Afstelling stalker 2takt

Status
Not open for further replies.

Beau-SB

Member
Hallo,

Ik heb dus een gilera stalker en mijn plan is om er een 70cc machine van te maken

Dit is nu de setup

Polini cp 19mm carburateur
Polini hi speed variateur met 6,4g rollen
Polini blauwe drukveer
Polini speedclutch met groene trekveren
Sproeier 90
En een technigas next R

Het gaat nu nog om een 50cc, de 70cc cilinder zit er nog niet op dat komt einde vd maand

Wat ik merk is dat hij bij volgas inhoud/stotterd, ik ben er al achter gekomen dat er een te grote sproeier inzit omdat mijn bougie niet de juiste kleur heeft (wat ik ook wel al dacht met sproeier 90)

De scooter loopt stationair erg mooi en blijft lopen op een gelijk aantal toeren alleen zou ik graag willen dat hij bij het gas iets sneller reageert, hoe kan ik dit doen?
Ook merk ik dat de koppeling iets te laat aangrijpt. Zijn de 6,4g rollen te zwaar voor de groene trekveren en drukveer?

Ook zit er een Polini kelk op de carburateur waardoor ik mijn originele lichtfilter kan behouden, echter merk ik dat hij zonder luchtfilter meer power heeft en zelfs hogere top haalt. Komt dit omdat de sproeier te groot is en dat er te weinig lucht word aangezogen in verhouding met brandstof? Moet ik misschien een powerfilter aanschaffen of zijn er andere mogelijkheden?

Fijne avond, mvg Beau
 
Advertisement - register to remove this

Waarom al die vragen om je 50cc goed af te stellen als je over een week de 70cc gaat monteren want dan begint het hele spel weer opnieuw?
sproeier 90 voor een 50cc is inderdaad erg groot, dit kan ook je gasreactie beinvloeden.
Dat de scooter goed stationair loopt zegt niks over de hoofdsproeier.
Dit wil zeggen dat je stationairsproeier/circuit in orde is.
 
Waarom al die vragen om je 50cc goed af te stellen als je over een week de 70cc gaat monteren want dan begint het hele spel weer opnieuw?
sproeier 90 voor een 50cc is inderdaad erg groot, dit kan ook je gasreactie beinvloeden.
Dat de scooter goed stationair loopt zegt niks over de hoofdsproeier.
Dit wil zeggen dat je stationairsproeier/circuit in orde is.
Oke, dan wacht ik met verder afstellen. Hoe kan het dat hij dan zonder luchtfilter beter presteert dan met luchtfilter, en dat hij stotterd etc.
Post automatically merged:

Met jouw 19streeps carb, uitlaat etc. zou ik me idd over paar week richten op 70cc,
Groet,
Ja klopt ik wou de cilinder als laatste halen dat leek mij makkelijker aangezien ik de carburateur en de variateur al had liggen
 
Je kunt het zo zien;
doordat de sproeier teveel brandstof geeft, komt een betere verhouding brandstof/lucht dichterbij als je ook meer lucht (geen filter) geeft.
Sproeier verkleinen en luchtfilter erop geeft ook deze betere verhouding.
Groet,
 
Je kunt het zo zien;
doordat de sproeier teveel brandstof geeft, komt een betere verhouding brandstof/lucht dichterbij als je ook meer lucht (geen filter) geeft.
Sproeier verkleinen en luchtfilter erop geeft ook deze betere verhouding.
Groet,
Ik heb een andere sproeier erin gezet zit nu 81 in hij houd nogsteeds in en lijkt ook na een bepaald punt niet meer te accelereren.
Misschien heeft hij nog snor vertanding? Geen idee namelijk want ik heb dat ding gekocht de eigenaar wist niet eens welke sproeier erin zat en welke gram rollen, hij zei dat de scooter helemaal nog origineel is.
Hij liep eerst 80 maar nadat ik al dat spul erin heb gegooid loopt die nog maar 60
 
Ik heb een andere sproeier erin gezet zit nu 81 in hij houd nogsteeds in en lijkt ook na een bepaald punt niet meer te accelereren.
Misschien heeft hij nog snor vertanding? Geen idee namelijk want ik heb dat ding gekocht de eigenaar wist niet eens welke sproeier erin zat en welke gram rollen, hij zei dat de scooter helemaal nog origineel is.
Hij liep eerst 80 maar nadat ik al dat spul erin heb gegooid loopt die nog maar 60
Dan even naar de bougie kijken of deze meer aan de bruine kant of creme/witte kant zit. Je hebt het over een polini drukveer maar bijna alle drukveren van polini zijn blauw. :sweatsmile:

Hoeveel KG is de drukveer? Daarmee werkt polini en dit staat ergens op de drukveer vermeld. Ik geloof dat de drukveer die je bij de varioset krijgt slapper is dan origineel en je dus beter de originele kunt behouden omdat deze voor 50cc vaak prima is. Een nieuwe originele drukveer voor zo'n oude brommer kan vaak ook verschil maken omdat deze dan weer netjes op spanning is.

De speedclutch is denk ik de 3g koppeling waarbij je met schroefjes nog extra de stand van de trekveren kan afstellen?
Zoja zet deze schroefjes dan allemaal op de slapste stand omdat deze trekveren pas bij 5500 toeren aangrijpen en dat is al enigszins strak voor een 50cc.
 
Dan even naar de bougie kijken of deze meer aan de bruine kant of creme/witte kant zit. Je hebt het over een polini drukveer maar bijna alle drukveren van polini zijn blauw. :sweatsmile:

Hoeveel KG is de drukveer? Daarmee werkt polini en dit staat ergens op de drukveer vermeld. Ik geloof dat de drukveer die je bij de varioset krijgt slapper is dan origineel en je dus beter de originele kunt behouden omdat deze voor 50cc vaak prima is. Een nieuwe originele drukveer voor zo'n oude brommer kan vaak ook verschil maken omdat deze dan weer netjes op spanning is.

De speedclutch is denk ik de 3g koppeling waarbij je met schroefjes nog extra de stand van de trekveren kan afstellen?
Zoja zet deze schroefjes dan allemaal op de slapste stand omdat deze trekveren pas bij 5500 toeren aangrijpen en dat is al enigszins strak voor een 50cc.
Oke bedankt voor je reactie, inderdaad een polini 3g ik zal ze op de slapste stand zetten en ook kijken met de originele drukveer of dat verschil maakt
Post automatically merged:

Is dit een snor dan?
Dat weet ik dus niet de vorige eigenaar zegt:
“Ik denk brom of snor ik weet het niet eigenlijk”
Dusja daar hebben we niet zoveel aan natuurlijk
 
Dat weet ik dus niet de vorige eigenaar zegt:
“Ik denk brom of snor ik weet het niet eigenlijk”
Dus de eigenaar weet niet wat hij verkocht heeft.

Dus jij weet ook niet of je een brommer of een snorfiets hebt gekocht.... :rolleyes:
Ga eens achter je tweewieler staan en kijk eens wat de kleur van je kentekenplaat is en of dit overeen komt met wat op de papieren staat.
 
Dus de eigenaar weet niet wat hij verkocht heeft.

Dus jij weet ook niet of je een brommer of een snorfiets hebt gekocht.... :rolleyes:
Ga eens achter je tweewieler staan en kijk eens wat de kleur van je kentekenplaat is en of dit overeen komt met wat op de papieren staat.
Is gewoon een scootertje voor in de wijk hij is zonder plaat
 
Tjonge.
Ik hoop dat ik ver uit jouw buurt woon.
Dus jij rijdt op een bromfiets waar je niet van weet of dit een brom of een snor is, maw zonder papieren en dus ook niet weet of deze misschien gestolen was en dus ook nog onverzekert en wil er ook nog:
een 70cc machine van te maken
 
Tjonge.
Ik hoop dat ik ver uit jouw buurt woon.
Dus jij rijdt op een bromfiets waar je niet van weet of dit een brom of een snor is, maw zonder papieren en dus ook niet weet of deze misschien gestolen was en dus ook nog onverzekert en wil er ook nog:
Hij is niet gestolen en ookal had die een geel plaatje als ik er een 70cc onder gooi en hij loopt 100 is die toch ook illegaal
 
Het probleem is voornamelijk dat we steeds meer regels krijgen doordat mensen een opgevoerde scooter zonder platen asociaal ervaren. Zonder verzekering door de wijk knallen is gewoon aso. Nogmaals, we willen hier echt wel kennis delen om juist het echte tunen te promoten. Maar een uithangbord voor asociaal gedrag, dat hoeft hier niet.

Het topic gaat dicht (en een nieuw topic openen om hier hulp voor te krijgen is dus niet de bedoeling), mocht je vragen hebben dan mag je mij persoonlijk een berichtje sturen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top