Afstelrichtlijn Athena 70cc+Yasuni c16

Hallo iedereen!
Recent is mijn NRG Power in elkaar gelopen:oops:
Dus had ik een excuus voor een nieuwe setup, uiteindelijk heb ik vrij goedkoop een Athena 70cc racing (met vlinderpoort) en Yasuni c16 kunnen krijgen.
Er zal ook een Doppler krukas op komen. Ik heb al een Polini Hi speed vario, 17.5mm carb en een standaard ontsteking.
Dus in het kort:
Athena racing 70cc (vlinderpoort)
17.5 dell'ortho carb
Polini Hi speed vario
Std Koppeling
Std Ontsteking
Aan welke sproeier, roller, druk en trekveren range zal ik moeten denken?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Wordt dus een hoogtoerig beest...

Sproeier gewoon paar maatjes hoger, carb is al groter. In mijn Nrg zit std 60 in een Weber 18mm en met een laagtoerige Dr70 hoef ik niet eens hoger.Trekveren denk middel of sterkste want zal met veel power RPM vertrekken, denk Polini gele veren. Drukveer denk Polini paars of Malossi geel/rood heb zelf de Polini groene. Vario is gewoon testen. Paar gram lichter kan geen kwaad op zo'n snelle setup dan haal je zowiezo het beste eruit ;)
 
Wordt dus een hoogtoerig beest...

Sproeier gewoon paar maatjes hoger, carb is al groter. In mijn Nrg zit std 60 in een Weber 18mm en met een laagtoerige Dr70 hoef ik niet eens hoger.Trekveren denk middel of sterkste want zal met veel power RPM vertrekken, denk Polini gele veren. Drukveer denk Polini paars of Malossi geel/rood heb zelf de Polini groene. Vario is gewoon testen. Paar gram lichter kan geen kwaad op zo'n snelle setup dan haal je zowiezo het beste eruit ;)
Het word zeker een hoogtoerig beest ja, er zit nu al sproeier 82 in, dus dat word vanaf 93 afbouwen. Rolletjes zullen toch wel rond de 4gram liggen toch? Voor de rest van de afstelonderdelen word t maar gewoon (bijna) alle setjes kopen en proberen.
 
Sproeier rond 86-88 denk ik zo. Rollen rond 4 g. Ik zou gewoon richtlijnen aanhouden v/a bijvoorbeeld laagtoerige Dr70 en alles een stap hoger. Met die Doppler krukas ga je ook meer toeren draaien die as is lichter. Zou ook meteen carbon membraanplaatjes nemen.
 
Back
Top