Howto Afvoeren

JEV

New Member
Goedendag, weet iemand mij te vertellen of een Peugeot Jetforce tdsi is af te voeren van 45km naar 25km ivm met omkeuren naar snor. Ik hoor graag. Gr Jeff
 
Advertisement - register to remove this

Goedendag, weet iemand mij te vertellen of een Peugeot Jetforce tdsi is af te voeren van 45km naar 25km ivm met omkeuren naar snor. Ik hoor graag. Gr Jeff
Ja dat kan, Als het een 2 takt is kan je gewoon een dubbele varioring plaatsen en even testen hoe hard hij gaat. Voor een 4 takt kan je een snor cdi plaatsen.
 
Ja dat kan, Als het een 2 takt is kan je gewoon een dubbele varioring plaatsen en even testen hoe hard hij gaat. Voor een 4 takt kan je een snor cdi plaatsen.

Nee, dit gaat op een TSDI niet werken!

@ de TS:

Voor zover ik weet is de 25km variant nooit uitgebracht in NL.
Wel in wat andere Europese landen, lang verhaal kort!

Men dient een compleet nieuwe ECU te plaatsen van een 25km variant.
Software aanpassen is sinds 2008 (dacht ik) niet meer mogelijk.
Veel Dealers hebben de oude cartridges in moeten leveren en kregen daar andere voor terug.
In de nieuwe software is het aanpassen van enkele componenten komen te vervallen.

Ook het opvoeren en/of afvoeren is niet meer mogelijk, tenzij je iemand vind met een ECU uit de beginjaren.
En een Dealer of particulier welke nog in het bezit is van de oude cartridge.
Dit is best een duur grapje van zo'n 500,00 + Euro, mits het uberhaupt nog mogelijk is!

Ik zou zelf dan overgaan op een motorblok van een Jetforce C-tech met carburateur.
Maar goed, dit is mijn mening uiteraard. Is in ieder geval een stuk goedkoper en ook makkelijk aan te passen naar 25km.
 
Speedfight 3 is wel uitgevoerd toen met snor tsdi, maar dat gaat je echt veel tijd energie en geld kosten; alles moet daarna ook aan elkaar ingeleerd worden... Contactslot tot aan je injectie computer.
Als je heel graag snor wilt rijden moet je een werkende en rijdende snor tsdi als donor gebruiken dan ben je iig zeker van je zaak.
 
Speedfight 3 is wel uitgevoerd toen met snor tsdi, maar dat gaat je echt veel tijd energie en geld kosten; alles moet daarna ook aan elkaar ingeleerd worden... Contactslot tot aan je injectie computer.
Als je heel graag snor wilt rijden moet je een werkende en rijdende snor tsdi als donor gebruiken dan ben je iig zeker van je zaak.

De Speedfight 3, 2 takt 45 & 25km is nooit uitgebracht als een ''injectie'' variant.
Deze heeft een kloon (immitatie) motorblok i.c.m. een (Teikei) carburateur en een CDI van Dellorto met een elektronische oliepomp. Denk dat je wat door elkaar haalt!?

De nieuwe Speedfight 4 is er wel met een nieuw injectiesysteem i.c.m. een origineel motorblok.
Nog niet in NL, maar bij onze oosterburen rijdt dit wonder al enige tijd rond.

Maar dit gaat ook niet werken op de oude TSDI, nieuwe type heeft een ECU die direct op het gasklephuis gemonteerd zit.
Oude TSDI heeft een aparte ECU...., rest lijkt me wel duidelijk.

@ de TS, het is ook mogelijk om een ECU van een Aprilia (Ditech) te plaatsen, weet van vroeger dat Appie wel op Peug gaat/past maar andersom weer niet! Enige is dan wel dat het IMO- (immobilizer) lampje constant blijft branden.
Appie heeft ook 25km Ecu's, ter info.
 
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga er toch maar niet aan beginnen, als het niet gaat werken met varioring rolletjes etc....
 
Back
Top