AGM VX 50s start niet

Yellowman

New Member
Goedemorgen,

Heb een AGM VX 50s uit 2018. Staat 12.000 km op.
Maar hij start niet meer.
Accu is goed, nieuwe bougie, voldoende olie, voldoende benzine, zekering niet doorgebrand, Snaar recent vervangen, rolletjes recent vervangen, spanningsregelaar recent vervangen, kleppen 500 km geleden gesteld. Blok voldoende benzinetoevoer, carburateur niet verstopt.

Start zowel elektrisch niet als met de kickstart niet.

Wie heeft een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Zelf ik denk aan versleten zuigerveren of zuiger zelf.

Hoor graag ook iemand een idee heeft.
 
Advertisement - register to remove this

Die zijn 500km geleden gesteld. Ongeveer 4 weken geleden.
Dat heb ik laten doen bij een scooter reparateur.
Oh, ik zie het in je openingspost staan.
Je kan ook proberen om iets van remmenreiniger of deodorant in je luchtfilter te spuiten tijdens het starten.
 
Nee klopt de bougie vonkt wel. Er is wel wat compressie maar heel weinig.

Zou jij misschien weten wat ik kan doen/ vervangen om meer compressie te krijgen
 
Nee klopt de bougie vonkt wel. Er is wel wat compressie maar heel weinig.

Zou jij misschien weten wat ik kan doen/ vervangen om meer compressie te krijgen
ik had een gescheurde koppaking verloor ook steeds meer compressie tot de motor het helemaal begaf dat was dan een tijdje terug maar dat is een 2t
 
Dan ga ik daar straks ff naar kijken, want dat kan ik als het goed is vrij makkelijk zien.

En zuiger veren? zou dat ook het probleem kunnen zijn?
 
Ik denk dat ik dan maar een pakking bestel, zuigerveren (er zitten er 3 in) en een nieuwe zuiger ga bestellen. Hopende dat het probleem is opgelost.

Hij deed al een paar dagen (3) wel starten niet starten en als hij wel startte geen raar geluid netjes stationair. Kon er gewoon mee weg. Maar na het uitzetten direct weer starten lukte niet. Indien ik 20 minuten wachtte kon ik weer starten. Maar nu start hij dus helemaal niet meer.
 
Ik denk dat ik dan maar een pakking bestel, zuigerveren (er zitten er 3 in) en een nieuwe zuiger ga bestellen. Hopende dat het probleem is opgelost.

Hij deed al een paar dagen (3) wel starten niet starten en als hij wel startte geen raar geluid netjes stationair. Kon er gewoon mee weg. Maar na het uitzetten direct weer starten lukte niet. Indien ik 20 minuten wachtte kon ik weer starten. Maar nu start hij dus helemaal niet meer.
hmm vreemd
 
Ja vindt ik dus ook, daarom weet ik niet precies waar of wat ik moet zoeken.

Ik dacht wellicht heeft iemand anders dit probleem ook ondervonden met ze scooter.
 
Omdat de kleppen het laatst is wat er aan de scooter gebeurd is, zou ik toch even controleren of de dealer goed werk heeft geleverd.
 
Dat zou kunnen, maar heb de tot 3 dagen terug geen enkel probleem gehad. Dus dat is apart dat het aan de verkeerd afgestelde kleppen zou liggen.
Post automatically merged:

De scooter stotterde niet zoals de vorige keer met de kleppen.
 
De klepspelling kan altijd verlopen , ik zou eerst eens compressie meten en vandaaruit verder gaan werken. Klep speling nakijken , koppakking op lekkage controleren , zuiger speling in cil controleren , want ook je cilinder zal aan slijtage onderhevig zijn , ik zou ten alle tijde de cilinder met de zuiger en veren vervangen als de speling te groot is . Met een cil laten honen en een overmaat zuiger ( als dit te krijgen is ) ben je waarschijnlijk net zo veel kwijt. En is je lucht filter nog schoon , als je zuigerveren slijtage hebt zal de onderdruk in je carter toenemen en de olie naar je luchtfilter blazen.
 
Bedankt voor je antwoorden en suggesties. Ik heb zojuist een pakking, zuiger, zuigerveren enzo besteld.

Ga alles vervangen en ook nog de kleppen nakijken en luchtfilter.

Indien ik alles heb vervangen zal ik laten weten of het is gelukt.

Ik hoop natuurlijk van wel!
 
Na bougie testen de compressie meten . en kijken of er genoeg benzine in de vlotterkamer staat. Is de bougie nat na startpogingen?
 
Back
Top