AGM fox 2009 begrenzing herstellen

theow

Well-Known Member
IK heb een AGM fox uit 2009 gekocht en loopt ongeveer 65km/h en wil deze weer origineel maken zodat hij weer 25km/ loopt.
Ik heb de CDI bekeken en zie dat er geen roze draad zit. Bij een andere stekkerverbinding zie ik een roze draad die ooit is worden doorgeknipt en weer opnieuw verbonden is.
In de kap van de vario zit geen sensor, er is wel een bevestigingsmogelijkheid voor een sensor!

Nu vraag ik mij af op welke manier deze snorscooter is opgevoerd, kan iemand mij hier mee helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Het kan zijn dat er een 45 Km CDI is ingezet.
Tevens zal de Varioring ( begrenzer ) er wellicht uitgehaalt zijn .

Hoe kan ik zien dat de varioring eruit is gehaald? Ik zie dat de schijven van de vario ongeveer voor de helft loopsporen hebben. Dan lijkt mij dat de varioring niet is verwijderd.
 
Hoe kan ik zien dat de varioring eruit is gehaald? Ik zie dat de schijven van de vario ongeveer voor de helft loopsporen hebben. Dan lijkt mij dat de varioring niet is verwijderd.
Hoe kan ik achterhalen of er wel/niet een originele CDI in zit?
 
Is het bij deze scooter ook mogelijk om er een CDI in te zetten waardoor hij bijvoorbeeld 35km/h loopt
En moet er dan een sensor worden gemonteerd bij de vario, hier zit namelijk een bevestigingsmogelijkheid voor een opnemer
 
Agm scooters hebben geen vario ring (gy6 blok) er zit gewoon een onbegrensde cdi in. Als je een cdi in hebt van 25 km/h dan loopt hij ook echt precies 25 niet meer niet minder.
 
Agm scooters hebben geen vario ring (gy6 blok) er zit gewoon een onbegrensde cdi in. Als je een cdi in hebt van 25 km/h dan loopt hij ook echt precies 25 niet meer niet minder.
Ik heb een 35km/h cdi gehaald, maar met deze loopt de scooter helemaal niet. Welke CDI zou ik precies moeten hebben?
 
Het kabeltje die naar je carterkap loopt ligt waarschijnlijk los zou je ff moeten nachecken.

Daar zit mijn vermoeden ook, echter de sensor en ook het kabeltje naar de. vario zit er niet meer. Er ligt een kabeltje los nabij de cdi, ik heb nog niet gekeken/gemeten of dit kabeltje met de cdi is verbonden.
Misschien dat iemand mij hier kan bevestigen dat deze AGM fox met sensor op de vario kan zijn uitgevoerd?

Inmiddels al meerde cdi's getest en met al deze geteste 35km/h cdi's loopt hij helemaal niet!
 
Daar zit mijn vermoeden ook, echter de sensor en ook het kabeltje naar de. vario zit er niet meer. Er ligt een kabeltje los nabij de cdi, ik heb nog niet gekeken/gemeten of dit kabeltje met de cdi is verbonden.
Misschien dat iemand mij hier kan bevestigen dat deze AGM fox met sensor op de vario kan zijn uitgevoerd?

Inmiddels al meerde cdi's getest en met al deze geteste 35km/h cdi's loopt hij helemaal niet!

Goede middag.
Weet je misschien wat er aan de hand is met je scooter? Ik heb namelijk het zelfde probleem. Maar er zit wel een carter sensor in.
Groetjes Marco
 
Marco,

dit is al een oud draadje, of je nog antwoord krijgt op je vraag, ik betwijfel het.
Als je een cartersensor hebt loopt er een draad van deze cartersensor naar de cdi.

Als jouw scooter harder loopt kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn:

  1. Deze draad is er niet meer of is ergens onderbroken.
  2. De cartersensor is defect en geeft geen signaal meer af.
  3. Men heeft de cdi vervangen door een andere onbegrensde die werkt zonder het signaal van de cartersensor.
  4. Men heeft een andere koppelingsbel gemonteerd zonder nokje.
 
Hoi Sparky,
Leuk dat jij dan toch de moeite neemt om te reageren.
Ik heb een nieuwe carter sensor erin gezet.
Alles is aangesloten en werkt het nokje zit er ook nog op.
Ik heb nu al 5 nieuwe CDI's liggen hier.
Twee zijn er speciaal voor als er een carter sensor op je scooter zit.
Maar ik krijg gewoon geen vonk op mijn bougie. De scooter loopt nu 60 en ik wil hem gewoon terug hebben op +- 30 kmh.
Ik heb nu 2 CDI's voor 32 kmh liggen en 3 van 25 kmh. Niks werkt..baal baal.
Ik heb heel veel vragen hier gezien waar jij op antwoorde.. je lijkt mij er aardig verstand van te hebben.. ik hoop dat jij mij ook kan helpen. Ik heb een AGM FOX uit 2009.
Vriendelijke groet, Marco
 
Back
Top