AGM new flash - licht problemen

AGMBRIAN

New Member
Hey hallo,

Ik hoop dat iemand op dit forum mij verder kan helpen.
Ik ben de bezitter van een AGM new flash uit 2014.
Sinds vorige week heb ik problemen met de elektronica.
Het begon met het uitvallen van het kleine voorlicht(groot licht deed het toen nog wel). Hierna (een aantal dagen later) stopte ook het achterlicht er mee, het remlicht deed het nog wel. Inmiddels doet ook het grote voorlicht het niet meer en gaat het knipperlicht (na 5 minuten rijden pas) wel aan, maar knippert deze niet meer. Hij blijft constant branden. Het remlicht doet het nog wel gewoon.
Hebben jullie enig idee waar dit vandaan zou kunnen komen ?

Met vriendelijke Brian
 
Advertisement - register to remove this

Even een vraagje vooraf.
Toen de verlichting het nog deed, kon je de verlichting inschakelen als de motor van de scooter niet liep of alleen als de motor liep?
 
Ik heb het vermoeden dat je spanningsregelaar defect is en er een te hoge spanning uit komt.

Meet de spanning eens over de accu, bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor bij het geven van wat gas.

De spanning mag maximaal 14,5 Volt tot uiterst 15 Volt zijn.
Is de spanning hoger tijdens het gasgeven is de spanningsregelaar hemelen.
 
Ik heb het vermoeden dat je spanningsregelaar defect is en er een te hoge spanning uit komt.

Meet de spanning eens over de accu, bij stilgelegde motor, bij stationair draaiende motor en bij draaiende motor bij het geven van wat gas.

De spanning mag maximaal 14,5 Volt tot uiterst 15 Volt zijn.
Is de spanning hoger tijdens het gasgeven is de spanningsregelaar hemelen.
Bedankt voor de tip. Ik heb de scooter accu afgekoppeld de plus en de min van de kabels die uit de scooter komen doorgemeten maar geven gewoon netjes 12 volt door. Maar dit is dan toch de stroom die van de dynamo afkomt die ik dan meet ?
 
Wat Sparky zegt is dat de accu nog in de scooter moet zitten en je met een multimeter het voltage over de accu gaat meten.

Als de scooter uit staat zou dit ongeveer 12V moeten zijn (zoals jij al zei).

Nu ga je de scooter starten en dan meet je weer het voltage over de accu, en zoals Sparky al zei: "De spanning mag maximaal 14,5 Volt tot uiterst 15 Volt zijn".
 
Bedankt voor de uitleg, ik heb hem idd opnieuw doorgemeten en ik meten bij gas geven 18 volt.
Dus idd spanningsregelaar hemelen. Is het dan zo simpel als nieuwe spanningsregelaar er in en alles doet het weer of komt er meer bij kijken ?

Met vriendelijke groet
Brian
 
Ja.
  • Spanningsregelaar opzoeken en bevestigingsboutje losdraaien.
  • Connector eruit klikken.
  • Connector in nieuwe spanningsregelaar klikken.
  • Nieuwe spanningsregelaar monteren met bevestigingsboutje.
Klaar is Kees/Brian.
 
Er zit een nieuwe spanningsregelaar in.
Helaas is het knipperlicht probleem niet opgelost.
De remlichten doen het weer maar de koplamp doet het niet.

Is het reëel dat de koplamp doorgebrand is ?
En wat zou er met het knipperlicht aan de hand zijn deze brand wel maar knippert niet meer.
zou het kunnen dat de relais van de knipper lampen te veel stroom hebben gehad waardoor deze nu ook kapot is ?
 
Is het reëel dat de koplamp doorgebrand is ?
ik meten bij gas geven 18 volt.
zou het kunnen dat de relais van de knipper lampen te veel stroom hebben gehad waardoor deze nu ook kapot is ?
Als overal 18 Volt heeft op gestaan, is de kans reëel dat de koplamp en het knipperrelais defect zijn.

Ik veronderstel dat je na het vervangen van de spanningsregelaar opnieuw de spanning over de accu hebt gemeten zoals beschreven in mijn post #6 en dat de spanning nu wel beneden de 15 Volt blijft?
 
Back
Top