Agent duwt me op scooter!

scoop643 said:
zeg ik dat dan? dat alle scooters te hard rijden?

maar het probleem is, auto's/motoren mogen niet te hard rijden, en ook de auto niet opvoeren.

Als een auto ergens te hard rijd, b.v. 80 dan hoppa flitsen 30 te hard, en jah dan heeft die een boete op deurmat.
motor zelfde
scooter die rijd gewoon door want kunnen ze (moeilijk) pakken op die snelheid.
Daarom hebben ze een manier bedacht om dat tegen te gaan, rollerbanken.

En wees het met mij eens, 75% die hem opvoert rijd er ook harder dan 30 mee in de stad enzo.


Dit zei jij : Maar de motoren mogen 50 in de bebouwde kom... rijden ze dan daar ook 70-80? Nee scooters wel.

Dan moet je beter formuleren;)

En auto's die opgevoerd zijn, die worden ook niet aangepakt als agenten merken dat ze opgevoerd zijn. Maar dan nog, waarom maken ze dan geen scooters die harder gaan als 45? Doen ze bij auto's en motoren ook. In dat opzicht ben ik ook voor een kenteken op de scooter, kunnen ze die ook flitsen.

En ik ben het ook met je eens dat 75 procent van de scooters harder als 30 door de bebouwde kom gaat, waarschijnlijk nog wel meer... Maar ik vind dat je de situatie op zich moet inschatten. Als je in het dorp een lange weg hebt waar niemand rijdt, ga je toch geen 30 rijden?
 
air2air said:
Zij worden genoodzaakt boetes uit te schrijven. Jakker jij de stad door dan halen zij je van de weg, om mensen te BESCHERMEN. Zeggen ze dan alleen niet meer doen dan helpt dat niet, dus schrijven ze een boete uit wat meer indruk maakt. 't Ligt dus aan de mentaliteit van de mensen dat die boetes worden uitgeschreven, en dat is bagger.

Dat zeg ik ook, als mensen roekeloos rijden moeten ze ook op de bon, maar gaan niet om de kleinste dingen lopen mierenneuken omdat je een bepaald aantal boetes moet uitschrijven. Gewoon een boete geven als dat nodig is. Niet meer, niet minder.
 
Vergeet maar dat de rollenbanken weggaan :) dat is gewoon 50% of meer aan de boetes die ze uitschrijven volgens mij :X

Mja in mijn ogen ou het eerlijk zijn: Kenteken erop , banken weg en gaan flitsen

Netzoals auto's/motoren , dan word het ook voor ons scooter rijders wat aangenamer :)
 
Ik vindt dat ook ! Maar dan is het helemaal ver te zoeken met de 20% asociaale rijders die gaan dan nog erger rijden en nog erger opvoeren en als er een flits paal staat ff voet voor nummer bord houden
 
Auto's gaan dan langzamer rijden, dus op zich maakt het dan niet uit. Maar dan nog zetten ze die flitspalen heel achterbaks neer, op een plek waar je ze niet kan zien (in containters, achter bomen:X)

Kom je er na een paar weken pas achter dat je geflitst bent|(
 
eigenlijk vind dat ze met het kenteken voor scooters gelijk is alle regels een beetje na moeten kijken.

-gewoon het voertuigen gebonden en geregistreed kenteken verplichten ( dit gebeurd al)
- weg met de rollerbanken
- scooters in de bebouwde kom dezelfde maximumsnelheid geven als auto's (met een maximum van 50 km per uur)
- ze moeten dan gewoon de scooters gaan flitsten en laseren ed wat ze met auto's ook doen en daar een bon voor geven, want dan maak je pas een overtreding vind ik, en niet als je 40 rijd op een scooter die 80 kan.
- en zoals meerdere mensen in dit topic al gezegd hebben, hoge boetes geven voor roekeloos rijgedrag en geen voorang geven, veroorzaken van gevaarlijke situaties dat soort dingen.

mijn scooter liep 90 (dr70, 17.5 carb,laser x-pro en wat malossi spullentjes) hij trok heel lekker op.
een scooter van een vriend van me loopt 80 (stnd cilinder, gianelli reverse, polini vario) alleen deze trok niet echt lekker.

ik had 2.2 kw op de rollerbank(terwijl hij maar tot 2 kw kon), en hij maar 1.3. ik vind dit verschil wel erg groot voor die 10 km die het scheelt in snelheid en je word dus eigelijk ook bekeurd voor de trekkracht die je scooter heeft. ik vind dit nergens op slaan. ik reed er binnen de bb kom altijd rustig mee en trok hem los op b.v. een lange rechte weg.

omdat dit al de derde bekeuring bij de officier van justitie was heb ik hem voorlopig ff begrensd, ik merk aan mijn eigen rijgedrag dat ik hierdoor gevaarlijjker rijd:
- als je netjes 30 rijd binnen de bb kom dan word er door van allerlij voertuigen getoeterd en je word door verschillende gekken ingehaald op gevaarlijke manieren.
-doordat je scooter totaal geen vermogen heeft kun je niet snel optrekken, dit is zeer vervelend als je een straat oversteekt of een rontende buite de bb kom omdat het dan gewoon ff duurt voordat je overgestoken hebt, maar die auto's knallen gewoon door.
-doordat hij zo langzaam loopt en het langer duurt hou ik bijna overal mij gas los omdat het anders gewoon niet opschiet.
-toen hij nog hard liep en ik een fietser in moest halen remde ik altijd af naar ongeveer 20 -30 km per uur, omdat het nou best lang duurd voordat hij weer op snelheid is knal ik er gewoon met 45 voorbij 8P .

zo kan ik nog wel ff doorgaan. maar ik vind gewoon dat het scooterbeleid nog uit de tijd van de puchjes is, en moderne scooters met voor en achter schijfrem zijn gewoon beter en kunnen ook hogere snelheden aan. ze kunnen niet voor niks 60 -70 als ze uit de fabriek komen :p
 
RemcoV said:
Vergeet maar dat de rollenbanken weggaan :) dat is gewoon 50% of meer aan de boetes die ze uitschrijven volgens mij :X

Mja in mijn ogen ou het eerlijk zijn: Kenteken erop , banken weg en gaan flitsen

Netzoals auto's/motoren , dan word het ook voor ons scooter rijders wat aangenamer :)
Ik denk dat ze niet helemaal weg zullen gaan, maar wel grotendeeld.

Wat je zegt klopt wel ze halen veel (natuurlijk geen 50%) uit de boete's van scootertjes.

Maar een boete met lasergun is veel hoger dan met rollerbank.

Als je 72 rijd (gecorrigeerd) dan is het 270 euro, dus daar verdienen ze straks nog veel meer mee, dan die 90 euro enzo elke keer met rollerbank, omdat iemand zo slim is om er een begrenzer op te zetten })
 
BasAerox said:
Kom je er na een paar weken pas achter dat je geflitst bent|(

dat is idd wel k*t voor mensen die dagelijks te hard rijden.

Stel je rijd elke dag op en neer naar je werk, ergens waar je nu 30 mag (straks ze maar 50, weet niet of dat door ging maar STEL)

Dan rij je er elke dag 80, en je hebt niet in de gaten dat je geflits word omdat je geen spiegels hebt, en alleen overdag naar je werk / school gaat....

Als je c.a. 1 maand duurt voordat jij je boete's binnen hebt word dat best duur...

Misschien nog zo'n radarverklikker inbouwen, met schakelaar, en dan zeggen dat het misschien een auto was als ze het daarna nog een keertje gaan proberen:)
 
BasAerox said:
Dit zei jij : Maar de motoren mogen 50 in de bebouwde kom... rijden ze dan daar ook 70-80? Nee scooters wel.

Dan moet je beter formuleren;)

En auto's die opgevoerd zijn, die worden ook niet aangepakt als agenten merken dat ze opgevoerd zijn. Maar dan nog, waarom maken ze dan geen scooters die harder gaan als 45? Doen ze bij auto's en motoren ook. In dat opzicht ben ik ook voor een kenteken op de scooter, kunnen ze die ook flitsen.

En ik ben het ook met je eens dat 75 procent van de scooters harder als 30 door de bebouwde kom gaat, waarschijnlijk nog wel meer... Maar ik vind dat je de situatie op zich moet inschatten. Als je in het dorp een lange weg hebt waar niemand rijdt, ga je toch geen 30 rijden?


Oke mijn fout had ik beter moeten formuleren.

Ik ben het wel eens dat ze scooters op 50km/h wegen 45willen gaan laten rijden.

Ik snap HALF waarom ze 45 doen want,
Scooters MOETEN dan opgevoerd worden om 5 km/h harder te kunnen, en dan krijgen ze geen geld meer binnen voor die 45 km/h.

Er zijn al zo veel onderzoeken naar gedaan, en altijd bleek dat de ongevallen zouden dalen als scooters ook 50 mogen waar auto's ook 50 mogen.

Ik weet nu dus niet zeker of de ministers er nu naar aan het kijken waaren of niet. Want volgens mij zouden ze dat tergelijk doen, met de leeftijd te verhogen naar 17 jaar....
 
Vind jij van wel dan? Als iemand wilt opvoeren, doet die persoon dat gewoon. Hoeveel procent van de scooters van jongeren rijden wel niet te hard? Als iemand de kennis en middelen heeft om zo'n ding harder te laten rijden/trekken, waarom niet? Een enkeling houdt rekening met de boete's maar lang niet alle scooterrijders.

Ik denk dat ze iig de varioring er uit mogen laten, en misschien de uitlaat ook wel mogen onbegrenzen. Kunnen ze lekker met het verkeer mee gaan, geen geouwehoer verder. Voer dan ook maar lekker het kenteken in. Rij je te hard, word je genaaid, en niet als je scooter te hard KAN. Je word toch ook niet bestraft als je iemand KAN vermoorden:? Misschien een beetje loze vergelijking, maar toch.. Ze doen het bij auto's en motoren ook niet.
 
BasAerox said:
Vind jij van wel dan? Als iemand wilt opvoeren, doet die persoon dat gewoon. Hoeveel procent van de scooters van jongeren rijden wel niet te hard? Als iemand de kennis en middelen heeft om zo'n ding harder te laten rijden/trekken, waarom niet? Een enkeling houdt rekening met de boete's maar lang niet alle scooterrijders.

Ik denk dat ze iig de varioring er uit mogen laten, en misschien de uitlaat ook wel mogen onbegrenzen. Kunnen ze lekker met het verkeer mee gaan, geen geouwehoer verder. Voer dan ook maar lekker het kenteken in. Rij je te hard, word je genaaid, en niet als je scooter te hard KAN. Je word toch ook niet bestraft als je iemand KAN vermoorden:? Misschien een beetje loze vergelijking, maar toch.. Ze doen het bij auto's en motoren ook niet.
ben het wel met je eens.


Ik ben mij er ook van bewust dat als ik te hard rij dat ik dan boete krijg, dus probeer altijd onder de 30 te hard te gaan zitten.

En ik vind het goed dat ze het kenteken in gaan voeren, misschien minder rollerbanken, en meer controle's. (hier in apeldoorn hebben ze geen flitpalen, maar doen ze alleen maar mobiele controle's zo'n beetje)

En ze mogen van mij ook gewoon scooters 50 kunnne laten rijd niet harder.
Want anders kom je van je fiets af, en krijg je een scooter die 80 rijd even in je handen gedrukt zonder rijbewijs of iets. Daarom ben ik ook voor het rijbewijs met scooters!
 
Je kan wel weer lezen dat de meeste absoluut geen verstand van hebben wat de politie doet. Ik zeg niet dat ik het eens ben met de regelingen die er zijn mbt brommers. Al helemaal niet met de snelheden die ervoor staan binnen de bebouwde kom. Die hoeveelheid bonnen willen die agenten zelf niet, maar dit word geregeld van hogeraf.
Over bijvoorbeeld het beleid met licht fietsen in Amsterdam, iedereen was er tegen en vond het belachelijk. Nu fietst alleen wel +/- 80% met licht en daarvoor was het rond de 20%. Trek je conclusies. Helemaal de mensen met rijbewijs, die weten hoe moelijk fietsen te zien zijn...
Ik begin mij zelf ook steeds meer te ergeren aan scooters, en vooral de opgevoerde. Dit zijn bijna (er zijn dus uitzonderingen) altijd de scooters die constant door rood rijden en overal schijt aan hebben. Ik heb zelf veel scooter gereden en vond wat power ook heerlijk hoor, maar je moet wel weten wanneer je wat harder kan rijden. En de meeste kunnen dat niet.

En over dat door rijden, kansloos...
 
Wie zegt er dan dat hij wat tegen de politie zelf heeft?

En over dat met licht of zonder licht rijden, dat vind ik geen goede vergelijking. Mensen gaan niet extra hun licht mollen ofzo, het is gewoon een kleine moeite om het te maken. Dus waarom zou je zonder gaan rijden, als je jezelf met een paar minuutjes werk 25 euro (meen ik:?) kan besparen.
Scooters daarentegen worden opgevoerd voor het plezier en voor tijdsbesparing. Het is gewoon leuk om hard te rijden(in tegenstelling tot zonder licht rijden), dus dat haal je er niet zo maar uit.
Verder kan ik de irritatie van autorijders t.o.v. scooterrijders goed begrijpen, maar weet wel dat niet alle scooterrijders hard/gevaarlijk rijden. Ik heb bv. een behoorlijk snelle setup voor dagelijks gebruik, en rij zeer netjes al zeg ik het zelfO-) Maar als ik dan naar de rest van de school kijk, hoe lijp die kunnen rijden met hun std. scootertjes.........8P|(

Trouwens Scoop, ik woon niet zo ver van jou vandaan:+
 
-SimJoc- said:
Ik begin mij zelf ook steeds meer te ergeren aan scooters, en vooral de opgevoerde. Dit zijn bijna (er zijn dus uitzonderingen) altijd de scooters die constant door rood rijden en overal schijt aan hebben. Ik heb zelf veel scooter gereden en vond wat power ook heerlijk hoor, maar je moet wel weten wanneer je wat harder kan rijden. En de meeste kunnen dat niet.

AMEN.... ik rij ook auto en weet het, ik begin er zelf ook steedts meer hekel aan te krijgen.


[offtopic]
bas waar dan?
[/offtopic]
 
Dieren +ralf+

Dorpje aan de andere kant van het kanaal (20 km), met de asociale scooterjeugd :+

Hier zijn bijna alleen maar van die prusters die niet kunnen rijden|(
 
Back
Top