AGM VX50 BJ 2017 EURO 2 kleppen stellen.

Larguman

New Member
Goeie dag mede forumleden.
Ik heb een vraag over kleppen stellen agm vx50 bj 2017 euro 2. Is dat moeilijk zelf te doen? Ik heb al zelf een voelermaat en gereedschap om de klep te stellen. Ik hoop niet dat ik andere mensen trigger wegens domme vraag of etc. Het is gewoon echt een oprechte vraag. Alvast dank voor het lezen en misschien wel beantwoorden van de vraag.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    251.9 KB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

Goeie dag mede forumleden.
Ik heb een vraag over kleppen stellen agm vx50 bj 2017 euro 2. Is dat moeilijk zelf te doen? Ik heb al zelf een voelermaat en gereedschap om de klep te stellen. Ik hoop niet dat ik andere mensen trigger wegens domme vraag of etc. Het is gewoon echt een oprechte vraag. Alvast dank voor het lezen en misschien wel beantwoorden van de vraag.
Nee dat is zeker niet moeilijk. zeker met het juiste gereedschap niet. Belangrijk is dat de voelermaat er met weerstand onder door kan. Dat voelt als een zuigend effect. Ik stel ze zelf altijd op : 0,06 inlaat en 0,08 uitlaat. Hoe de scooter er op reageert is verschillend. De veiligste is 0.10 in en uit. Zelf helaas vaak gehad dat met 0,10 de scooter niet reageerde zoals ik hoopte. Kwestie van ondervinden.
 
Je kan altijd een handleiding van een gy6 of een 139qmb erbij pakken
Op YouTube staan ook duizenden filmpjes hoe je het moet doen!

Maaarrrr goed
Je blok moet koud zijn (minder dan 35 graden Celsius)
1) aan de rechterkant van de scooter bevind zich een koelkap met mogelijk een koelvin waar je een "dop" van gereedschap op kan zetten
Zo niet, dan moet je de koelkap verwijderen
2) op je rotor staan verschillende letter
F- fire
T- top
Je moet je vliegwiel op top zetten (zie stap 4)
3) haal de boutjes los van de cilinderkop deksel en verwijder desnoods de slang als je een SLS systeem heb
4) nu je deksel eraf heb, zie je een ketting lopen met daar een tandwiel
Draai aan het vliegwiel totdat er 3 gaatjes zichtbaar zijn, waarbij er 2 in dezelfde lijn zitten als de cilinderkop (ofwel horizontaal top de kop)
5) nu pak je de voelermaatjes en pak je degene met
0.05 voor de inlaat
0.10 voor de uitlaat
Kijk eerst of de voelermaat er tussen past
past de voelermaat er tussen en kan je deze moeiteloos bewegen? Dan moet deze gesteld worden door aan de stelschroef te draaien (zie volgende stap)
6) Draai van de tuimelaar eerst het moertje los (tegen de klok in)
Daarna plaats je de voelermaat onder de stelschroef en boven de in/uit-laatklep
Draai aan de stelschroef (vierkantje) tot je weerstand voelt
Draai het moertje vast en controleer of het voelermaatje er nog tussen past
Daarna hetzelfde doen bij de andere klep
 
Nee dat is zeker niet moeilijk. zeker met het juiste gereedschap niet. Belangrijk is dat de voelermaat er met weerstand onder door kan. Dat voelt als een zuigend effect. Ik stel ze zelf altijd op : 0,06 inlaat en 0,08 uitlaat. Hoe de scooter er op reageert is verschillend. De veiligste is 0.10 in en uit. Zelf helaas vaak gehad dat met 0,10 de scooter niet reageerde zoals ik hoopte. Kwestie van ondervinden.
Hartelijk dank voor je tegenreactie☺️
Post automatically merged:

Je kan altijd een handleiding van een gy6 of een 139qmb erbij pakken
Op YouTube staan ook duizenden filmpjes hoe je het moet doen!

Maaarrrr goed
Je blok moet koud zijn (minder dan 35 graden Celsius)
1) aan de rechterkant van de scooter bevind zich een koelkap met mogelijk een koelvin waar je een "dop" van gereedschap op kan zetten
Zo niet, dan moet je de koelkap verwijderen
2) op je rotor staan verschillende letter
F- fire
T- top
Je moet je vliegwiel op top zetten (zie stap 4)
3) haal de boutjes los van de cilinderkop deksel en verwijder desnoods de slang als je een SLS systeem heb
4) nu je deksel eraf heb, zie je een ketting lopen met daar een tandwiel
Draai aan het vliegwiel totdat er 3 gaatjes zichtbaar zijn, waarbij er 2 in dezelfde lijn zitten als de cilinderkop (ofwel horizontaal top de kop)
5) nu pak je de voelermaatjes en pak je degene met
0.05 voor de inlaat
0.10 voor de uitlaat
Kijk eerst of de voelermaat er tussen past
past de voelermaat er tussen en kan je deze moeiteloos bewegen? Dan moet deze gesteld worden door aan de stelschroef te draaien (zie volgende stap)
6) Draai van de tuimelaar eerst het moertje los (tegen de klok in)
Daarna plaats je de voelermaat onder de stelschroef en boven de in/uit-laatklep
Draai aan de stelschroef (vierkantje) tot je weerstand voelt
Draai het moertje vast en controleer of het voelermaatje er nog tussen past
Daarna hetzelfde doen bij de andere klep
dankjewel voor je tegen reactie Hier kan ik zeker wat mee☺️
 
Back
Top