AGM VX50 (Injectie) - Inrijden?

MiCortez

New Member
Hi allen,

Nieuw hier op het forum met een vraag. Ik heb afgelopen week een nieuwe AGM VX50i (Injectie) (25km/h) gekocht bij een AGM - Dealer. Deze werd netjes afgeleverd met niets op de teller. Afgelopen dagen begonnen met kleine stukjes stad te berijden, daarna een wat langere rit gemaakt van 60km totaal. De scooter is begrenst op zo'n 35/36 km/h. Dit merk je ook bij het rijden, dat rond de 32 km/h rustig wordt bijgeremd tot aan de 35/36 km/h.

Echter afgelopen dagen begint de scooter nu minder consistent te rijden rond de begrenzer van 35/36 km/h, wat resulteert dat hij bij het vasthouden van het gas, de scooter begint te hikken op z'n begrenzer - wordt als schokkende beweging ervaren. Voor mijn gevoel schiet die soms wat over zijn begrenzer heen en trekt hem dan weer terug. Iets wat erg vervelend rijdt.

Nu ben ik teruggeweest bij de dealer, en zegt dat dit heeft te maken met het feit dat de scooter moet worden ingereden. Ook verteld hij mij dat deze scooter op het moment aan het leren is zichzelf te corrigeren? Volgens hen zal de scooter rond de 700/800 km 'normaal' en prettiger rijden. Ik zelf heb er niet het meeste verstand van, maar had voor dit geld, een nieuwe scooter, niet verwacht dat ik hier tegen aan zou lopen?

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Heeft het daadwerkelijk te maken met inrijden? Staat op het moment 270 KM op de teller.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top