Agm retro heeft problemen met warme dagen..

Kelvin_jaarsma

New Member
Goedendag dames en heren,

Bij deze heb ik een vraag, eigenlijk een probleem..

Mijn agm retro scooter houdt in bij warm weer.

Mischien moet ik even wat specifieker zijn!

Al ik wegrijd met de scooter trekt hij traag naar de 10 km per uur en vervolgens trekt hij nog langzamer door... dit gebeurd alleen met deze heerlijke hete dagen natuurlijk..

Ondertussen heb ik een nieuwe orginele carberateur en bougie onder geschroefd maar het probleem is niet verholpen.. ook zijn de kleppen gesteld misschien niet onbelangrijk om te laten weten.

Waarschijnlijk als het weer een normaal temperatuurtje is doet hij weer normaal en vliegen wij ervandoor maar het is de bedoeling dat hij het nu doet met het heerlijke weer!

Wie heeft tips of een oplossing?

Scooter specs:

Agm retro 2013.
Km stand onbekend (kappotte teller)
Tweedehands.
Niet begrenst.
 
Advertisement - register to remove this

Misschien een 2 maten grotere spoeier proberen.. De motoren worden op deze hete dagen veel heter. Dan verdampt het mengsel ook sneller.. En zit er minder / weiniger in de cilinder.. Maar zou eerst aan raden om de bougie te controleren..


Rijd momenteel met de kisbee rond waarvan ik alleen op de hoofdsproeier kan rijden..
Met het stationair gedeelte is iets mee aan de hand (word overigens komende week wat aan gedaan)

Ik merkte met het wat mildere weer dat er nog prima mee te rijden was.. Maar met deze hitte krijg ik de scooter ook niet gestart..

Hij liep wel, maar draaide erg laag in toeren en had helemaal geen zin om weg te rijden (eerder de neiging om continu uit te vallen)
Merk wel als die even een tijdje gestaan heeft in afkoeld is hij prima weer start..

Ik heb er zelfs start vloeistof erin moeten spuiten om de motor goed lopend te krijgen.. Dus dat was duidelijk iets te arm op het mengsel..

Benzine heeft overigens de neiging om te verdampen.. Vooral als het omgeving waar de benzine zich vind, goed heet is..

Ik weet niet of dat de scooter een brom model is..

Maar een chinees loopt zo ongeveer het best op Stationair sproeier 35 + 82 hoofdsproeier.. Mocht de hoofdsproeier voor jou iets te rijk staan, dan een 80er erin draaien.
 
Misschien een 2 maten grotere spoeier proberen.. De motoren worden op deze hete dagen veel heter. Dan verdampt het mengsel ook sneller.. En zit er minder / weiniger in de cilinder.. Maar zou eerst aan raden om de bougie te controleren..


Rijd momenteel met de kisbee rond waarvan ik alleen op de hoofdsproeier kan rijden..
Met het stationair gedeelte is iets mee aan de hand (word overigens komende week wat aan gedaan)

Ik merkte met het wat mildere weer dat er nog prima mee te rijden was.. Maar met deze hitte krijg ik de scooter ook niet gestart..

Hij liep wel, maar draaide erg laag in toeren en had helemaal geen zin om weg te rijden (eerder de neiging om continu uit te vallen)
Merk wel als die even een tijdje gestaan heeft in afkoeld is hij prima weer start..

Ik heb er zelfs start vloeistof erin moeten spuiten om de motor goed lopend te krijgen.. Dus dat was duidelijk iets te arm op het mengsel..

Benzine heeft overigens de neiging om te verdampen.. Vooral als het omgeving waar de benzine zich vind, goed heet is..

Ik weet niet of dat de scooter een brom model is..

Maar een chinees loopt zo ongeveer het best op Stationair sproeier 35 + 82 hoofdsproeier.. Mocht de hoofdsproeier voor jou iets te rijk staan, dan een 80er erin draaien.

Dag eurokit,

Het is de moeite waard om te proberen!

Maar heeft een paar graden buitentemperatuur zoveel invloed?

Het is een inderdaad een snor model maar de blokjes zijn vrijwel hetzelfde (gy6 blokje) als ik het goed heb is alleen het cditje anders.

Het bougietje is al 3 weken geleden vervangen ter onderhoud en hij deed het er prima mee! Het kan geen kwaad om er een ander in te draaien.

Ik zal vanmiddag even oppe struun voor een paar sproeiers en een bougietje en dan hoop ik weer lekker te kunnen rijden met het heerlijke weer!

Groetjess
 
Is het zelfde als de buiten temperatuur zowel warmer als kouder word. Afstelling word dan ook anders. Voordeel van injectie is dat deze het zelf bij regeld aan de hand van de temperatuur van de motor.
 
Back
Top