Agm fox 2009 CDI

Vos

New Member
Een heel verhaal, Ik heb een AGM scooter met een onbegrensde CDI. Nu wil ik er een 32KM CDI inzetten maar dan heb ik geen vonk. Ik heb ook een pick-up sensor in het carter zitten. En weet niet waar die op aangesloten moet worden ..
Ik heb een schema gezien dat er twee massa`s op de cdi zitten. maar bij mijn cdi zit dus de pick-up van het carter op de linker van de twee massa`s verbonden. (dus geen massa).
Ik geef niet snel op maar ik kan gewoon geen schema`s en / of uitleg vinden op internet.
De lokale scooterboer Kan / wil mij niet helpen ...
Ik hoop jullie wel ..
BVD Marco
 
Advertisement - register to remove this

Ik begrijp niet waarom je een andere cdi plaatst als je scooter een cartersensor heeft????????
Als je de cartersensor afkoppelt is de cdi onbegrensd en loopt je scooter al harder.
Zet je tussen de cdi en de cartersensor een schakeleaartje is het zaakje ook nog schakelbaar.

En ja, als je een cartersensor hebt zit op de plaats waar bij andere scooters een tweede massadraad zit de cartersensor.

Heb je wel de goeie cdi besteld, volgens onderstaan schema moet je een AC-CDI hebben.

Edit, ik heb een schema echter de letters van de kleuren zijn erg slecht leesbaar maar bij deze:

AGM FOX.jpg
 
Last edited:
IMG_20200606_164003.jpg
Ik begrijp niet waarom je een andere cdi plaatst als je scooter een cartersensor heeft????????
Als je de cartersensor afkoppelt is de cdi onbegrensd en loopt je scooter al harder.
Zet je tussen de cdi en de cartersensor een schakeleaartje is het zaakje ook nog schakelbaar.

En ja, als je een cartersensor hebt zit op de plaats waar bij andere scooters een tweede massadraad zit de cartersensor.

Heb je wel de goeie cdi besteld, volgens onderstaan schema moet je een AC-CDI hebben.

Edit, ik heb een schema echter de letters van de kleuren zijn erg slecht leesbaar maar bij deze:

View attachment 56267
Hey
Ik begrijp niet waarom je een andere cdi plaatst als je scooter een cartersensor heeft????????
Als je de cartersensor afkoppelt is de cdi onbegrensd en loopt je scooter al harder.
Zet je tussen de cdi en de cartersensor een schakeleaartje is het zaakje ook nog schakelbaar.

En ja, als je een cartersensor hebt zit op de plaats waar bij andere scooters een tweede massadraad zit de cartersensor.

Heb je wel de goeie cdi besteld, volgens onderstaan schema moet je een AC-CDI hebben.

Edit, ik heb een schema echter de letters van de kleuren zijn erg slecht leesbaar maar bij deze:

View attachment 56267
Hoi Sparky,
Ik wil juist dat mijn scooter 32 km gaat. Dus dan heb ik een pick-up draad nodig.vandaar.
Jij denkt dus dat ik een DC cdi heb nu?

Thanks voor de schema.
 
Als jij de cdi hebt van de door jouw toegevoegde foto, is dit inderdaad een DC-CDI.
Kijk maar naar pin6 hier staat duidelijk 12V bij.
Een CDI die zijn laadspanning van de stator krijgt, een AC-CDI dus, krijgt een veel hogere wisselspanning.
Deze kan varieren tussen 40 en 100 Volt wisselspanning.

Een AC-cdi zou gewoon moeten werken.
Trouwens de getoonde cdi is buiten het feit dat dit een DC-cdi is ook niet geschikt voor een cartersensor.
Kijk maar op je foto hier staat op dat je de draad op pin3 moet afkoppelen.

Maw deze cdi begensd niet op snelheid maar op toerental.
 
Als jij de cdi hebt van de door jouw toegevoegde foto, is dit inderdaad een DC-CDI.
Kijk maar naar pin6 hier staat duidelijk 12V bij.
Een CDI die zijn laadspanning van de stator krijgt, een AC-CDI dus, krijgt een veel hogere wisselspanning.
Deze kan varieren tussen 40 en 100 Volt wisselspanning.

Een AC-cdi zou gewoon moeten werken.
Trouwens de getoonde cdi is buiten het feit dat dit een DC-cdi is ook niet geschikt voor een cartersensor.
Kijk maar op je foto hier staat op dat je de draad op pin3 moet afkoppelen.

Maw deze cdi begensd niet op snelheid maar op toerental.
Ik heb deze CDI gekocht als AGM cdi.
Er staat verder niet bij of het een AC of DC cdi is.
De foto is niet van mijn cdi. Die had ik gevonden op internet.

Het is weer wat duidelijker. Thanks.
 
Als jij de cdi hebt van de door jouw toegevoegde foto, is dit inderdaad een DC-CDI.
Kijk maar naar pin6 hier staat duidelijk 12V bij.
Een CDI die zijn laadspanning van de stator krijgt, een AC-CDI dus, krijgt een veel hogere wisselspanning.
Deze kan varieren tussen 40 en 100 Volt wisselspanning.

Een AC-cdi zou gewoon moeten werken.
Trouwens de getoonde cdi is buiten het feit dat dit een DC-cdi is ook niet geschikt voor een cartersensor.
Kijk maar op je foto hier staat op dat je de draad op pin3 moet afkoppelen.

Maw deze cdi begensd niet op snelheid maar op toerental.
Hallo ik heb even een vraag over mijn AGM scooter. Ik wil iets sneller dan 32 km/h maar dit lukt me met geen mogelijkheid. Heb een 32/45km cdi erop gezet maar ongeacht op welke stand , scooter blijft 32 km lopen. Als ik de toerentalsensor onderbreek zou de scooter onbegrensd moeten lopen volgens mij maar hij blijft gewoon 32 km/h lopen ongeacht wat ik doe. Weet jij waar dit aan kan liggen?
 
Back
Top