AGM vx50 start niet. Geen Vonk help

Fedor

Member
Mijn scooter start niet meer. Ik heb alle kappen eraf gehaald om ze zwart te spuiten. Ik heb ook de accu los gehaald en de kabels van het stuur.

Toen ik klaar was met het spuiten, heb ik de scooter getest en deed hij het. Daarna alle kappen er weer op en toen deed hij het weer.

De dag erna wou ik voor het eerst een stukje rijden met de scooter en liet ik hem warmlopen (weer startte hij normaal en perfect). Na 2 minuten pakte ik me spullen om te vertrekken en toen was de scooter oppeens uit. De lampen waren wel aan, maar de motor was uitgevallen. En sinds toen ging die niet meer aan.

Ik heb alles nagekeken en kwam er achter dat de bougie niet vonkte

Ik heb:
  1. Bougie vervangen (geen fix)
  2. Bobine vervangen (geen fix)
  3. 1606291184200.png <- Dit heb ik nu gekocht en komt vanmiddag binnen.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn of tips? Iedere hulp wordt gewaardeerd.
 
Advertisement - register to remove this

Als iemand een idee heeft, reageer :). Ik gebruik de scooter dagelijks om naar me werk te komen
Rustig maar, reageren komt wel, ;)

Het begint bij de spoel en dan naar de cdi, dan naar de bobine kabel, dan naar de bougie dan heb je vonk.

Heb je dat al getest?

Heb je toevallig aan de luchtstel schroef gezeten?

Wat ook kan zijn, en dat heb ik zelf eens gehad dat de binnenste rand van het vliegwiel dermate vies was dat het magnetisme niet meer werkte. En dan krijg je ook geen vonk.
 
Rustig maar, reageren komt wel, ;)

Het begint bij de spoel en dan naar de cdi, dan naar de bobine kabel, dan naar de bougie dan heb je vonk.

Heb je dat al getest?

Heb je toevallig aan de luchtstel schroef gezeten?

Wat ook kan zijn, en dat heb ik zelf eens gehad dat de binnenste rand van het vliegwiel dermate vies was dat het magnetisme niet meer werkte. En dan krijg je ook geen vonk.

Ik heb inderdaad vroeger aan de luchtstel schroef gezeten, maar het lijkt me raar dat die daardoor oppeens niet meer start. Hij deed het namelijk de hele tijd en heb dr niet meer aan gezeten.

De spoel komt als het goed is vanmiddag binnen. dan ga ik die erop zetten.

Ik ga als ik thuis ben even de vliegwiel checken
 
Update:

cdi vervangen -> geen vonk
onsteking vervangen -> geen vonk
alles nagekeken -> geen vonk
alle kabels die niet nodig zijn om de scooter te starten los gemaakt -> geen vonk.

Iemand een idee?
 
Update:
Scooter heeft de bougie laten vonken! De cdi was kapot volgens hem. (raar want die had ik getest met een andere cdi)

Maar nu zegt de scooterboer dat hij de scooter niet meer uitkrijgt! De scooter heeft nu dus een nieuw probleem! De scooter gaat niet meer uit met de sleutel.

Heel jammer want hij was hier 2u mee bezig en moet nu 140 euro betalen.

Dit hoort toch niet? Hij maakt een nieuw probleem en fixt het niet
 
Tja, dat is de mentaliteit van tegenwoordig als je de hulp inroept van een "vakman".

Tegenwoordig kan iedereen een zaak beginnen, middenstandsdiploma niet meer nodig, vakdiploma niet meer nodig, who cares.

Tegenwoordig is het gewoon geld harken, of de klant nu geholpen is of niet, rekeningetje wordt sowieso geschreven en of de klant tevreden is, who cares.

Ik neem aan dat je de brommer bent gaan halen en de factuur al betaald is en je het gecreëerde probleem zelf wilt oplossen.
Misschien was het probleem ook niet de cdi maar bijvoorbeeld het contactslot of een mottig alarmsysteem dat na wat morrelen aan de bedrading het deels weer doet.

Betreft het een DC-CDI of een AC-CDI?
Heeft de scooter een elektronisch alarm?
Heb je nog de usermanual en staat hier misschien een elektrisch schema in?
Maak anders eens een gedetailleerde foto van de cdi-connector waarop de draadkleuren goed te zien zijn?
 
Last edited:
Thanks voor je comment :)

De scooterzaak is inderdaad een erg dure..

Het contact probleem was opgelost toen ik me elektronische alarm aansloot. Daar lag het aan.

Maar toen ik de scooter heb opgehaald heb ik inderdaad netjes 140 euro betaald. Maar tot me verbazing had de scooterzaak helemaal niks gedaan! Hij heeft alleen een mannetje kabel omgezet in een vrouwtje. Dit had ik niet gedaan omdat ik nog in de test fase zat.

Hij heeft dus simpelweg een 2e hands cdi die hij nog in de kast had liggen erin gepropt en hij deed het. En op de factuur stond dat hij hier 2 uren mee bezig was. Wat een grap zeg..

Maargoed, de scooter doet het weer dus ik ben blij.

Problemen zijn opgelost, ticket kan gesloten worden
 
Back
Top