Goedenmiddag!
Mijn AGM retro (10 inch) loopt ongeveer +/-65 op de teller en dit wilde ik terug brengen naar de 35 km. Hiervoor heb ik een 35kmh cdi besteld.
De problemen begonnen meteen, korte kleine dip bij wegrijden. En bij koude start onmogelijk weg kunnen rijden, wat enkele minuten aanhoud. Dus een nieuwe (dezelfde) Cdi besteld om uit te sluiten of cdi niet goed was, zelfde probleem. Dus aan de CDI ligt het niet . Tevens met de originele AGM CDI vergelijkbare problemen, ondanks dat die dan maar 25 gaat, functioneerd de weg ernaartoe niet zoals het hoort.
Op het moment dat die stottert hapert etc. en ik haal de puls kabel bij carterkap los loopt de scooter weer direct goed( maar gaat dan natuurlijk weer 65). Omdat ik ook al verschillende sproeiers/afstelling geprobeerd zonder verbetering kan ik eigenlijk met 95% zekerheid zeggen dat het iets elektronisch is, alleen weet ik niet goed wat. Ter info; Sproeier 80 zit nu gemonteerd.
Ik begrijp verder dus niet goed wat er gebeurd op het moment dat de scooter stil staat en niet eens toeren wil maken bij gasgeven. De puls op koppeling is voor de topsnelheid, en deze draaid natuurlijk alleen als achterwiel draaid. Wat kan er verder nog aan de hand zijn?
Op advies ga ik nog standaard 8 grams rollen en vario ring plaatsen, maar persoonlijk denk ik niet dat het hier aan ligt. Mijn gevoel zegt echt dat het iets elektronisch moet zijn waardoor die geen toeren maakt vanuit stilstand. Kan het nog de puls op de ontsteking zijn? Of de carter puls kabel nu wel of niet vast zit, in beide gevallen gaat de puls op ontsteking via de CDI? Deze werkt dus onbegrensd maar begrensd niet, dit zou ook weer vreemd zijn.
mvgr, Frank
Mijn AGM retro (10 inch) loopt ongeveer +/-65 op de teller en dit wilde ik terug brengen naar de 35 km. Hiervoor heb ik een 35kmh cdi besteld.
De problemen begonnen meteen, korte kleine dip bij wegrijden. En bij koude start onmogelijk weg kunnen rijden, wat enkele minuten aanhoud. Dus een nieuwe (dezelfde) Cdi besteld om uit te sluiten of cdi niet goed was, zelfde probleem. Dus aan de CDI ligt het niet . Tevens met de originele AGM CDI vergelijkbare problemen, ondanks dat die dan maar 25 gaat, functioneerd de weg ernaartoe niet zoals het hoort.
Op het moment dat die stottert hapert etc. en ik haal de puls kabel bij carterkap los loopt de scooter weer direct goed( maar gaat dan natuurlijk weer 65). Omdat ik ook al verschillende sproeiers/afstelling geprobeerd zonder verbetering kan ik eigenlijk met 95% zekerheid zeggen dat het iets elektronisch is, alleen weet ik niet goed wat. Ter info; Sproeier 80 zit nu gemonteerd.
Ik begrijp verder dus niet goed wat er gebeurd op het moment dat de scooter stil staat en niet eens toeren wil maken bij gasgeven. De puls op koppeling is voor de topsnelheid, en deze draaid natuurlijk alleen als achterwiel draaid. Wat kan er verder nog aan de hand zijn?
Op advies ga ik nog standaard 8 grams rollen en vario ring plaatsen, maar persoonlijk denk ik niet dat het hier aan ligt. Mijn gevoel zegt echt dat het iets elektronisch moet zijn waardoor die geen toeren maakt vanuit stilstand. Kan het nog de puls op de ontsteking zijn? Of de carter puls kabel nu wel of niet vast zit, in beide gevallen gaat de puls op ontsteking via de CDI? Deze werkt dus onbegrensd maar begrensd niet, dit zou ook weer vreemd zijn.
mvgr, Frank