AGM retro start niet meer.

Cees26

New Member
Hallo forum,
Mijn vrouw en ik hebben alle bij een scooter AGM retro 4 takt 50cc.
Een paar maanden terug begon mijn scooter heel soms bij volle toeren in te houden. En reed daarna weer als of er niets aan de hand was. Dit werd frequenter. Wat later stopte de scooter er helemaal mee en kon ik die pas starten als hij was afgekoeld. Maar reed dan weer als van ouds. weer wat later kreeg ik hem nog wel aan de praat maar bleef alleen vol gas net aan stationair lopen en stopte er dan mee. Nu start tie helemaal niet maar.
Ik heb alle onderdelen met de scooter van mijn vrouw uitgewisseld. De CDI, mobine, bougie met dop, Carburateur en zelfs de ontsteking. Op de scooter van mijn vrouw werkt alles op mijn scooter niets. Gecontroleerd de klep afstelling. die is goed. De compressie is 8 bar. Alle kabels door gemeten geen breuk of los zittende contacten.
Hij krijgt benzine en lucht Vonkt goed. Ik heb het nog geprobeerd door remreiniger in te spuiten maar geen tikje. Als laatste gedachte had ik dat de uitlaat verstopt zat maar die is open.
Wie kan mij verder helpen want mijn kennis is uitgeput. suggesties zijn welkom.

Wanhopige Cees
 
Advertisement - register to remove this

Hallo Forum,
Het is zelfs stil geweest, ik zat op pakkingen te wachten, maar ik heb goed nieuws Mijn scooter heb ik weer aan de praat gekregen.
Het enigste wat ik veranderd heb is het bougie gat. Met de koelkappen is het heel moeilijk om de bougie met je vingers in te erom draaien. Gebeurde ook wel eens dat de bougie viel en onder in de kap kwam en dan weer hengelen met een magneet om hem weer op te vissen. Het wilde ook wel eens gebeuren dat ik hem scheef opdraaide. Ik dorst ook niet veel kracht te zetten, bang om het schroefdraad te bewerken. Maar nu was de kop eraf en ik dacht ik haal er even een tab door heen M10/1. Bleek dat er aan de bougie nog een extra ring zat van de vorige bougie. Het laatste stukje van de draad zat ook vol kool. Nu gaat de bougie zeker 7 mm verder het bougie gaat in. zie foto. Eerst vonkte die in het bougie gat zie eerdere foto post 20. Nu vonkt tie echt in de verbrandingskamer. Enhij loopt. Ik heb verder niets veranderd dus dit moet wel de oplossing zijn geweest. Rest mij nog het forum te bedanken voor raad en hints en meedenken. En wens ik jullie een geweldig nieuwjaar. Het jaar met de drie tweeën.
 

Attachments

  • Bougiegat .jpg
    Bougiegat .jpg
    111.8 KB · Views: 7
Ben blij voor je dat dat ook weer opgelost is , had je de kop niet gedemonteerd en gat getapt , had ik denk niemand hieraan gedacht.
Voor jou en iedereen hier ook een gezond en gelukkig 2022
 
Back
Top