Agm goccia heeft helemaal geen bereik

Louise

New Member
Ik heb een AGM Goccia gekocht bij een autodealer in Schiedam maar het bereik van de elektrische scooter is helemaal niet wat is beloofd door de handelaar en de importeur wil mij niet helpen
Wie heeft ook deze ervaring met de Goccia
 
Advertisement - register to remove this

het bereik van de elektrische scooter is helemaal niet wat is beloofd door de handelaar
Welke uitvoering is het, snor of brom ?
Een snor zou volgens deze link een actieradius van 60 km hebben.
Denk dat dit in de praktijk zo'n 50 km gaat zijn.
Als er tegen je gezegd is dat je 60 a 70 km op een volle accu kan halen, dan heeft de verkoper lichtelijk overdreven.
Maar heeft deze gezegd dat je hiermee gemakkelijk 100 km kan bereiken, dan valt dit toch wel onder de noemer: " jokken tegen de klant"
 
Oei, is wel erg goedkoop voor een elektrische scooter, maar ziet er wel leuk uit.
De fabrikant zegt dat deze scooter een actieradius heeft van 60km.
Hij vertelt er echter ook bij dat deze actieradius geldt bij 25 kmpu.
Maar dit geldt voor elke elektrische scooter vergelijkbaar met een 50cc brommer of snor.
Ga jij sneller rijden of met wind tegen of heuveltje op is het verbruik vele malen hoger en de actieradius wordt daardoor flink minder.
Dus je mag al blij zijn als je veel "volgas" rijdt, je 30 km haalt.

Dit is wat AGM schrijft over de actieradius:

Hoge actieradius​

Met de AGM Goccia GEV1000 rijd je eenvoudig grote afstanden.
De lithium-ion accu heeft een actieradius van 60 km (actieradius geldt bij 25 kmh) en is in 4 uur razendsnel op te laden.
electrische-scooter-zwart.jpg
 
Last edited:
Zon e-scooter/brommer leek mij eigenlijk wel interessant maar als ik het bereik ervan zie blijf ik toch liever op benzine rijden.
Voor dagelijks naar het werk zal het prima zijn, maar een aantal uurtjes lekker toeren in de zomer kan je wel vergeten zo denk ik.
 
De fabrikant zegt dat deze scooter een actieradius heeft van 60km.
Hij vertelt er echter ook bij dat deze actieradius geldt bij 25 kmpu
Dit is wat AGM schrijft over de actieradius:

Hoge actieradius​

Met de AGM Goccia GEV1000 rijd je eenvoudig grote afstanden.
De lithium-ion accu heeft een actieradius van 60 km (actieradius geldt bij 25 kmh) en is in 4 uur razendsnel op te laden.
Dat zeg ik... ;)
 
Niet alleen actieradius is laadcyclus van batterij ook erg laag.Dat stond nergens aangegeven en verkooppunten konden ook niet zeggen.
Ik heb agm.nl gemaild, ze zeggen : Voor de Lithium batterijen is een laadcylus van 800 maal van toepassing. Hierna zal de capaciteit sneller afnemen ! Nu mag je zelf berekenen en zich heel snel voorbereiden om 550 of 850 euro te betalen om accu te laten vervangen !
Ik vind onaanvaardbaar dit product als " goed" en "duurzaam" aan te prijzen, als je verglijkt met Chinese merk NIU producten dat 2000
laadcyclus hebben !
 
Je mag blij zijn als deze E-brommer de 12.000km haalt.

Zag op YT dat iemand een Niu N1s had en daarvan was de accu bij 12.000km nog maar 70%.. En daar moet dan een nieuwe hele dure accu in.
Dus komt erop neer dat dit niet rendable is om te doen.. Want een nieuwe Niu kost dan bijna net zoveel.
 
Ik heb een AGM Goccia gekocht bij een autodealer in Schiedam maar het bereik van de elektrische scooter is helemaal niet wat is beloofd door de handelaar en de importeur wil mij niet helpen
Wie heeft ook deze ervaring met de Goccia
Mijn Goccia rijdt ongeveer 35 km op de hoogste stand (45 km/h). De E CO stand heb ik nog niet geprobeerd, vind ik te langzaam
 
Ik bezit ook een AGM GOCCIA (25KM) maar ben er enthousiast over, je moet zoals beschreven "we gaan ff lekker toeren" vergeten, bij mij in de stad
heb ik ruim voldoende bereik.
Het scootertje is een stadsding, met een ruime koffer achterop doe ik lekker de boodschappen, kan overal tussen door en niets te maken met parkeer-geld of parkeerverbod.
Accu opladen doe ik s'nachts en kost mij 0,55 cent voor een volle (100%) accu.

 
Ik bezit ook een AGM GOCCIA (25KM) maar ben er enthousiast over, je moet zoals beschreven "we gaan ff lekker toeren" vergeten, bij mij in de stad
heb ik ruim voldoende bereik.
Het scootertje is een stadsding, met een ruime koffer achterop doe ik lekker de boodschappen, kan overal tussen door en niets te maken met parkeer-geld of parkeerverbod.
Accu opladen doe ik s'nachts en kost mij 0,55 cent voor een volle (100%) accu.

Kijk effe naar de datum van het topic
 
Zon e-scooter/brommer leek mij eigenlijk wel interessant maar als ik het bereik ervan zie blijf ik toch liever op benzine rijden.
Voor dagelijks naar het werk zal het prima zijn, maar een aantal uurtjes lekker toeren in de zomer kan je wel vergeten zo denk ik.
Hier in de buurt rijdt de wijkverpleegkundige op een e-scooter. Voor dit soort korte ritjes is zo'n ding heel praktisch.
Postbezorging, boodschappen in de buurt etc.
Maar van al die electrische apparaten is er geen één die zijn opgegeven afstand haalt.
Er zijn zoveel factoren die het bereik verkorten.
Voor een vakantie is het niks.
 
Voor een vakantie is het niks.
mee eens, tenzij opties voor een veel grotere acu + snelladen in de toekomst standaard worden op scooters.
wel een leuk ogend ding die AGM brommer, andere import merken verkopen m ook, dacht ik. :)

Er zijn zoveel factoren die het bereik verkorten.
teveel om zo even neer te zetten hier, maar de hoofdzaak is toch hoe de bestuurder ervan rijdt.
en die rijd al te vaak alsof t een brandstofscooter is... :rolleyes:
i.c.m. de nieuwe hype onder fabrikanten (standaard ´re-gen´ functie erop als excuus voor hogere prijzen + té kleine accu) ziet het er in de toekomst somber uit als je eens lekker wilt gaan touren met je (dan hagelnieuwe) stekker-scooter... :(

dan koop ik liever een oudere E-scooter (van de afgelopen 4 jaar) die nog wel over fatsoenlijke accu's beschikt ;)
 
Last edited:
Back
Top