Al eens een peugeot new vivavity 2takt of een peugeot speedfight 3 2takt gehad?

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Vraag mij af of er mensen zijn die al eens een peugeot new vivacity of een peugeot speedfight 3 (beiden 2takt hebben gehad)

Mijn vraag gaat meer over dat peugeot horizontaal blok (2takt) wat daar onder zit en een beetje over de scooters)



Hoeveel beter is dat blok tegenover het oudere vertikaal blok? Ik weet dat er onderdelen van het vertikaal blok ook toegepast worden op het horizontaal blok.


Kan mij iemand een indicatie geeft hoeveel kilometer je ongeveer kan rijden met een geheel standaard ontgrensde scooter? Wil op dit punt eens weten hoeveel zuiniger / onzuiniger dat nieuwe blok is tegenover het oude?


Heeft het nieuwe blok ook nog diverse problemen?

Is het de moeite om voor de vloeistof gekoelde cilinder te gaan tegenover de luchtgekoelde?




Ik wil namelijk graag mijn oude vivacity verkopen en daarvoor die nieuwere versie voor terug kopen eventueel een speedfight 3 2takt (in die 4takt modellen ben ik niet zo geintresseerd eigenlijk)
 
Advertisement - register to remove this

Een vriend van mij heeft een speedfight 3 2takt die al 30k+ km heeft gedraaid, nergens problemen mee gehad (rijd nog steeds). Volgensmij hebben de ludix en de jetforce ook een horizontaal blok. Uit mijn ervaring presteren dr horizontale net wat beter dan de verticale blokken van peugeot
 
Weet iemand of dat de horizontaal blokken iets zuiniger zijn dan vertikaal of is het verbruik meer.

Welke van de scooters zou jullie kiezen als het om het praktische gaat. (uiterlijk niet belangrijk.. Comfort des te meer..

Toch de new vivacity of voor speedfight 3 gaan?

Zat zelf te denken om een speedfight 3 LC op te bouwen.. Alleen DD / LC blokken zijn zo schaars dat je er amper eraan komt.

De SD/AC blokken is veel makkelijker aan te komen.

Voor mij heeft de new vivacity de enige voordelen:

Ruimte voor in waar je een regenpak in kan doen. Makkelijk verkrijgbare onderdelen.
Een betere koplamp voor (waar de speedfight 3 misschien minder licht opbrengst heeft.
Nadeel van de vivacity is denk ik vooral het korte zadel.. (waar je met 1,5 persoon erop kan)

Voordeel van de speedfight 3.

Liquid cooled mogelijk
Iets grotere benzine tank
Groter zadel
Betere voorvork
Toerenteller in dashboard.

Nadeel

Onderdelen erg prijzig en schaars.
Achter remschijf velg lastig te vinden.
Moeilijk aan remschijf blok te komen (ik weet wel dat je een single disk blok kan bewerken, maar lijkt voor mij ook niet echt een oplossing)
 
Weet iemand misschien de nadelen / problemen van een new vivacity 2takt en ook de speedfight 3 2takt?

Wat ik zelf kan bedenken is dat de kmteller digitale display vaker kapot gaat. bij de new vivacity.
 
Heeft er niemand ervaring met deze scooters? Ik wilde deze vragen stellen aangezien ik intresse in 1 van de scooter hebt om te willen gebruiken.
Aangezien me oude vivacity best wel op leeftijd is (is van 2006) Liefst wil ik dan toch een 2takt erbij vanaf BWJ 2011.
 
Back
Top