Volgens mij had ik 'm wel iets goedkoper, maar dat kan ook met btw te maken hebben gehad. Heb 'm nm niet zelf gekocht.
Ik moet nog steeds eens een degelijke lichtmeter kopen, want met al dat wit is 't ook lastig(er) op je histogram af te gaan.
 
Oke, thnx :).. Zit met allerlei ideetjes in mijn hoofd, maar tis allemaal zo duur (al kom je al setjes tegen vanaf 80 euro oid) om 'ff' te kopen voor een ideetje. Denk dat ik maar wat moet gaan huren ofzo

Ik maak zelf gebruik van de Jinbei m400. Chinees ding, maar voldoet prima. Flitser zelf is 150, softbox 50, standaard 40 en remote / receiver iets van 40. Heb je voor 280 inc btw een prima setje.
 
niet zo heel bij zonder maar gister paar foto's voor een maatje gemaakt voor zijn portfolio ofzo.

foto's onbewerkt
[IR]http://i55.tinypic.com/2q06eyf.jpg[/IR]

[IR]http://i56.tinypic.com/mmfqc3.jpg[/IR]

[IR]http://i52.tinypic.com/4ub12b.jpg[/IR]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top