Agm vx50 Stottert

Semi_04

New Member
Dag allen,

Ik heb een agm vx50 uit 2017 en heb sinds kort het probleem dat ik bij een koude motor erg stotter.

Ik heb alles achter de cartelkap vernieuwd want het was versleten en alle originele onderdelen erin gezet. Lucht filter schoon gemaakt en olie vervangen. Sinds kort dit probleem met koude motor.

Iemand die weet wat het is?
Post automatically merged:

Na een kilometertje als de motor goed warm is gaat het deels weg.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Komt waarschijnlijk door het koudere weer. Dan moet je eigenlijk een iets grotere sproeier in de carburateur doen. Je kan ook wachten tot het weer beter wordt
 
Komt waarschijnlijk door het koudere weer. Dan moet je eigenlijk een iets grotere sproeier in de carburateur doen. Je kan ook wachten tot het weer beter wordt
Wat voor een sproeier raad je aan?

Klopt veel mensen zeggen dat de agm scooter problemen hebben met koud weer, Ik wil alleen zeker weten dat ik straks niet ineens mn hele blok kapot rijd haha.
 
Niet alleen agm heeft last van het koude weer hoor.

Weet niet welke sproeier er nu in zit. Maar ik denk dat 2 of heel misscchien 4 omhoog al genoeg is.

Wanneer zijn de kleppen trouwens voor het laatst gesteld? Bij agm moet dat belachelijk vaan gebeuren
 
Niet alleen agm heeft last van het koude weer hoor.

Weet niet welke sproeier er nu in zit. Maar ik denk dat 2 of heel misscchien 4 omhoog al genoeg is.

Wanneer zijn de kleppen trouwens voor het laatst gesteld? Bij agm moet dat belachelijk vaan gebeuren
ik zal eens gaan kijken welke sproeier er momenteel in zit.

Kleppen heb ik verder niet gesteld eigenlijk
Post automatically merged:

Kleppen heb ik niet gesteld heb eigenlijk ook niet heel erg veel verstand van scooters, waar kan ik de kleppen vinden in de scooter? heb net wel opgezocht hoe ik ze moet stellen en ziet er zeker niet lastig uit.
 
Last edited:
Is hij met ECU?
Dan zou ik niet zomaar met sproeier 4X hoger gaan.
Welke benzine tank je?
Hoe loopt hij stationair koud?
Merk je ook dat hij op de choke loopt?
 
Is hij met ECU?
Dan zou ik niet zomaar met sproeier 4X hoger gaan.
Welke benzine tank je?
Hoe loopt hij stationair koud?
Merk je ook dat hij op de choke loopt?
Nope heb geen ECU erin.
Ik tank gewoon V-Power
Scooter start koud eigenlijk best makkelijk, bij de tweede keer starten loopt ie redelijk moet soms 1xtje een klein beetje gas bij geven.
Verder loopt hij niet op de choke
 
Heb je een choke op de carburateur zitten?
Dan moet hij bij koud starten op de choke lopen, hoger in toeren.
Doet hij dit niet zou ik toch de choke testen.
En bij warme motor de carburateur goed afstellen, toerental.

Carburateur schoonmaken kan ook al veel doen.
 
Last edited:
Heb je een choke op de carburateur zitten?
Dan moet hij bij koud starten op de choke lopen, hoger in toeren.
Doet hij dit niet zou ik toch de choke testen.
En bij warme motor de carburateur goed afstellen, toerental.
bij het straten gaat de scooter inderdaad eerst hoger ik touren en daarna steeds wat minder na mate hij warmer word. Is dit was je bedoeld?
 
Ja dan werkt de choke, maar veel scooters lopen te kort op de choke, de 2 scooters van mij ook.
Ben ik nog mee bezig om dit te fixen.
 
Ja dan werkt de choke, maar veel scooters lopen te kort op de choke, de 2 scooters van mij ook.
Ben ik nog mee bezig om dit te fixen.
choke is dan in mijn beleving niet iets mis mee, het duurt wel echt even voordat hij minder in touren loopt, Enige idee wat ik verder zou kunnen doen?
 
Kleppen heb ik niet gesteld heb eigenlijk ook niet heel erg veel verstand van scooters, waar kan ik de kleppen vinden in de scooter? heb net wel opgezocht hoe ik ze moet stellen en ziet er zeker niet lastig uit.
Nee is niet moeilijk, maar je hebt wel het juiste gereedschap nodig zoals voelermaatjes en stel dopjes.
zie NL beschrijving hier
en dit tooltje is erg handig
Valve Adjustment 2018snap000032.jpg
Valve Adjustment 2018snap000030.jpg
 
De AGM vx50 van mijn vader startte ook niet lekker sinds het koude weer. We hebben de kleppen gesteld en de carburateur schoongemaakt en hij rijd weer heerlijk.

Een voelermaat setje heb je sowieso nodig, maar die wrench heb je niet perse nodig, al zal het er wel makkelijker mee zijn. Wij hebben het gewoon met een voelermaatje en een steeksleuteltje gedaan.
Post automatically merged:

Ja dan werkt de choke, maar veel scooters lopen te kort op de choke, de 2 scooters van mij ook.
Ben ik nog mee bezig om dit te fixen.
Ik heb nooit geweten dat dit aangepast kan worden.
Mijn choke doet het pas als de scooter 2 a 3 seconden aan is. Is hier ook wat aan te doen? Vraag ik mij af.
 
Een voelermaat setje heb je sowieso nodig, maar die wrench heb je niet perse nodig, al zal het er wel makkelijker mee zijn. Wij hebben het gewoon met een voelermaatje en een steeksleuteltje gedaan.
Post automatically merged:
Nee die wrench is niet perse nodig, maar het gaat veel makkelijker en sneller ermee.

Kleppen stellen laten doen kost €35.--
Voor die 5 euro wil ik hem niet meer missen, dat vierkant van 3 mm is best lastig tijdens vastzetten van de 9 mm moer en de speling goed te houden.
 
Ik heb nooit geweten dat dit aangepast kan worden.
Mijn choke doet het pas als de scooter 2 a 3 seconden aan is. Is hier ook wat aan te doen? Vraag ik mij af.

Het geluid bij het filmpje is wel irritant.
Maar dit kan niet geloof ik bij ieder choke.
Of het bij mijne 2 kan moet ik nog kijken.
De choke blijft er maar heeeel kort op bij de 2 Sym Fiddle's.
 

Het geluid bij het filmpje is wel irritant.
Maar dit kan niet geloof ik bij ieder choke.
Of het bij mijne 2 kan moet ik nog kijken.
De choke blijft er maar heeeel kort op bij de 2 Sym Fiddle's.
Anders een serieweerstand plaatsen in het elektrische circuit van de choke.
Hierdoor vloeit er minder stroom door de choke en warmt deze langzamer op waardoor het natuurlijk ook langer duurt totdat de plunjer helemaal naar voren geschoven is en het chokekanaaltje dicht drukt.
 
Er zit al een weerstand tussen denk ik, met krimpkous eroverheen.
Denk tenminste dat het een weerstand is.
Binnenkort eens de choke eraf halen en kijken wat er tussen zit, en meten welke weerstand er tussen zit.
Misschien deze dan aanpassen.
 
Back
Top