AGM HN50QT-K Knipperlicht werkt niet

willem.dijkstra

New Member
Hallo,
Ik heb recent een AGM scooter (model HN50QT-K 4 takt 50cc volgens kentekenbewijs) voor een mooie prijs als eerste scooter kunnen kopen.
Er zat natuurlijk wel wat aan, de knipperlichten doen het niet.

De claxon en voor- en achterlicht werken gewoon goed.

Ik heb zelf al het een en ander getest, momenteel heb ik de scooter redelijk gestript zodat alles makkelijk bereikbaar is.
Eerst ging ik kijken naar de knipperlichten, alle 4 deden het niet, en ook de lichtjes op het dashboard gingen niet aan, dus heb ik eerst gezocht naar het knipperlicht relais. Deze heb ik voorin bij het stuur gevonden, en ik hoorde wat los zitten. Heb hem meegenomen naar school en daar uit elkaar gehaald, is er water in gekomen, en allemaal roest. Zie de foto in de bijlage. De connector waar deze relais bevat ook een beetje roest maar ik heb besloten om een nieuwe relais te bestellen en deze aan te sluiten. Deze nieuwe relais ziet er visueel wat anders uit, maar heb hem alsnog aangesloten maar tevergeefs. Er gebeurt nog steeds niks als je op de knop voor de knipperlichten drukt. Ik kom er zo 1 2 3 niet uit wat nou het probleem kan zijn. Ik zou eventueel een nieuwe connector er proberen op te solderen (of misschien is er een ander probleem wat ik over het hoofd zie?).

De kickstart van de scooter gaat zwaar, maar elektrisch start de scooter wel goed, dit probleem ontstond toen ik er een nieuwe bobinekabel op heb gezet, omdat de oude met ductape vast zat in het blok en het rubber was gescheurd. De kickstart komt ook niet makkelijk omhoog, maar dit probleem was er al toen ik deze scooter kocht.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze elektrische boel kan oplossen?
Ik kan nog meer fotos sturen indien gewenst.
 

Attachments

  • IMG_20211126_092852.jpg
    IMG_20211126_092852.jpg
    143.3 KB · Views: 10
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top