Algemeen fotografie topic #11

Status
Not open for further replies.
Bjorn..

Je durft wel! de foto's op de laptop van je broertje :D!!!
De laatste foto vind ik erg tof... alleen is het nu meer een 'trieste' plaat....
 
Ik zal nog wel meer posten na de bewerking!
Had expres nog niets laten zien eigenlijk.

M'n cinqje zag ik ook pas later, Nico. :+

Dit is echt even een hele selectie geweest hoor.
In serie en met goeie bewerkingen zal 't beter tot z'n recht komen.

't Vervelends was eigenlijk dat de foto's midden op de dag in de zon gemaakt moesten worden, wat niet bepaald bevorderlijk is.
 
Goeie foto's Bjorn!

Die ruit-foto had je echter beter met een pola filter kunnen pakken, dan zijn alle reflecties meteen weg!
 
Ja, een pola had wel vaker nuttig geweest.
Daar heb ik helaas niet aan gedacht.
Ben ook eigenlijk helemaal niet zo bekend met filters..
 
Oja, dat had ik ergens gelezen. Mooie ervaring hoor, scherpe foto's! Ik was laatst ook nog naar een lokale voetbalwedstrijd geweest, maar ik weet niet wat ik mankeer maar m'n foto's zijn nooit zo scherp als sommige die ik hier zie lijkt wel :p

edit; wat voor ISO waarde heb je gebruikt? Ik haat ruis, zet 'm bijna altijd op 100, maar als ik nog is goed kijkt lijkt er best wel wat ruis in je foto's te zitten?

das niet slim hoor, altijd op iso 100 schieten..
 
pff, beetje camera kan je met gemak tot iso 400/800 gaat voordat je er ook maar iets van ziet! waarom anders zoveel geld uitgeven aan body's met goede ISO prestaties als je toch alleen maar op ISO 100 schiet??
 
Wat foto's gemaakt van mn fiets.

1.
5757502187_d761192c00_z.jpg


2.
5756246162_3a62fcc725_z.jpg


3.
5755703239_6382ed0e94_z.jpg
 
Als ik er nu op terugkijk inderdaad niet erg slim van me. Deed vroeger vooral close-ups maken van kleine producten, en daarbij vond ik het wel belangrijk om geen/bijna geen ruis te hebben vanwege details bijvoorbeeld.

@Vinnie, ik zou de zwarte rand er omheen wat dunner maken! En misschien de kleur uit de achtergrond een klein beetje weghalen zodat de motor wat meer in het oog springt
 
Als ik er nu op terugkijk inderdaad niet erg slim van me. Deed vroeger vooral close-ups maken van kleine producten, en daarbij vond ik het wel belangrijk om geen/bijna geen ruis te hebben vanwege details bijvoorbeeld.

@Vinnie, ik zou de zwarte rand er omheen wat dunner maken! En misschien de kleur uit de achtergrond een klein beetje weghalen zodat de motor wat meer in het oog springt

close-up/statief kan je gewoon iso 100 gebruiken ja omdat je sluitertijd ook lang kan zijn/niets beweegt etc. maar voor real-life fotografie is iso 400+ geen ramp :).
 
Laatst een middenformaat negatief gescanned:
test1vc.jpg

Oude foto, maar ik vond 't nice wat je met zo'n Imacon scanner kan. :)

Heb 'm ook op bariet papier zelf afgedrukt, maar dan is 't een stuk moeilijker dezelfde tonen te krijgen.
Met name in 't bovenste gedeelte kan je dan wel tegen gaan houden, maar mist dan 't contrast.
Heb 't niet met filters geprobeerd though. 5 uur kloten voor 1 foto vond ik wel voldoende en 't papier is duur zat. :/
 
@bjorn: foto heeft een lekker sfeertje vind ik, zwart/wit doet hem ook wel goed.

Vraagje, a.s zaterdag ga ik wat foto's maken op een feestje thuis met als thema whiteparty. Nu heb ik een sb800 flitser tot mijn beschikking, maar dit wordt dus de eerste keer dat ik met een flitser werk eigenlijk. Hebben jullie wat tips voor het flitsen? sluitertijd, iso, eerste of tweede gordijn?

schiet trouwens met een d3000 met 17-55 2.8..

alvast bedankt! :)
 
ISO 400/800
f1/250 - .5sec
f4-8
2e gordijn
Wanneer mogelijk bouncen.
___
ISO 400 op standje AV

^dat heb ik ooit eens opgeschreven.
Afhankelijk van of je nog wat ambient licht wil, zal rond je 1/60 goed zijn.

Let met al dat wit wel op dat 't niet overbelicht raakt.
Ik zou 'm dus 1.5/2 stops onderbelichten, met of zonder TTL.

't Is even snel getikt, dus iemand zou me best kunnen corrigeren.
 
ISO 400/800
f1/250 - .5sec
f4-8
2e gordijn
Wanneer mogelijk bouncen.
___
ISO 400 op standje AV

^dat heb ik ooit eens opgeschreven.
Afhankelijk van of je nog wat ambient licht wil, zal rond je 1/60 goed zijn.

Let met al dat wit wel op dat 't niet overbelicht raakt.
Ik zou 'm dus 1.5/2 stops onderbelichten, met of zonder TTL.

't Is even snel getikt, dus iemand zou me best kunnen corrigeren.

thanks! ik zal met deze basis een beetje gaan testen en dan komt het vast wel goed! :)
 
Laatst gemaakt met de 10-20 sigma, vind m niet zo heel spannend, maar wel lekker om te zien :p

p47wbxh0zepy9dyz6mfh.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top