Airsel T6 70cc Vs Gilardoni 70cc

RR_DaNGeR

Garbage Racer
hallo heb een vraag welke 70cc is sneller ?
airsel t6 of de gilardoni 70cc want wel 70cc nemen maar ik twijfel tussen deze 2 zulle jullie je mening wille geven aub dank u wel :)

GRTZ RR_DANGER
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou de airsal nemen en daar een andere zuiger indoen. :)

De gilardoni is std op pia ongelooflijk traag...

btw voor het geld van een gilardoni kan je een airsal tuned halen, en dan weet ik zeker dat de airsal sneller is. ;)
 
hmz heb gilardoni geen vlinderpoort ? d8 dat die dat wel had. denk zelf dat airsal wel beter is. maar heb zo mijn twijfels
denk dak toch maar door zoek naar een andere cill maar weet nog niet wat naja ksie wel wat ik doe toch bedankt.:)
 
Prestaties liggen op pia vrijwel gelijk.

Ik heb zelf een airsal gehad en vond het slecht.
Reed lekker maar ik moest die cilinder helemaal vlakken omdat ie anders bleef lekken.
Zuiger was na 1000 km helemaal op ( dus zoals al gezegt word... andere zuiger is een most )

Gila vind ik kwa uiterlijk sowieso veel mooier. Airsal is zo'n groot lomp ding.
Gila zal je veel langer plezier van hebben.
Is gewoon een leuk alu70 met leuke prestaties.

Vriend van mij reed ermee.
We reden vrijwel gelijk. Zelfde pijp, carb enz.
 
Rij ook met een Gila en moet zeggen dat 't niet zo extreem langzaam gaat als veel mensen hier zeggen.
Enigste wat ik verandert heb is de oppervlakte van de uitlaatpoort in de breedte.

Top op mijn teller is maar 120 maar trekt best wel lekker hard op en als ik me YasR vervang voor mijn Big One dan is me top zelfs tegen de 130 aan.

Airsal heb ik ook ooit eens mee gereden en toen was mijn cilinderwand na 500km als half weggesleten en de cilinder was zowieso scheef waardoor alles ging lekken enzo BAH!
 
Originally posted by RacerX

Airsal heb ik ook ooit eens mee gereden en toen was mijn cilinderwand na 500km als half weggesleten en de cilinder was zowieso scheef waardoor alles ging lekken enzo BAH!

Dat de wand brak is af en toe, okee...maar als ie zo snel weg is doe je echt iets fout hoor!
 
Ja okee 500km is een beetje overdreven misschien maar na een tijdje rijden was het nicasil bijna helemaal van de spijl in de uitlaatpoort af en dat wil je dus echt niet.
En de cilinder was gewoon scheef dus echt veel aandacht besteden ze er niet aan daar bij airsal.
Gilardoni is wel zeer netjes en heeft ook een goede nicasil laag plus dat ie standaard niet zoveel toeren daait dus ook weer minder hard slijt.
Komt er gewoon op neer dat als je een gilardoni neemt en er een 19/21mm carb + YasR achtige uitlaat aanhangt je een goede straatsetup hebt met best wel een lekker koppel en wil je later verder dan kan je altijd nog tunen en een andere uitlaat kopen.
 
Beter koop je idd een ahtena of een hebo.

Airsal = te brak gewoon , her en der geen alu achter de wand zodat ie gewoon uit elkaar flikkerd. Tis vlinderpoort , maar de uitlaatpoorten zijn standaard niet mooi

Gilardoni= goeie wand , kwali zowiezo wel goed . Alleen ook niet echt de snelste.

Hieronder een foto van mijn airsal (ac) na circa 20 km
url]



(de rechterpoort is getuned 8P)
 
Als je een airsal gewoon goed (laat)afwerken dan is er toch niets aan de hand ? en ze zeggen dat de nieuwe types std al beter af zijn gewerkt ? ik zit namelijk ook te kiezen tussen deze 2..

groeten ron
 
Orange Nitro said:
koop een gila dat blaast tog wel heb k ook gehad, k vond de kwaliteit en afwerking aleen wat minder, maar over de snelheid niks te klagen blaast als een dolle zeker met c16:W en 21mm

In vergelijking is het ding niet vooruit te branden hoor...zelfs de airsal zo uit de doos is nog sneller.

En idd, airsal afgewerkt/tuned is helemaal zo slecht nog niet. (is op het moment mijn cilinder, maar moet toch plaats maken voor evo ofzo :D)

en zoals die airsal van die fotoo is, zo kan ik me ook nog wel wat hebo cilinders herrineren hier op het forum! ;)
 
Back
Top