Agm caferacer cilinderkop 50cc 85cc

Ancrypto

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een agm caferacer gekocht die "kapot was" en deze heb ik gefixt, maar in dat process ben ik erachter gekomen dat er een 85cc kit op zit. Ikzelf vind dat niet zo'n handig idee sinds het een tering herrie maakt en ik ben bang dat de motor het dan begeeft.

Ik was flink op zoek gegaan naar cilinder kits. Het is blijkbaar een honda nt 4 takt motor. Maar alle cilinderkoppen onder 70cc zijn echt 3x zo duur. Ik heb niet zo'n goed gevoel over hogere cc kits door het snelle slijtage en als je gepakt word ben ik bang dat ik alles kwijt ben.

Mijn vraag was of ik alleen de cilinder kan vervangen naar een 50cc en de cilinderkop erop kan laten zitten, Of zit er een verschil in de 2 koppen?

Bedankt alvast!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb een aftermarket 50cc cilinder + kop setje gekocht maar ik heb nu een probleem met het stellen van de kleppen. Ik moet de stelschroeven bijna helemaal indraaien om op spec te komen. Rnnals ze eenmaal op spec zijn loopt de motor stroef / vast. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt?
 
Heb je bij dit type cilinderkop , ook een versie , met lange en korte kleppen ? Heb je de goede tuimelaar brug erbij ? Je kan dit ook zien , het is goed , als de klepstel bout recht op de klepsteel komt , en niet schuin . Staat hij goed op tijd , niet dat de kleppen door de zuiger geraakt worden tijdens het draaien ? En hij daardoor vastloopt .
 
Bij deze cilinderkop lijkt het alsof de kleppen een stukje kleiner zijn ja. Wat is het beste om aan te passen zodat het weer normaal functioneert? Ik heb namelijk gewoon nokkenas en brug overgezet naar de nieuwe kop...
 
En hoe kan ik zien welke tuimelaar voor korte kleppen zijn gemaakt?
Post automatically merged:

Ik heb nu op beide tuimelaars de letter "J" erop staan
 
Last edited:
Neem aan dat je een andere brug moet hebben voor korte kleppen , ( ik weet eigenlijk niet , of je met alleen de tuimelaars uit komt ) , daar zitten de juiste tuimelaars bij , zou niet weten wat die letters betekenen , of wat er dan op moet staan .
 
Oke , ja dan zul je waarschijnlijk andere tuimelaars moeten hebben . Komen de stelboutjes , nu ook scheef op de kleppen te staan ?
 
Dan zul je toch andere moeten hebben , dat ze de klep schuin raken is niet goed . kun je bij b.v Zandri geen andere vinden ?
 
Deze tuimelaars hebben hetzelfde probleem. En dit is een tuimelaar die bij deze 50cc kop hoort! Ze staan nu wel recht op de klep maar is nogsteeds te kort.
Ik weet niet zo goed meer wat ik moet.

Om het probleem even beter te beschrijven:
Tussen de tuimelaars en de kleppen zit veel te veel speling waardoor de kleppen niet goed gesteld kunnen worden, want de stelbouten zitten aan het einde van hun draad waardoor de moer die de bout vast zet er niet meer op kan.

Nu heb ik 2 oplossingen bedacht.

1: langere stelbouten
2: langere kleppen

Maar beide zijn niet te vinden.
Als iemand iets van een oplossing heeft zou mij dat super veel helpen.
Alvast bedankt.
 
Back
Top