Afstelling speedfight 2

NickSF2

Well-Known Member
Hallo mensen,

ik zou graag willen dat mijn scooter wat harder zou gaan en ook wat harder zou optrekken. ik heb alles ontgrensd behalve me luchtfilter en hij haalt nog geen 70 in echt km.

Dit zit er in me scooter:

12 MM caburateur (std)
58 sproeier gurtner
Doppler S2br (7 gram)
std koppeling
15 % trekveertjes
Bijbehorende drukveer doppler vario.
technigas next r chroom

ik zou het echt niet weten maar ik heb ook 6 gram en 6,5 gram rolletjes al geprobeerd maar deze (7 gram) zijn nog de beste.\

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt

p.s. Zal het misschien helpen een stage 6 koppeling te kopen ?
 
Advertisement - register to remove this

Stage 6 koppeling maakt geen verschil. Die pijpjes moet je ook gewoon op je luchtfilter laten zitten het is nergens voor nodig om dit te gaan aanpassen. Heb je wel je uitlaat helemaal ontgrenst ?

Enigste wat je dan zou kunnen doen is helemaal goed afstellen. Op mijn speedfight met hebo vario, stage 6 koppeling (omdat oude versleten was maar een stage 6 gepakt) en doppler S3r heb ik de 84 gehaald, maar dat haalt die niet altijd. Meestal als ik gewoon rechtop zit rijd die zo'n 70-72
 
ja in de technigas next r chroom zit alleen een prop bij de aansluiting op de cilinder.
volgens mij verder niet.
Weet jij misschien nog iets anders waardoor die iets harder gaat of iets harder optrekt ?
Alvast bedankt ;)
 
Kon ik maar 70 rijden... ik had eerst hele slechte afstelling, geprobeerd af te stellen en ineenkeer gelukt en poef! ik ging 95( vragen om narigheid)! met yasuni R en nu met een std sito plus 85 met prop... (werd er gezegd)

Ik heb 17mm carberateur maar net zoals Melv zegt zal die daardoor niet merkbaar harder gaan.. Maar wat jou Speedfiets heeft weet ik niet maar lijkt beetje op mijne in t begin..

succes!;)
 
thx maar ik ben van plan om een laagtoerige 70ccer te kopen van gietijzer. (kunnen namelijk op standaard krukas) van DR. daar gooi ik dan ook een koppeling van stage 6 bij en dan ga ik maar eens veel tijd steken in het afstellen ;)
(dan moet ik ook een andere carburateur + spruitstuk kopen :( )
 
Back
Top