Airsal AC T6 70cc met Yasuni R?

arnout@aerox

Well-Known Member
Beste mensen,

Maat van mij zit met een 'probleempje', aangezien hij niet op dit forum zit dacht ik, dan win ik wat informatie voor hem;).
Het gaat om het volgende:
Hij rijdt met een beta ark, minarelli horizontaal AC met;
Airsal T6 70cc
Std krukas
Yasuni R
21mm
Malossi multivar
hebo koppeling (vraag me niet wat voor een en wat erin zit)

Nou wil het geval dat hij met dit alles maar iets harder gaat dan ik op mijn std aerox met alleen Yasuni R, namelijk ongeveer 85 op de teller.
Na zo ongeveer allerlei rollen/drukveren/trekveren gehad te hebben, kwamen we pas op het idee dat misschien die Yasuni R het hele zooitje ophoudt? Ofwel, is deze niet te laagtoerig??

Graag had ik wat meningen en/of ervaringen hiermee:)

Danke8)
 
Advertisement - register to remove this

kijk eens of je sproeier goed staatkleur van bougie dus, je sproeier zal zeker te klein staan,daardoor verlies je zeker 20kmh, een vriend van mij,had SR LC met airsal en R en die reed 110op autoteller,gebruik een zwarte,blauwe of gele drukveer,en redelijk lichte rollen,sproeier rond 110-120
 
mja , een 70cc loopt meestal al weinig sneller dan std cilinder vooral meer power , maar bij een aerox is de vertanding al een stuk langer dan een ac scooter, dus daarom gaat ie al niet zo snel..

een R moet er prima op lopen , 1 van de betere uitlaten op dit cilindertje.
 
En een vriend van mij heeft een Hayabusa en die rijdt 400km/h op de autoteller.
Die cylinders zijn compleet anders, de vergelijking heeft dus geen enkele waarde. Een Airsal AC is standaard niet vooruit te branden.

een Airsal AC gaat idd niet echt supersonisch :p

ik zou zelf ook nooit een 50 of 70 ac airsal nemen , heb er een paar gemonteerd maar loopt vaak voor geen meter , zeker niet in vergelijk met andere gietijzer cilindertje en sommige airsal cilinders slijten ook nog als een gek :p

LC mina zijn ze wel goed btw , wat prestatie betreft , of Piaggio AC was het weer waardeloos. zijn imo niet echt cilinders die je zou moeten kopen.
 
Back
Top