AGM VX50 90CC snelheidsprobleem

toxicsv650

New Member
Hey Mensen,
Ik ben een nieuw lid op dit forum maar ik heb dus al een tijdje een AGM VX50 omgebouwd naar 90CC dus denk maar Kop, zuiger etc
ook zit er een soortuitlaat op maar een standaard VX50 Carburateur.
Scooter rijd prima, trekt redelijk op net zo snel als een normale VX50 maar mijn top ligt op 52kph onbegrensd.
Heeft dit te maken met de Carburateur?
Of variomatic.
Ik zou de scooter wat harder willen hebben lopen. Wie o wie kan me opweg helpen?
Ik heb volgens mij een 24MM Carburateur thuis liggen maar als ik die erop doe heeft mijn scooter start problemen.
Mvg,

Advertisement - register to remove this

Wordt Cdi niet gewoon begrensd?
een 90cc die even snel oprekt als een 50?
Ik heb zelf 80cc gy6 die vliegt zo naar 80 toe.

Ik weet wat je aan het doen bent?
De CDI begrenzerkabel is los, hij zou onbegrensd moeten zijn, hij trekt wel vlot op maar niet veel sneller dan een standaard (volgens mij)
Ja, ik heb alles op tijd staan, alles klopt zit goed vast, alleen een standaard 50cc carb zit erop. Sportuitlaat, 90CC zuiger, met kop en kleppen, klepjes staan goed gesteld alles.
Hij zo inderdaad moeten vliegen.
Ik heb een standaard Variomatic erin van de 50CC varioring zit er niet in.
maar het lijkt ook of de scooter geen toeren maakt als ik erop zit op de middenbok wel.

ik weet het, je bent de cilinder vergeten.. (geintje, dan zou hij Niet lopen).
maar het klinkt alsof er nog ergens een elektronische begrenzing zit.
als je in die standaard carb niet op zijn minst een dikkere sproeier hebt gezet, zou ik daar beginnen.
ook heeft een "sport"uitlaat op een viertakt meestal weinig zin, mogelijk zelfs averechts effect.
ohja, en 24 mm is zwaar overkill, dat is voor 125-150 cc (motorscooters).

Last edited:
ik weet het, je bent de cilinder vergeten.. (geintje, dan zou hij Niet lopen).
maar het klinkt alsof er nog ergens een elektronische begrenzing zit.
als je in die standaard carb niet op zijn minst een dikkere sproeier hebt gezet, zou ik daar beginnen.
ook heeft een "sport"uitlaat op een viertakt meestal weinig zin, mogelijk zelfs averechts effect.
Ah dat was het dus Cilinder vergeten haha!
Hmm volgens mij zit er inderdaad nog een standaard sproeier in de carb, misschien maar keer groter gaan, wat zou je me aan kunnen raden?
Het is een uitlaat specifiek voor een 90CC wat (debuparts) mij zei.

ik ga gewoon af op de logica die ik (ook hier) vergaard heb en zeg alleen "groter", het beste kijk je eerst wat er nu in zit en haal je een setje dat in stappen groter is/wordt, zodat je alles kan proberen. als je sproeierNaald verstelbaar is, zou je dat ook al/nog kunnen proberen: clipje omlaag = naald omhoog.

ik ga gewoon af op de logica die ik (ook hier) vergaard heb en zeg alleen "groter", het beste kijk je eerst wat er nu in zit en haal je een setje dat in stappen groter is/wordt, zodat je alles kan proberen. als je sproeierNaald verstelbaar is, zou je dat ook al/nog kunnen proberen: clipje omlaag = naald omhoog.
Dan ga ik dat is doen, dankjewel!
En idd sproeier setje halen dan dankjewel!

Hoi Mensen,
Ik ben een nieuw lid op dit forum maar ik heb dus al een tijdje een AGM VX50 omgebouwd naar 90CC dus denk maar Kop, zuiger etc
ook zit er een soortuitlaat op maar een standaard VX50 carburateur.
Scooter rijdt prima, trekt redelijk op net zo snel als een normale VX50 maar mijn top ligt op 52kph onbegrensd.
Heeft u dit te maken met de carburateur?
Van variomatic.
Ik zou de scooter wat harder willen hebben lopen. Wie o wie kan mij opweg helpen?
Ik heb volgens mij een 24MM Carburateur thuis liggen maar als ik die erop doe heeft mijn scooter startproblemen.
Bedankt,
Standaard carb is volgensmij 18.5 daar rijd ik ook mee ik denk zoals al gezegt word door andere leden. Er met een grotere sproeier al meer leven in komt.

Last edited:
Standaard carb is volgensmij 18.5 daar rijd ik ook mee ik denk zoals al gezegt word door andere leden. Er met een grotere sproeier al meer leven in komt.
Dan ga ik een sproeier set halen thanks!
Post automatically merged:

Hey vraagje, hoeveel mm moet de sproeier zijn qua diameter wat in de carb past? 4mm of?

Back