Agm VX50 slaat elke paar kilometer af

Dutchdeveloper

New Member
Goedemiddag,

Ik heb hier een AGM VX50 staan uit 2012 met 7900km op de teller. De scooter start koud altijd perfect, geen haperingen en loopt mooi stationair.
Nu heb ik er het volgende probleem mee:

Elke paar kilometer slaat de scooter af. Hij valt uit. Op het moment dat dit gebeurt lijkt het bijna alsof de benzine toevoer stopt. Terwijl ik nog gas geef, verliest de scooter alle power en rolt rustig uit tot complete stilstand.
Hierna kan ik de scooter ook niet direct meer starten. Startmotor draait dan goed rond maar geen teken dat die aan wilt slaan.
Na 5 minuten kan ik de scooter weer starten en kan ik weer maximaal 5 a 6 kilometer rijden.

Er is nooit E10 getankt, na de overgang op E10 in Nederland is er alleen E5 euro 95 getankt in Duitsland.
De carburateur is compleet gereinigd van binnen.
De cdi is al vervangen
er zit een nieuw NGK bougie in.

Als de scooter loopt lijk ik geen kracht te missen, loopt mooi op naar de 40km per uur (het is een snor met onbegrensde cdi)
Olie zit precies genoeg in, luchtfilter is nieuw.
Carburateur is 1000km geleden vervangen.

Momenteel weet ik zo niet meer wat ik nog kan proberen.

Kleppen zijn door de dealer 500km geleden gesteld. Daarna is het zon 100km goed gegaan en sindsdien heb ik de problemen.
2000 km geleden een nieuwe cilinder en zuiger + veren (vanwege hoog olie verbruik)

Iemand die mij misschien op de goede weg kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Zaak is om uit te vinden of je bougie nog vonkt als de scooter afslaat en je hem de eerste 5 minuten niet gestart krijgt.
 
Back
Top