afstelproblemen na plaatsing nieuwe kit

Rob1982

Well-Known Member
ik plaatste recent 'n nieuwe kit, als ik nu de motor start draaid hij als 'n klok, tot dat ik aan het gas draai, dan valt de motor dood.. ik verving nu het pinnetje (naaldje) van de vlotter, plaatste 'n grotere sproeier maar nog steeds niks.. krijgt de motor te veel benzine , of te veel lucht?? als hij doodvalt krijg ik hem nadien niet meer gestart, ook niet na reinigen van de bougie.. ik heb 'n malossi kelk staan by the way..
iemand raad??:?
 
Advertisement - register to remove this

geef eens wat meer info, over welke scooter en kit gaat het ? wat is je afstelling ?

en nu de grote vraag : waarom rij je in goedsnaam met een 'kelk' ??:?

zover ik kan gissen is die 'kelk' al één van de problemen, zolang je niet SBO of dergelijke rijd(dus alleen voor straatgebruik) is zo'n ding totaal nutteloos en kan een standaard filter nog het beste werken.
 
meer info

Ik heb 'n booster spirit, 2000 bouwjaar, hebo kit, originele carburator, mallossi kelk en polini uitlaatje, niet voor straatgebruik , het is m'n oude scooter die ik weer van stal haalde omdat ik mijn quad verkocht en weer wat 2takt fun wil beleven .
ik vroeg gisteren aan een kameraad garagist wat er mee scheelt, hij is vrij zeker dat het probleem een te grote sproeier is .. dus ga ik even de originele weer plaatsen om dit even te checken.. ik hou jullie op de hoogte
toch bedankt alvast

groetjes , rob
 
originele sproeier en een open filter gaat niet werken.

sproeiers 105 tot 120 proberen, kijken naar de kleur van de bougie om te weten als de sproeier goed is.

koffie-met-melk bruin = goed
wit = te kleine sproeier
zwart = te grote sproeier

en hebo kit, 50cc of 70cc?
en welke polini uitlaat?

edit: std sproeier zou moeten een 90 zijn
 
die originele sproeier is al af te raden en zéker met die 'kelk'.

laat die kelk er maar af, monteer je standaard luchtfilter en een sproeier die een paar maten groter is als de originele.

en natuurlijk de bougie lezen om te zien of je de juiste sproeier te pakken hebt.
 
ok, heb alles gedaan wat jullie me zijden

weer 'n sproeier maat 90 geplaatst, nieuwe boegie, en m'n originele luchtfilter geplaatst, ge motor draait na enkele kicken , heb de rolantie kunnen afstellen, maar als ik wil vertrekken bolt hij 'n meter of 2 en dan valt hij weer uit.. boegie is beetje vochtig.. soms laat de motor scheten.. weet het ook niet meer hoor..

iemand raad?

8P
 
Dat is of je ontsteking, of je sproeier. Maar zo te zien heb je nog een orginele ontsteking, dus zul je het in je mengsel verhouding moeten zoeken.

Wat voor hebo cil is het?
 
Dat is of je ontsteking, of je sproeier. Maar zo te zien heb je nog een orginele ontsteking, dus zul je het in je mengsel verhouding moeten zoeken.

Wat voor hebo cil is het?


'n 70cc hebo..
ik denk ook dat het met m'n sproeier te maken heeft, maar ik plaatste eerst 'n 95 , die was veel te groot, nu steekt er een 90 in wat de originele is voor 'n 5Occ.. zal seves eens enkele maten kleiner gaan, hopend da'k dan ni te arm rij ... op hoop van zegen...
 
'n 70cc hebo..
ik denk ook dat het met m'n sproeier te maken heeft, maar ik plaatste eerst 'n 95 , die was veel te groot, nu steekt er een 90 in wat de originele is voor 'n 5Occ.. zal seves eens enkele maten kleiner gaan, hopend da'k dan ni te arm rij ... op hoop van zegen...


dat was dus niet het probleem, volgens de uitbater van de plaatselijke scooterwinkel ligt het probleem bij mijn ontsteking.. nieuwe bougie stak er al in, dus nu een andere bougiekop gezet.. en ja hoor, na de eerste kick was ik aan het rondsnorren..
toch scheelt er nog het een en ander aan de afstelling, ik kan nu zo'n 40km/h rijden, enorm veel witte rook uit de uitlaat.. en als ik gas volledig opendraai valt de motor dood, als ik dan de shocke openzet schiet hij weer in actie.. dat ik maar 40 kan bollen is da m'n loodjes te zwaar zijn.. maar dat stilvallen blijft 'n raadsel...
 
heb je je blok er helemaal van af gehad?

zo ja kan het zijn dat je vergeten bent je massa kabel aan te sluiten?

i die al aangesloten, probeer er dan zelf 1 te maken.
ik had van de week zelfde probleem stationair liep die top.
bij gas geven viel hij weg.
kabel geplaats liep meteen stuk beter.


Grrtzz en suc7
Xarp
 
Back
Top