Agility smoort na 1km, contact om en weer rijden

erix

Well-Known Member
Ik heb een nieuwe carburator geplaatst op mijn Kymco Agility. Na 10km te hebben gereden smoorde de motor ineens en ging langzaam afremmen. Door “al rijdend” de contactsleutel uit te zetten en direct weer aan pakt de motor direct weer op en geeft vol vermogen totdat er een aantal kilometer hetzelfde gebeurd.

Nadat ik ging tanken smoorde hij direct na het wegrijden.

En nadat ik met het vacuumslangetje heb zitten klooien rijdt hij nu nog maar 150 meter goed en daarna een kilometer waardeloos. Daarna heb ik hem maar uitgezet.

Wat denken jullie? Benzinekraantje defect of zou het wat anders zijn?
Groeten Erik
 
Advertisement - register to remove this

Zou je eens een stuk kunnen rijden en indien het smoren begint, stoppen en het blok uit laten. Nadat het blok is afgekoeld de bougie eruit draaien en 'lezen', graag een foto voor de geoefende oogjes hier op t forum. Nu kunnen we meekijken of het mengsel lucht / benzine mogelijk beter in balans kan worden gebracht. Daarop vooruitlopend: Heb je begrenzingen weggenomen? Welke sproeier zit in jouw nieuwe carburateur? Welke carb is het?

De volgende vraag minder voor dit probleem maar meer mijn nieuwsgierigheid: Vanwaar de carb vervanging?
Groet,
 
De foto is van de bougie toen de "nieuwe" carburator er nog in zat. Ik heb de oude carburator teruggeplaatst om te kijken of het probleem weg was. Want dit probleem was niet toen de oude carburator er nog in zat. Nu kon ik gewoon wegrijden en na 100 meter ging hij raar doen en kon ik niet harder dan 30km per uur rijden. Heb hem uitgezet om te kijken of er benzine in de benzinefilter zat en dat was zo.

Daarna weer gereden en PLOTSELING, zonder dat ik iets deed met het gas. Kwam vol vermogen terug.

Voordat ik de nieuwe carburator plaatste was het probleem dat hij 1:22 reed maar dat kan niet want hij is standaard. Bleek de distrubutieketting een tandje verkeerd te staan. Maar dit nieuwe probleem was nog niet.

Ik denk zelf dat het misschien toch het benzinekraantje is dat niet goed werkt of dat er ergens een elektrisch probleem is.
Ik heb met de "nieuwe" carburator eerst een volle tank opgereden dus zo een 150km voordat dit probleem zich openbaarde.
 

Attachments

  • 2019-06-04 17_50_19-Carburateur (Mod.Origineel) 18.5mm China Gy6 4t _ Sym 4t _ Kymco 4t _ Piag...png
    2019-06-04 17_50_19-Carburateur (Mod.Origineel) 18.5mm China Gy6 4t _ Sym 4t _ Kymco 4t _ Piag...png
    208.1 KB · Views: 5
  • 20190604_111341 bougie kleur.jpg
    20190604_111341 bougie kleur.jpg
    394.9 KB · Views: 5
Back
Top