Aftermarket achter/knipperlicht aansluiten

Hallo iedereen, ik heb alweer ff geleden van str8 een achterlicht met knipperlicht ingebouwd gekocht voor mijn NRG power. Dit is de lamp waar het om gaat: https://www.motor-x.com/lamp-led-str8-black-line-with-blinkers-piaggio-nrg-power-e,p.html
Ik heb alleen echt geen idee hoe ik deze moet aansluiten. B88CF67F-B8A5-4C9D-8144-3B3DC0CA3902.jpegdit zijn alle stekkertjes die erop zitten, ik vind ze alleen hele vreemde kleuren hebben, zover ik weet komen ze niet overeen met mijn kabelboom. Iemand nog ideeën of tips?
Met elektra ben ik niet zo super bekend.
 
Advertisement - register to remove this

Tja, de kleuren aan zich zeggen helemaal niks over de functie.

Één ding is duidelijk, die stekkertjes die eraan zitten passen ook niet op jouw kabelboom.

Dat wordt dus knip en plakwerk. :(

Zo te zien heb je 5 draden.

Eentje is massa.
Eentje is voor je achterlicht.
Eentje is voor je remlicht.
Eentje is voor je linker knipperlicht.
Eentje is voor je rechter knipperlicht.

Maar welke kleur wat doet, geen idee.
Meer zinnigs kan ik niet zeggen over je foto.

Zat er geen beschrijving bij dit achterlicht?
 
Tja, de kleuren aan zich zeggen helemaal niks over de functie.

Één ding is duidelijk, die stekkertjes die eraan zitten passen ook niet op jouw kabelboom.

Dat wordt dus knip en plakwerk. :(

Zo te zien heb je 5 draden.

Eentje is massa.
Eentje is voor je achterlicht.
Eentje is voor je remlicht.
Eentje is voor je linker knipperlicht.
Eentje is voor je rechter knipperlicht.

Maar welke kleur wat doet, geen idee.
Meer zinnigs kan ik niet zeggen over je foto.

Zat er geen beschrijving bij dit achterlicht?
Er zat geen beschrijving bij, wat mij nogal verraste, knip en plak werk is geen probleem. Ik ga waarschijnlijk gewoon nieuwe stekkertjes solderen. Zou ik een multimeter kunnen gebruiken om uit te vinden welke draad welke is? Zo ja hoe?
 
Ja, op deze manier te werk te gaan, is het echt een knip en plak werkje.
Niks mis mee hoor, maar er is ook een adaptersetje verkrijgbaar voor 5 Euro!
Met dit setje (wat compleet geleverd wordt) is het mogelijk om alles simpel te connecten, en de stekker ''plug and play'' is.

Zie ook: https://www.scooter-attack.com/ruec...inkerfunktion-alle-modelle-str-656-00-38.html

Multimeter altijd handig om bij de hand te hebben...

Het ligt er alleen aan welke type NRG je hebt?
De MC2 en de MC3 komen vrijwel overeen qua bekabeling, maar de ''Power'' en de Purejet wijken weer af qua kleur v.w.b. de geschakelde en constante plus. Maar ook massa aansluiting (centraal of indivudueel) kan afwijken!

En de unit heeft best dikke bekabeling..., niet echt zwakstroombedrading zoals we wel eens tegenkomen op andere lichtunits.
Heb er zelf ook 1.., zogenaamde Audi look koplamp crap ding!
Meeste bedrading is fatsoenlijk te noemen totdat men bij de dagrijverlichting uitkomt.
De bedrading/bekabeling bij deze ledjes is zelfs zo dun dat het overeen met bedrading uit m'n deurbel waar een 9 volt batterij inzit :rolleyes:!

Maar ik dwaal af zie ik, enige wat me niet bevalt is de aansluiting van het achterlicht zelf.
Deze gaat pas wat doen als de motor loopt en ook de schakelaars aangezet en/of ingeschakeld zijn.
Maar goed, daar komen we vast wel uit. Unit moet in ieder geval probleemloos werken op de volgende scooters.

NRG Power DD 50
NRG Power DT 50cc AC
NRG Power PureJet 50cc LC
 
Ja, op deze manier te werk te gaan, is het echt een knip en plak werkje.
Niks mis mee hoor, maar er is ook een adaptersetje verkrijgbaar voor 5 Euro!
Met dit setje (wat compleet geleverd wordt) is het mogelijk om alles simpel te connecten, en de stekker ''plug and play'' is.

Zie ook: https://www.scooter-attack.com/ruec...inkerfunktion-alle-modelle-str-656-00-38.html

Multimeter altijd handig om bij de hand te hebben...

Het ligt er alleen aan welke type NRG je hebt?
De MC2 en de MC3 komen vrijwel overeen qua bekabeling, maar de ''Power'' en de Purejet wijken weer af qua kleur v.w.b. de geschakelde en constante plus. Maar ook massa aansluiting (centraal of indivudueel) kan afwijken!

En de unit heeft best dikke bekabeling..., niet echt zwakstroombedrading zoals we wel eens tegenkomen op andere lichtunits.
Heb er zelf ook 1.., zogenaamde Audi look koplamp crap ding!
Meeste bedrading is fatsoenlijk te noemen totdat men bij de dagrijverlichting uitkomt.
De bedrading/bekabeling bij deze ledjes is zelfs zo dun dat het overeen met bedrading uit m'n deurbel waar een 9 volt batterij inzit :rolleyes:!

Maar ik dwaal af zie ik, enige wat me niet bevalt is de aansluiting van het achterlicht zelf.
Deze gaat pas wat doen als de motor loopt en ook de schakelaars aangezet en/of ingeschakeld zijn.
Maar goed, daar komen we vast wel uit. Unit moet in ieder geval probleemloos werken op de volgende scooters.

NRG Power DD 50
NRG Power DT 50cc AC
NRG Power PureJet 50cc LC
Heel erg bedankt voor de informatie, ik zie dat er bij die adapter ook een uitleg staat van de kleur van de draden vanaf de lamp. Daar kan ik iets mee, even wat mooie waterdichte stekkertjes erop solderen en dan komt het goed. Gelukkig heb ik een Nrg power DD LC, dus qua aansluiting moet het goed komen.
 
Back
Top