Afstelling technigas uitlaat?

Advertisement - register to remove this

Ik heb dus een technigas next onder die van men zus gezet met het volgende:

Vario ring er uit
sproeier 80
3,5 gram rollen

dat was het zo'n beetje. De rest is gewoon standaard. Trekt goed door en rij heel goed. (vind ik dan en nog stel maten van mij) Ga binnenkort testen met de luchtfilter prop er uit en dan sproeier 90. Vertel het wel hoe het dan is.

ProjectRox said:
Ik heb dus een technigas next onder die van men zus gezet met het volgende:

Vario ring er uit
sproeier 80
3,5 gram rollen

dat was het zo'n beetje. De rest is gewoon standaard. Trekt goed door en rij heel goed. (vind ik dan en nog stel maten van mij) Ga binnenkort testen met de luchtfilter prop er uit en dan sproeier 90. Vertel het wel hoe het dan is.

oke hardstikke bedankt;).. zou het is proberen

Timz0r said:
Wat is de beste afstelling voor technigas uitlaat?

het goeie toerental is de beste afstelling....

er is geen perfecte afstelling die je er zo in kunt zetten , is bij elke scooter anders...

laten we maar met het begin beginnen :

WAT VOOR SCOOTER
WAT VOOR SETUP

Zou idd wel wat beter helpen. Dit was een voorbeeld op mijn zus haar aerox. Kan idd overal anders zijn. Maar je kan dit inieder geval proberen. Ik had eerst een andere uitlaat er op, toen de sproeier gedana en ff gereden. Toen heb ik die lichtere rolletjes er in gepleurt en had een goed effect.

melf #50 said:
het goeie toerental is de beste afstelling....

er is geen perfecte afstelling die je er zo in kunt zetten , is bij elke scooter anders...

laten we maar met het begin beginnen :

WAT VOOR SCOOTER
WAT VOOR SETUP

Kep een Aerox
setup:
std 50cc
std vario
std koppeling
12mm cabr (88 sproeier) (std filter)
technigas uitlaat

kep nu nog steeds alles erin zitten van me oude setup kwa rollen enz (had eerst sito plus er onder)

Afstelling daar van was:
gele drukveer, 25% trekveertjes
5,8 gram rollen

melf #50 said:
zet er maar eens iets van 4 gram in ...

ook al geprobeerd.. maar hij pakt hem op het begin wel dik goed en later rond 40 km per/uur gaat dan krijg je zo'n omunige dip erin en dan gaat hij langzaam naar 50/60 en dan gaat hij al niet meer harder:S dik vaag

kleinere sproeier. Ik denk dat de sproeier te groot is. Ik heb 80 er in en werkt hier goed. Trekt hier in 1 x door. In het begin is het 1 sec of 2 ff wat slomer en dan trekt hij hem in 1 keer door. Ik heb er ook 3,5 gram rollen in en de vario is er dus uit. En nu is de luchtfilter prop er ook uit en werkt nog steeds perfect. Maar wat ik dan zo vaag vind: melf zei als je luchtfilter prop er uit is dat je dan sproeier 88, 90 er in moet doen of zo. Ik dus die prop er uit en stottert als de ****** in het begin maar nu dus helemaal niet meer. Ook niet als ik hem weer start. Dus als ik nu sproeier 88 of 90 er in pleur trekt ie dan harder of verzuipt hij? Want dat vind ik best vaag...

verzuipen doet een scooter alleen als ie niet meer loopt...

met een minarelli horizontaal is het zo dat met std filter met prop 76 goed rijd , en 90 zonder prop , ik doe dit al jaren zo en altijd nog goed geweest.

als ie in het begin niet goed trekt is ie gewoon niet goed afgesteld

ProjectRox said:
kleinere sproeier. Ik denk dat de sproeier te groot is. Ik heb 80 er in en werkt hier goed. Trekt hier in 1 x door. In het begin is het 1 sec of 2 ff wat slomer en dan trekt hij hem in 1 keer door. Ik heb er ook 3,5 gram rollen in en de vario is er dus uit. En nu is de luchtfilter prop er ook uit en werkt nog steeds perfect. Maar wat ik dan zo vaag vind: melf zei als je luchtfilter prop er uit is dat je dan sproeier 88, 90 er in moet doen of zo. Ik dus die prop er uit en stottert als de ****** in het begin maar nu dus helemaal niet meer. Ook niet als ik hem weer start. Dus als ik nu sproeier 88 of 90 er in pleur trekt ie dan harder of verzuipt hij? Want dat vind ik best vaag...

Ik rij zelf ook met de prop er uit.. maar ik heb zelf ook al gedacht dan iets kleinere sproeier.. want elke keer als ik wil weg trekken dan begint hij eerst dik te stotteren en dan trekt hij door, en als ik filter er afhaal dan stotterd hij niet.(en kep het filter al helemaal schoon gemaakt dus, daar lag het ook niet aan)

Maar ik had er al op gereden voor de prop er uit was. Prop er uit gaf gas en reageerde vet slecht. Paar keer hernemen en ik kon rijden zonder problemen. Vandaag weer testen en als ie het weer doet dan sproeier 90 er in.

Maar ik zou op deze aerox van de TS gewoon sproeier 80 doen of deze sproeier houden en de luchtfilter prop er uit halen.

Back