afstelling sproeier vraag

gerald14

Well-Known Member
Ben bezig met afstellen van me scoot en vroeg me af of dit een beetje de goeie kleur bougie is?
Of moet ik nog hoger gaan? Zit nu 100 in
heb een 17,5mm carb er opzitten

hoor het graag van jullie, morgen even wat sproeiers er bij halen als ik weet welke een beetje.
 

Attachments

  • image-1.jpeg
    image-1.jpeg
    118.4 KB · Views: 13
  • image.jpeg
    image.jpeg
    114 KB · Views: 11
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is opzich netjes koffiebruin. We moeten nog een goede resource maken over de juiste bougiekleur. Hoeveel km heb je hiermee gereden om deze kleur te krijgen? En sowieso van de week gewoon nog een keer kijken.
 
heb hier een kilometer of zo mee gereden.
ga straks nog wel even wat verder rijden en kijken hoe die dan is.
hij heeft ook een dip in het begin met gas geven.
trekt eerste 3meter op als standaard 50cc en daarna pas als 70cc.
daar moet ik ook nog naar kijken wat dat precies is
 
oke die 100 is goed want als ik 104 er in doe dan is die al meteen zwart na een tijdje rijden en 100 is die mooi koffie bruim.
nu een vraag voor de rollen, want snaar moet helemaal boven in vario komen toch?
heb er even een foto bij gedaan om het verschil tussen 3 en 5 gram te laten zien.
heb hier nog 7 gram liggen maar dat is te zwaar denk ik.
wat zeggen jullie?
 

Attachments

  • image-3.jpg
    image-3.jpg
    74 KB · Views: 11
Anders mix je toch die van 5 en 7 gram om te testen? En is je drukveer niet te zwaar?
 
Ohja dat is een goeie inderdaad.
Kan ik dat ook doen met die 3 en 5?
Malossi rode druk veer is gelijk aan standaard druk veer van morini dus lijkt me niet.
Maar hoe zwaarder ik ga hoe hoger hij komt in de vario de snaar.
Hij maakt ook best veel toeren vind ik
 
wat ik wel heb gemerkt met afstelling van de carb is het volgende.
als ik aan luchtschroef draai naar link dan gaat die hoger stationeer lopen als ik mijn stationeer schroef ding heb loopt die hoog stationeer en als ik hem draai dan gaat die een heel klein beetje naar beneden maar verder gebeurt er helemaal niks hoe ver ik die schroef ook draai. met lucht schroef kan ik hem wel rustiger krijgen.
weet jij misschien hoe dat kan?
 
Ik kan uit je berichten niet opmaken wat voor blok je mee rijd en wat je setup is.
Maar een rode drukveer van malossi is de sterkste voor minarelli. ik zou wat betreft het ''boven in de vario komen'' eens een witte of gele drukveer van malossi proberen.
Als je een standaard set-up hebt zou ik proberen met een witte drukveer en 4-5 gram rollen te gaan zitten als basis.

Succes!
 
oh en de luchtschroef normaal gesproken helemaal dicht draaien en dan anderhalve slag weer naar buiten. Daarna proberen met je stationair schroef hem op het juiste toerental te krijgen.
 
Met de lucht schroef is opgelost.
Moest gaten boren in me lucht filter huis. Hij kreeg te weinig.

Mijn setup nu is.
Gilardoni 70cc alu
Carter getuned op cilinder.
Yasuni c16
17,5mm carb sproeier 104
Malossi delta clutch rode druk veer en zwarte trek veren van malossi
Malossi multivar met 3 gram rollen
Malossi kevler snaar.

Ik heb een morini blok
Rij nu 110 maar moet beter kunnen lijkt me
 
qua snelheid zal er niet veel meer in zitten wanneer je originele vertanding hebt vermoed ik.
het carter is getuned, is dit juist gedaan? niet een te groot cartervolume gecreëerd?
op deze setup zou ik een 19 mm zetten of een 21, dat loopt daar goed op. (dat zou iets kunnen helpen).
heb je de juiste snaar? ligt hij bovenin de poulies achter en voor onderin de vario? (en staat hij dan netjes strak?).
ik denk ook dat je qua rollen te licht zit! een rode drukveer met een gram of 4 / 4,5 is schat ik beter in de richting.
Heb je toevallig geen toerenteller zodat je kan zien welk toerental hij loopt?

gr john
 
Carter is goed getuned.
Ja wil nog ern 19mm halenaar geld is even op.

Kopprling is die helemaal boven en vario helemaal onder en staat strak de snaar

Zit een koso teller op maar krijg die toerentellen niet goed aangesloten.
Als ik hem om me bougie kabel draai zoals in de handleiding staat dan doet die het niet goed
 
Back
Top