Afstelling verkeerd? dipje?

TEKxRIDE

Well-Known Member
Hey,

Ik heb een booster spirit en zit met een probleempje..

Men booster trekt goed op.. maar vanaf ik een 20-30 peruur haal, gaat ie plots heel sloom.. tot ik een 50peruur haal blijft ie een 3seconde 50 rijden en dan gaat ie plots snel naar de topsnelheid.

Setup:
dr70cc
hebo vario
17,5 dell
doppler luchtfilter
4.3g rolletjes

Maar heb geen idee wat voor trekveren of druk er inzit, heb hem net gekocht.

Iemand die me zou kunne zeggen welke druk/trek veren ik zou moetten in plaatsen? 8P

mvg/

Advertisement - register to remove this

zo te horen heeft het niets avn doen met je trekveren, want zoals je zelf al zegt is het optrekken van je scooter vanaf stilstand goed. Daar je trekveren bepalen wanneer je koppeling aangrijpt, hebben deze weinig functie meer als je eenmaal rijdt.

Drukveer moet je altijd zo slap mogelijk houden, denk dat voor jouw setup een witte malossi of anders een gele voldoende moet zijn.

Ook ik denk dat het probleem in je rolletjes zit. Voordat je nu meteen lichtere gaat monteren, haal je vario eerst eens los en inspecteer je rolletjes op platte kantjes. Wanneer dit het geval is, gewoon vervangen voor nieuwe 4,3gr. exemplaren. Hebben ze geen platte kantjes, ga dan eens wat lichter en kijk dan eens hoe het toerental verloopt.

Mja, imo hebben platte kanten niet zo enorm veel invloed als hij hier beschrijft hoor.

Ow jawel! Als je rolletjes echt platte kantjes hebben blijven ze daarop in je vario liggen waardoor je een enorme dip kunt krijgen....maar dat is mijn persoonlijke ervaring, kan zijn dat de jouwe anders uitwijst.

Back