Airsal t6 cilinder zuiger slotjes moeten wijzen naar?

Juliantjuh

Well-Known Member
Ik heb een peugeot vivacity 2005 maar hij start niet meer nadat ik 70cc cilinder erop heb gezet.
Zelf ben ik bang dat ik de zuiger verkeerd heb gemonteerd. Moeten de slotjes van de zuiger tegenover de uitlaat zitten? Want dan heb ik het verkeerd gedaan.


Mvg Julian
 
Advertisement - register to remove this

Op je zuiger staat een pijltje. Dat moet richting de uitlaat wijzen. En je zuigerveren betreft. De chrome moet bovenaan en de andere onder.
 
hm, ik ben steeds zuigers tegen gekomen met pijltje op. die moeten dan richting uitlaat.Of deze rode stip boven, of onderaan moet dat durf ik niet met zekerheid zeggen. Mss zijn er hier mensen die dit wel weten.
 
hm, ik ben steeds zuigers tegen gekomen met pijltje op. die moeten dan richting uitlaat.Of deze rode stip boven, of onderaan moet dat durf ik niet met zekerheid zeggen. Mss zijn er hier mensen die dit wel weten.
Dan zit die helaas goed :(
Andere oplossing vinden dus.

er zit btw maar 1 zuigerveer op.
 
Last edited:
Uitlaat poort kant is de voorkant van de cilinder.. De andere kant bij de spoelers is de achterkant..

2-takt zuiger met de slotjes moeten altijd aan de kant van de achterkant zitten, anders vallen de slots op het gat de de uitlaatpoort en krijg je klapperde zuigerveren.. Even omdraaien dus.
 
Back
Top