AGM VX50 doet het soms wel soms niet.

BaldwinAndries

New Member
Hallo beste forumleden,

Ik heb een vx50 uit 2017 elek carb.

Mijn scooter is raar. Gisteren startte hij niet meer na een rit. (Meerdere keren opnieuw gestart in die tussentijd.)
Controle uitgevoerd en geen vonk. Nu een automonteur erbij gehaald die met mij wel even met een multimeter de elektronica wou bekijken.

Nu konden wij niet echt iets vinden en geen kabelbreuken op die van de toerenbegrenzer na. (Weer aangesloten met een nieuwe stuk kabel. )

Maar hij wou maar geen vonk geven. Andere bobine geprobeerd en verschillende cdi's. Ook bougies zelf off course.

Vanmorgrn dacht ik van; even proberen te starten en hij startte zonder vlag en wimpel in 1 x op de startmotor zonder aarzeling...

Hebben jullie misschien een idee? Mijn laatste ideeën zijn om een nieuwe kabelboom en ontsteking te kopen.

Maarja misschirn ligt het probleem elders.. of is het gewoon een hopeloos geval haha.

Hoop dat jullie mij inzichten kunnen geven in dit chinees rotding
 
Advertisement - register to remove this

Yes! Die heb ik dus vervangen. Heb een ander topic waar dat dus uit bleek. Maar zelf met de nieuwe heb ik af en toe deze issue. De zijstandaard werkt zoals hij zou moeten. Dus zie daar de issue niet meer in.

Zoals ik al zei. Hij stond op de bok en de volgende ochtend (vanmorgen) effe starten en zonder issue start hij. Daar heeft de zijstandaard dus naar mijn idee geen invloed meer op.
 
Baldwin,

in dat andere topic bleek dat de standaardschakelaar verkeertom schakelde, wat heb je eraan gedaan om deze schakelaar goed te laten schakelen?

Verder heb ik in dat andere topic onderstaand gevraagd, wellicht kun je die metingen even opnieuw doen dan krijg je misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen.

Sparky said:
Wat zijn de weerstandswaardes gemeten op de connector van de cdi tov de min-pool accu?
Met de multimeter in het laagst mogelijke Ohm-bereik voor elke draad.
Op de zwart/witte draad graag met contact uit en aan.
Maak even een overzichtje.

Ik snap niet goed waarom je een nieuwe kabelboom wilt plaatsen, die monteur die je erbij gehaald hebt, heeft toch alles gemeten.
 
voor dat probleem heb ik de draden andersom gemonteerd zo dat hij kklote.

ik zal een overzichtje maken zodra hij er weer is. Wat wel zo was is dat de cdi geen stroom toevoer kreeg. Maar dan is het toch raar dat de volgende ochtend wel het er weer is? Ja niet letterlijk ieder kabeltje gemeten natuurlijk. Maar kwa ontsteking hebben we wel gekeken.
 
Back
Top