alarm zip iget.

ZIP!!!

New Member
ik heb laatsts een nieuwe zip iget gekocht en wil er een alarm inzetten. welke alarm past erin en i die ook plug&play?
 
Advertisement - register to remove this

Mijn ervaring is dat alarm alleen maar ellende geeft. Gaat af wanneer het niet moet en het liefst op de meest onmogelijke tijden.
Er reageert niemand op, zorgt voor startproblemen en een lege accu.
Je kan beter investeren in een goed slot en de scooter ergens aan vast maken.
Dat vertraagt meer, bij diefstal, dan een alarm.
 
Chatgpt geeft als antwoord:

Er zijn verschillende alarmsystemen beschikbaar die compatibel zijn met de Vespa Zip iGet scooter. Het is echter belangrijk om op te merken dat niet alle alarmsystemen plug-and-play zijn en mogelijk enige bedrading vereisen.

Als je op zoek bent naar een plug-and-play alarmsysteem, zijn er verschillende opties beschikbaar, zoals de Vespa Alarm Kit of de Oxford Scoot XD5 Alarm. Deze alarmsystemen zijn speciaal ontworpen voor Vespa scooters en zijn relatief eenvoudig te installeren, omdat ze plug-and-play zijn.

Als je bereid bent om wat extra bedrading te doen, zijn er ook andere alarmsystemen beschikbaar, zoals de Scorpio SR-i900R of de Xena XX6 Alarm Disc Lock. Deze alarmsystemen bieden geavanceerde functies zoals afstandsbediening en bewegingsdetectie, maar vereisen mogelijk wat extra bedrading voor de installatie.

Het is belangrijk om op te merken dat de installatie van een alarmsysteem invloed kan hebben op de garantie van de scooter. Zorg er dus voor dat je de handleiding zorgvuldig doorleest en eventueel professionele hulp zoekt als je niet zeker bent van je eigen vaardigheden.
 
In mijn (normale) Runner RST Back&Soul , zit een Piaggio Alarm ( Gemini ) , deze is Plug en Play met de bijgeleverde bekabeling met Stekkers,
Stekker gaat van het Contactslot, gaat dan in een stekker van het Alarm, Stekker van het Alarm gaat weer in het Contactslot .
Als je wil dat de Knipperlichten gaan knipperen tijdens Alarm , moet je 2 draden aan de knipperlicht draden Solderen .
 
Back
Top