Agility start niet na groot onderhoud

Mijn agility 50 10 in start niet meer na groot onderhoud . Ik heb nog geen oplossing in de Posts kunnen vinden hier. Ik zal zo volledig mogelijk zijn met de Situatie uitleggen:

om te beginnen set up:
Cilinder TNT 72 cc met TNT std. Kop
18.5 mm naraku v3 carburateur sproeier 82
Naraku race variateur 6.9gr rollen
Naraku Pouliehelft rechte spiebanen
Naraku koppeling race met gele trekveren
Eurobegrenzer met afstandsbediening

cilinder is nieuw en rustig ingereden. Scooter liep heerlijk maar het ging mis bij het eerste onderhoud. Wat heb ik gedaan:
Olie blok ververst
Carterolie ververst
Nieuwe iridium bougie
Nieuwe carburateur
Nieuwe V-snaar
Kleppen gesteld
Bendex schoongemaakt
Nieuw spruitstuk
Luchtfilter/ slang gereinigd

scooter liep daarna zij het heel beroerd. Waarschijnlijk de kleppen niet goed gesteld(zo ruim dat ik vermogensverlies had, waarschijnlijk een fout gemaakt) vervolgens naar mijn beste kunnen kleppen opnieuw gesteld en nu start hij helemaal niet. Er is wel compressie. Ook zie ik benzine door het brandstoffilter gaan. Tevens is er een vonk en de kickstart voelt goed.
Ik kan wel meerdere Posts hierover vinden maar omdat ik zoveel eraan heb gedaan weet ik niet waar ik het moet zoeken. Enorm bedankt voor de hulp alvast.
Post automatically merged:

Hij komt uit 2009 euro2
 
Advertisement - register to remove this

Carburateur is vervangen omdat hij rijdend goed liep maar stationair niet af te stellen was en schoonmaken hielp niet. Hij vonkt wel en startte ook een paar keer bijna maar net niet. Nokkenas heb ik op tijd gezet en speling gecontroleerd na het vastzetten met een voelermaat.
 
Moet ik apart ook de ontsteking op tijd zetten?
Post automatically merged:

Update: hij liep net 2 seconden en viel direct weer uit
Moet ik apart ook de ontsteking op tijd zetten?
Post automatically merged:

Elke keer als ik hem nu een minuut of 20 laat staan start hij en loopt voor niet eens 2 sec en is daarna niet meer te starten
 
Last edited:
Nee het is wel belangrijk dat je nokkenas je nokken niet bediend. De nokken moeten eigenlijk 180 graden weg gedraaid zijn van de kleppen. Zo is het systeem spanningsloos en dan pas kun je gaan meten en afstellen met je voelermaat.

Je meet voordat je gaat stellen en nadat je gesteld hebt nog een keer zodat je het zeker weet. Aangezien je zelf al je twijfels hebt over deze onderhoudsactie zou ik dat even opnieuw gaan doen en eventjes goed controleren.
 
Oorzaak gevonden , ineens ging hij aan en als een gek tekeer. Wat bleek ik had een windscherm gemonteerd en een te lange bout gebruikt die vol tegen mijn gasmechanisme drukte waar hij dus constant vol gas gaf…. 15 u verder en 100 x kleppen /aandrijving/ontsteking en carburateur checken kwam ik hier pas achter…. Bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval.
 
Back
Top