Airsal T6 70cc LC meeste kracht bij welk toerental?

vacinden

Well-Known Member
Hoi,

Ik ga overstappen van een polini corsa 47.8mm AC naar airsal t6 47.6mm. LC
Mijn corsa heeft de meeste kracht bij ~8700 toeren.....dus mijn vario en de rest is er zo op ingesteld dat ie bij doortrekken naar de top op dat toerental blijft...allemaal erg goed en fijn maar... Ik kan nergens vinden op welk toerental die Airsal t6 70cc de meeste kracht heeft....

Heeft iemand een link voor me of weet iemand het gewoon? Ik kan namelijk niets hierover vinden of ik weet niet hoe ik moet zoeken.....Of heeft het met mijn uitlaat te maken (yasuni c20) dat ik bij de corsa de meeste trekkracht voel bij 8700 toeren, ongeveer...

verder heb ik: (niet dat ik denk dat dit belangrijk is maar ik zet het er toch maar ff bij.)
Minarelli
del orto 22mm
evo krukas pen 12
deltaclutch
speedcontrol voor evo?

ehm...het kan natuurlijk ook zijn dat ik de vraag helemaal verkeerd stel of dat ik uberhaupt niet weet waarover ik praat.....
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ga even op de testbank en kijk op welk toerental de scooter zijn maximale koppel af geeft ;)

verder valt er niks over te zeggen , zal bij elke setup anders liggen , soms compleet anders zelfs , er zijn teveel dingen die kunnen verschillen...

de Corsa is dan al flink uitgehoond , std is ie namelijk 47mm.

verder past een c20 ABSOLUUT niet bij deze cilinders , C16 nog niet eens , een Gianelli shot doet het er erg goed op , Tecnigas TG2 etc.

22mm is btw een onhandig ding , beter neem je een 19 of 21mm PHBG.
 
thx voor het antwoord.
Ik heb geen rollenbank in de buurt.
Ik rijd 100 digitaal en ja hij is al flink uitgehoond en deze cilinder heeft nu ook al weer 2 warmlopers gehad@47.8 zuigermaat..(klote AC)....... enne tja...ik ga geen andere carb nemen ook al is dit een onhandig ding...ik doe de corsa toch weg immers.....
die c20 zat er al onder toen ik deze bak voor 100 eurie kocht....
 
heeft niks met AC te maken , dat kan prima heel blijven , het komt meestal en/of door het gebruik en door de afstelling , welke en hoeveel olie etc. etc.

mja , een c20 loopt gewoon voor geen meter icm een airsal...
 
alles kan , maar in verhouding zal bijv. een shot of TG2 gewoon veel beter lopen , zoals het hoort..

c-20 is meer bedoelt voor andere cilinders met hogere timingen..
 
een LC T6 bestaat niet ??

ik heb er toch echt 1 op me kamer staan hoor...
:+

ik weet alleen niet welke toerental precies beste koppel heeft..
kheb geen toerenteller ..
Ik reed met een R1200
 
een LC T6 bestaat niet ??

ik heb er toch echt 1 op me kamer staan hoor...
:+

Nee je hebt er geen 1 op je kamer staan...
Kijk nog eens goed naar de doos, staat er T6 op? Nee. Zit er een T6 folder in? Nee. Heeft hij een T6 artikelcode? Nee.

T6 cylinders zijn die dingen met nette vierkante spoelpoorten en een mega afgeknepen uitlaatpoort. Die zijn alleen als AC te koop. Geloof mij en VST nou maar gewoon, we hebben er al heel wat voorbij zien komen.
 
als het een vlinderpoort is is het T6 ,je hebt ook gewoon airsal cilinders 70cc met normale uitlaatpoort.

de cilinders voor minarelli die ik had in 70cc waren t6 , stond ook op de doos. ook bij Piaggio , maar piaggio heeft een veel kleinere uitlaatpoort , mina vertikaal ook. de T6 LC voor mina lopen super met uitlaten zoals shot,TG2 etc, piaggio , mina ac en verticaal vindt ik stukken minder. ik zou overigens zelf geen airsal meer nemen , voor dezelfde prijs of iets duurder heb je leuker en beter spul.
 
Alsjeblieft melf moet ik nou echt foto's maken voor je me gelooft?

Pak zo'n doos er nog even bij. Op een T6 doos staat echt T6.
Op de Airsal catalogus staat ook keurig wat T6 is en wat niet. Bij LC staat nergens T6.

Cylinders met een ovale poort zijn airsal "sport" cylinders, die kosten minder.

Dan heb je de 'gewone' vlinderpoort serie. Deze zijn zowel in AC als LC te koop maar worden in NL eigenlijk alleen als LC verkocht.
-scheve/kromme spoelpoorten
-vlinderpoort met ~10mm blowdown


T6 heeft een iets bredere vlinderpoort (dan een 'gewone' vlinder) met piepkleine blowdown (7mm), vierkante spoelpoorten en is alleen in AC te koop.
 
De catalogus erbij halen dan maar...

grijs = sport (ovaal)
rood = t6
geel = 'racing' (oud type vlinderpoort, sneller dan T6)

LC is niet in T6 verkrijgbaar:

2eqbfk1.jpg



AC dus wel:
48mhd9j.jpg
 
Er zijn ook "t6" types met 5 spoelpoorten meen ik (peug, vertikaal).

Dus waar het nou echt voor staat....

1 ding is zeker: op een T6 doos staat T6:

mina-ac-air70-1.jpg


Als je goed kijkt kan je het bovenop zien staan.

Op de LC dozen staat het niet.
 
jammer dat ik die dozen al weer weg heb gedaan , het stond er vroeger echt op hoor.

mja , mij boeit dat niet , airsal is gewoon airsal , en als ik zeg met vlinderpoort of ovale poort weet ik genoeg over het algemeen..
 
Er zijn ook "t6" types met 5 spoelpoorten meen ik (peug, vertikaal).

Dus waar het nou echt voor staat....

1 ding is zeker: op een T6 doos staat T6:


Als je goed kijkt kan je het bovenop zien staan.

Op de LC dozen staat het niet.

de verti heeft er ook 6 :) al1 geen vlinder geloof ik
peugeot weet ik niet vind ik nou niet egt boeiende blokken :p
 
Back
Top