afstelling piaggio zip 2t 50 cc

lars06

New Member
hallo,
k heb een piaggio zip 2t 50 cc en die reed niet goed omdat er sproeier 56 in zat dus ik had sproeier 76 in gedaan toen trok die hem perfect door naar de 80 85 maar het probleem is dat ie ineens nog maar 65 ging lopen en met volgas viel die weg en nu loopt ie nog maar 55 en met volgas valt ie weg en als die koud is trekt ie hem wel gewoon goed door..
setup
50 cc
17.5 mm carb van dellorto
sproeier 76
7.5 gram rollen
en heeft iemand voor mij gelijk een goede afstelling want ik zou maar al te graag me scooter afgesteld hebben
 
Advertisement - register to remove this

Al gekeken naar welke kleur je bougie is? Dan weet je ongeveer hoe of wat. Het is niet zo in 1x te zeggen wat de juiste afstelling is omdat dat bij 100 scooters 100x kan wisselen
 
Sproeier is wat groot voor std 50 maar zou wel moeten kunnen met Piaggio. Welke uitlaat heb je? is deze nog begrensd? Plaatje nog in de carb?

Hoe valt ie uit? Bwoaaaap bij volgas? Dan denk ik haast valse lucht ergens bij je carb (omdat je daar hebt lopen sleutelen). Zit alles nog goed vast?

Als ie koud is krijgt ie meer benzine door je choke. Als hij dan wel goed loopt moet het haast ergens valse lucht zijn.
 
Sproeier is wat groot voor std 50 maar zou wel moeten kunnen met Piaggio. Welke uitlaat heb je? is deze nog begrensd? Plaatje nog in de carb?

Hoe valt ie uit? Bwoaaaap bij volgas? Dan denk ik haast valse lucht ergens bij je carb (omdat je daar hebt lopen sleutelen). Zit alles nog goed vast?

Als ie koud is krijgt ie meer benzine door je choke. Als hij dan wel goed loopt moet het haast ergens valse lucht zijn.
ik heb 50 cc snel van polini
sito plus uit laat onbegrensd
plaatje uit de carb
sproeier 76

bij volgas hoor je gewoon bwoaap inderdaad gewoon dat ie begint te haperen en weg valt

alles zit goed vast

als die koud is trekt ie hem kneiter hard weg en met volgas geen enkel probleem dan gaat ie als die warm is zachter lopen

waar kan valse lucht bandaan komen?
 
Als die warm is / word , gaat de Choke er af ( als die Elektrisch is ) , en krijgt die minder Benzine.
Dus ... Groter in Sproeier gaan.
 
Ja, je sproeier is te klein of hij trekt ergens valse lucht.

Valse lucht kan van overal komen waar het niet goed dicht is, maar bij piaggio vaak bij spruitstuk (scheurt ook vaak..)

Je scooter stationair laten lopen en even remmenreiniger spuiten rond het inlaat kanaal, gaat hij dan anders lopen trektie daar dus lucht vandaan normaliter.

Ik rijd zelf met gilardoni (slome) 70cc en sito met sproeier 82 op piaggio blok. Dit is wel aan de rijke kant op mijn scooter. Het kan zomaar zijn dat jou polini 50 nog wat meer benzine nodig heeft
 
Ja, je sproeier is te klein of hij trekt ergens valse lucht.

Valse lucht kan van overal komen waar het niet goed dicht is, maar bij piaggio vaak bij spruitstuk (scheurt ook vaak..)

Je scooter stationair laten lopen en even remmenreiniger spuiten rond het inlaat kanaal, gaat hij dan anders lopen trektie daar dus lucht vandaan normaliter.

Ik rijd zelf met gilardoni (slome) 70cc en sito met sproeier 82 op piaggio blok. Dit is wel aan de rijke kant op mijn scooter. Het kan zomaar zijn dat jou polini 50 nog wat meer benzine nodig heeft
dus scooter laten lopen tijdje en dan remreiniger bij mn spruitstuk spuite
 

Goed luisteren of ie anders gaat lopen (deze op de video trekt dus geen valse lucht). Ook even tussen je carb en luchtfilter checken.


maar het kan ook goed je sproeier zijn. Is het een alu 50 van polini? die lusten wel wat benzine. Misschien even video maken van wat er precies gebeurd, denk dat velen je hier dan goed kunnen helpen.
 
Last edited:

Goed luisteren of ie anders gaat lopen (deze op de video trekt dus geen valse lucht). Ook even tussen je carb en luchtfilter checken.


maar het kan ook goed je sproeier zijn. Is het een alu 50 van polini? die lusten wel wat benzine. Misschien even video maken van wat er precies gebeurd, denk dat velen je hier dan goed kunnen helpen.
ga ik proberen en waar moet ik de remreiniger tussen spuiten?
 
je moet de remreiniger spuiten op je spruitstuk (stuk tussen cilinderkop en carb) daarna zoals junnehj zegt ook even spuiyten bij de aansluiting van je luchtfilter.
 
Back
Top