This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Afstelling scooter

ziasds

Member
Yoo ik snap het niet meer :/ mijn scooter heb ik nu al op honderden manieren proberen afstellen aan de carb, momenteel staat die lucht schroef bijna helemaal dicht omdat die dan het beste rijdt met gevolg dat die veel te arm loopt natuurlijk. De carb is een mikuni 12mm met sproeier 65 erin, stationair lopen doet die wel gewoon goed

ik heb nog nooit van het merk of model "mijn scooter" gehoord, meer info is welkom

maar goed.
momenteel staat die lucht schroef bijna helemaal dicht omdat die dan het beste rijdt met gevolg dat die veel te arm loopt natuurlijk
nope, niet waar
minder lucht (of meer benzine in verhouding) is rijker lopen.

controleer en/of doe het volgende
je scooter start en loopt stationair, toch?
laat je scooter ca 5 minuten stationair draaien
draai de "luchtschroef" helemaal dicht. slaat de scooter dan direct af?
controleer eens op valse lucht met remreiniger of deo. spuit dit bij het spruitstuk. verander het toerental dan heb je valse lucht

Haha sorry ‘mijn scooter’ is een tgb tapo, ja stationair lopen doet hij vrij goed, de valse lucht test heb ik al meerdere keren gedaan en hij trekt geen valse lucht. Als ik de luchtschroef helemaal dicht draai loopt hij wel minder hard stationair maar valt niet uit, hoe dat hij nu afgesteld is was de luchtschroef bijna helemaal dicht ongeveer 0,5 slag uitgedraaid en dan loopt hij best goed, alleen dan zie ik dat de bougie een witte/grijze kleur krijgt

Wel vreemd dat er nergens valse lucht lekt en de luchtschroef bijna dicht staat en de bougie word wit grijs ,
ik denk dat je iets over het hoofd hebt gezien , in welke staat zijn de keerringen ?

Ja ik vind het ook heel vreemd, misschien handig om te weten maar heb ook eerder het probleem gehad dat als ik gas gaf dat hij dan uit viel, dat heb ik toen opgelost door van sproeier 60 naar 65 te gaan en nu heb ik gezien dat hij volgens mij dan te arm loopt
Post automatically merged:

Wel vreemd dat er nergens valse lucht lekt en de luchtschroef bijna dicht staat en de bougie word wit grijs ,
ik denk dat je iets over het hoofd hebt gezien , in welke staat zijn de keerringen ?
De keringen heb ik geen idee van, niet gecheckt