Afvoeren Yamaha Neo's snor...

Digitxpress

Well-Known Member
Beste forummers...

Ik heb al gezocht via search maar kon niets vinden helaas...

Voor mijn vriendin heb ik een Yamaha Neos snor gekocht bj 2005.
Het ding ziet er echt gelikt uit (altijd netjes in schuur gestaan) O-) zo goed als nieuw en bijna alles origineel. Het probleem is enkel dat alle begrenzers eraf gehaald zijn. De scooter rijdt echt veel te hard +/- 70 dit terwijl het een snorretje is. Ik wil hem dus een behoorlijk stuk rustiger laten lopen....moet wel veilig blijven.

Voor zover ik weet zijn alle begrenzers eraf gehaald en zit er een sito plus uitlaatje op. Nu denk ik dat ik met een kleinere sproeier al een heel eind kom.

Kan iemand mij misschien vertellen welke sproeier erin moet wil ik hem
max 40 - 45 laten open??? Wellicht is het nog een idee een varioring terug te plaatsen, maar denk dat hij dan een stuk minder snel optrekt. Voorkeur geniet dus denk ik een kleinere sproeier...

Zal ff stoeien worden met benzine/lucht verhouding...:#

Iemand een tip / idee / suggestie???9||6
 
Advertisement - register to remove this

O ok...dacht altijd dat hij ook beter optrok omdat de snaar hoger komt te liggen..
Iig zal ik dat eerst even proberen....
Weet iemand toevallig of je die varioring bij een scooterzaak kan halen??
Ik heb er namelijk geen een, scooter is zo overgenomen.....

Hoeveel kilometer zal het ongeveer schelen als ik die varioring weer terug plaats?
Zodra ik er een op de kop heb getikt laat ik jullie even weten wat het daadwerkelijk scheelt.
 
als je alleen de variorring erin zet zal de scooter veel te veel toeren gaan draaien , je kunt beter de uitlaat begrenzen ipv de varioringe er weer ijn zetten.

sproeier zal ongeveer gelijk blijven.
 
Mmm,... da's wel klote want die uitlaat is een sito plus zonder prop oid...
Had eigenlijk gehoopt dat de varioring een oplossing was is iets makkelijker dan weer een prop in de uitlaat zetten... :-(
 
wel makkelijker om te doen , alhoewel een prop in de uitlaat zetten ook niet veel voorsteld.

echter draait dit echt teveel toeren als de uitlaat wel is ontgrensd en de varioring er alleen in zit , en zal dus je scooter allerlei problemen gaan krijgen , laat staan het lawaai en dat de scooter niet echt lekker zal rijden..
 
Ok dus beste is de uitlaat te begrenzen begrijp ik. Vroeger had je ook ringen aan het begin van de uitlaatpijp. Stuk vanaf cilinder naar uitlaat. Misschien kan ik er daar een ring inzetten... Of een leuk orgineel uitlaatje op de kop tikken...
 
Sito+ uitlaatje is ook niet zo heel duur. En anders een Bidalot CT1 (erg goedkoop uitlaatje en goeie kwaliteit, heb hem zelf ook:))
Verkoop je die Sito+ weer op Marktplaats of iets dergelijks.
 
Ok top,...maar ik neem aan dat je dan ook een kleinere sproeier erin moet doen ivm met prestaties... Zal eens kijken bij de lokale scooterboer! Welke sproeier prop combinatie adviseer jij MELF#50 ?? Hou je op de hoogte uiteraard !
 
dit is de enige keer dat ik het niet met melf eens ben.
maak zelf veel neos's voor mn werk en heb zelf de ervaring dat wanneer de varioring er af is en de prop er nog in zit er uitlaat grandioos verstopt.

als ik faut ben vertel het me dan ook!
 
Potverdorie... wordt mij ook makkelijk gemaakt door jullie jongens..haha:?

Ja ik moet toch ergens beginnen... Of ring terug of prop terug of beiden.
Ik zal voor de grap nog eens iemand benaderen...eens kijken wat hij vindt.
Als jullie in de tussentijd nog een tip hebben hou ik me aanbevolen uiteraard!9||6


Ik hou jullie op de hoogte!:)
 
Zet de varioring er gewoon in dan merk je vanzelf of het overtoeren draait of niet. Is 5 minuten werken en nog eens 5 minuten om hem er evt weer uit te halen. Dan kan je alsnog de uitlaat eraf halen en een prop erin laten lassen. Niet iedereen heeft een lasapparaat staan
 
Back
Top