Agm star 50 startproblemen

Danny1984

Member
Goedendag vrienden, ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Ik heb een scooter gekregen van een vriend, ik had zijn computer gemaakt en als dank kreeg ik een scooter dat al een jaar had stilgestaan omdat hij weigerde te starten.

Dus eerst gekeken of accu goed was, niet dus, dus een mooie nieuwe accu in gezet.
Zekering was ook stuk, dus ook nieuwe in gezet.

Ook een nieuwe bougie gekocht en gekoppeld aan bougiekabel om te kijken of hij bonkte (wat hij deed).

Ik heb gecheckt of er benzine uitkomt en dat deed hij.
Alleen bereikte de benzine het blok niet.

Ik heb gecheckt of dat vacuüm dingetje (weet de naam niet) werkt door eraan te zuigen, dat werkt want het sproeide het eruit bij het brandstofslangetje.

Dus ik sloot het aan, flink starten en bougie eruit, bougie was niet nat.
Dus nieuwe carburateur besteld en aangesloten, ouwe zag er niet meer uit.

Maar hij start nog steeds niet, ik kan nergens een lek of iets anders vinden.

Kunnen jullie me adviseren wat de volgende stap is?

Alvast bedankt Gr Danny
 
Advertisement - register to remove this

Kijk ook eens de luchtfilter na, en misschien ook vervangen na een jaar.
Kleppen ook even nameten.
En zit wel benzine in de vlotterkamer.
Je kan ook de bougie eruit halen, giet wat benzine in het gat, snel de bougie er weer in en probeer dan eens te starten.
 
Is het mogelijk dat als de kleppen niet goed gesteld zijn dat hij ook niet start?

De kickstart gaat vrij licht, en voor mijn gevoel heb ik weinig tot geen compressie.

Met die brandstof in het gat heb ik geprobeerd, met een nieuwe brandstofslangetje erin, maar er ging teveel naast om te beoordelen of er wel wat in kwam.

Maandag leen ik een spuitje op de zaak, en dan kan ik wat gerichter mikken.

Bedankt voor je bericht.
 
Als je geen compressie hebt start hij ook niet.
Als de kleppen niet goed staan kan hij ook niet starten of heel slecht starten.
Maar ik zou eerst eens kijken of hij compressie heeft, dit kan je meten met een compressie meter.
Of de bougie eruit halen en een vinger op het gat houden en dan starten.
Als je niets voelt heb je helemaal geen compressie.
 
Goedendag vrienden, ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Ik heb een scooter gekregen van een vriend, ik had zijn computer gemaakt en als dank kreeg ik een scooter dat al een jaar had stilgestaan omdat hij weigerde te starten.

Dus eerst gekeken of accu goed was, niet dus, dus een mooie nieuwe accu in gezet.
Zekering was ook stuk, dus ook nieuwe in gezet.

Ook een nieuwe bougie gekocht en gekoppeld aan bougiekabel om te kijken of hij bonkte (wat hij deed).

Ik heb gecheckt of er benzine uitkomt en dat deed hij.
Alleen bereikte de benzine het blok niet.

Ik heb gecheckt of dat vacuüm dingetje (weet de naam niet) werkt door eraan te zuigen, dat werkt want het sproeide het eruit bij het brandstofslangetje.

Dus ik sloot het aan, flink starten en bougie eruit, bougie was niet nat.
Dus nieuwe carburateur besteld en aangesloten, ouwe zag er niet meer uit.

Maar hij start nog steeds niet, ik kan nergens een lek of iets anders vinden.

Kunnen jullie me adviseren wat de volgende stap is?

Alvast bedankt Gr Danny
Probeer eerst wat remreiniger in het luchtfilter te spuiten en terwijl je dat doet de scooter proberen te starten niet in het mousse spuiten maar echt gewoon inde buis naar de carbrateur toe normaal gaat hij dan moeten starten
 
Dat heb ik geprobeerd, deed helemaal niets.
Ik hoorde alleen wieng, wieng, wieng de hele tijd.

Ik heb wel de bougie er net uitgehaald mijn vrouw laten starten, en gevoeld met mijn vinger bij het gaat, gelukkig voelde ik een pulserend en drukkende beweging.

Geeft een beetje hoop.

Nu uitzoeken hoe ik de kleppen stel.

Doodeng.

Bedankt.

Gr Danny
 
Ik heb nooit in mijn leven en scooter gehad, nocht een kickstart bediend.

Voor mijn gevoel gaat het licht, ik trap het naar beneden, voel wel wat weerstand, maar niet barveel.

Waar moet ik het zoeken als dit zo is?

Kleppen stellen of wat anders?

Alvast bedankt.

Fijne kerst.

Gr Danny
 
Bougie zat goed aangedraaid.

Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat er meer aan de hand is.

Ik heb spul besteld om kleppen te stellen, dus ik ben benieuwd.

Bedankt voor je bericht.

Gr Danny
 
Danny,

op Youtube vind je veel filmpjes over het stellen van kleppen.
Is niet moeilijk, het belangrijkste is de motor op tijd zetten (vliegwiel op de T-markering en de markeringen/gaatjes op nokkenastandwiel in de juiste stand.
Zoek maar eens op Youtube op "valve clearance adjustment gy6"

Het setje om de klepspelig in te stellen is geen weggegooid geld, dit heb je trouwens regelmatig nodig ook als je toch de cilinderkop moet verwijderen om wellicht de cilinderwand/zuiger/zuigerveren/ lekkende kleppen te controleren zoals Bulldog opmerkte.
 
Ok, kleppen goed gesteld, maar geen resultaat.
Ik heb op aanraden van een vriend benzine in het spruitstuk gegoten, carburateur erop, en geprobeerd te starten. Geen resultaat.

Ik heb toen bij de benzinekraan het slangetje eraf getrokken van het spruitstuk, en ben de benzine leiding richting carburateur.

Ik heb eraan gezogen, en brandstof komt uit het andere slang.

Maar als ik start en ik heb het benzineslang richting caberateur eruit dan komt er heeeel af en toe brandstof uit.
Ik heb op aanraden van die vriend mijn carburateur afgekoppeld van de spruitstuk, mijn vrouw laten starten, en mijn hand op het gat gehouden, ik voel een krachtige zuigende werking op mijn hand.

Het klinkt gewoon niet logisch, bougie wordt ook niet nat.

En voor mijn gevoel bonkte het wel, maar niet genoeg, dus heb nu net bobine besteld compleet met bougiekabel.

Ook heb ik een spruitstuk besteld, en een benzinekraan, om het uit te sluiten.

Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.

Iemand nog een idee?

Fijne kerst vrienden.

Gr Danny
 
Je vlotterkamer zal denk ik ook leeg zijn dan.
Als het goed is zit er een schroefje onder aan de carburateur, als je die los draait en er komt geen benzine uit dan is je vlotterkamer leeg.
Gooi eens wat benzine rechtstreeks in het bougie gat, kijken wat hij dan doet.
Loopt hij even tot die benzine op is dan is de vonk groot genoeg voor te ontsteken.
Misschien helpt het als hij even loopt om dan de vlotterkamer vol te zuigen.
 
Ik heb de benzinekraan omzeild, meteen brandstofslangetje uit de tank aangesloten op de carburateur.

Hij zit wel vol benzine zo, dus das goed.

Ik heb het in het gat gegoten, en starten wilde niet, vandaar dat ik een bougiekabel en bobine heb besteld.

Ik weet het echt niet meer.

Heb jij een idee?
Post automatically merged:

Dus eigenlijk heb ik 2 problemen.
Hij vonkt wel, maar niet regelmatig en voor mijn gevoel te zwak.

En de brandstofslangetje richting caberateur spuwt niet tijdens het starten.
Lijkt olsof ik compressie heb, maar dat is natte vingerwerk van mijn kant

Lastig.

Goed weekend vrienden.

Gr Danny
 
Last edited:
Back
Top