Hallo, het is een heel verhaal misschien niet nodig dus als je geen zin hebt het helemaal te lezen, even onderaan kijken!
Ik had een tijd terug een 70cc polini gisha onder mijn Dj gezet, deze was toen vrij goed afgesteld icm zie setup onderaan. Maar wel heel belangrijk hij had nu een zeer versleten v-snaar die hierom keurig onderop lag bij m'n speedcontrol met std gradenplaat.
Met deze setup liep hij even hard/iets harder als met std 50cc en een leovinci Z. (77km/u op testbank), trok wel veel harder.
Na nog wat afstellen had ik de trekveren vervangen door iets te kleine rooien, waardoor ze relatief nog strakker zijn.
Later had ik m'n v-snaar vervangen voor een nieuwe standaard. Alleen deze was tov mijn oude snaar 2á3mm dikker, met std gradenplaat in me speedcontrol ging dit totaal niet meer, heb toen eerst een gele drukveer gekocht en de rollen nog is verlaagt naar 6.9gram.
Later kwam ik erachter dat ik een polini gradenplaat had en dat de variobus met deze wel genoeg uitstak om de snaar onderin te laten beginnen. Nogsteeds met 6.9 gram en gele drukveer en geen overtoeren.
Hij trekt alleen nog steeds niet helemaal optimaal en de top is nu tov std 50cc met leovinci Z 5km/u gedaald (op de teller).
Voor de grap had ik hem een keer zonder carterkap gestart en zag toen dat m'n snaar eerder begon te klimmen dan dat de koppeling aangreep.
Nu zijn er eigenlijk 2 dingen waar ik benieuwd naar ben:
- Is de top gedaald doordat de gele drukveer te strak is
- Trekt hij minder doordat de v-snaar eerder begint met klimmen dan de koppeling aangrijpt.
Huidige setup:
-70cc polini gisha
- polini speedcontrol met bijbehorende 15 graden plaat (std is 25)
- Std koppeling met extreem strakke rode trekveren (trekveren zijn eigenlijk net te kort)
- gele drukveer voor kymco
- Std v-snaar
- 90 sproeier std carb
Wat kan ik nu het best doen om hem beter te laten trekken? trekveren vervangen voor rode die wel goed passen? Gele drukveer eruit? Std gradenplaat er toch in en dan dat hij hoger licht compenseren met zeer lichte rollen?
Zie jullie advies graag tegemoet!
Ik had een tijd terug een 70cc polini gisha onder mijn Dj gezet, deze was toen vrij goed afgesteld icm zie setup onderaan. Maar wel heel belangrijk hij had nu een zeer versleten v-snaar die hierom keurig onderop lag bij m'n speedcontrol met std gradenplaat.
Met deze setup liep hij even hard/iets harder als met std 50cc en een leovinci Z. (77km/u op testbank), trok wel veel harder.
Na nog wat afstellen had ik de trekveren vervangen door iets te kleine rooien, waardoor ze relatief nog strakker zijn.
Later had ik m'n v-snaar vervangen voor een nieuwe standaard. Alleen deze was tov mijn oude snaar 2á3mm dikker, met std gradenplaat in me speedcontrol ging dit totaal niet meer, heb toen eerst een gele drukveer gekocht en de rollen nog is verlaagt naar 6.9gram.
Later kwam ik erachter dat ik een polini gradenplaat had en dat de variobus met deze wel genoeg uitstak om de snaar onderin te laten beginnen. Nogsteeds met 6.9 gram en gele drukveer en geen overtoeren.
Hij trekt alleen nog steeds niet helemaal optimaal en de top is nu tov std 50cc met leovinci Z 5km/u gedaald (op de teller).
Voor de grap had ik hem een keer zonder carterkap gestart en zag toen dat m'n snaar eerder begon te klimmen dan dat de koppeling aangreep.
Nu zijn er eigenlijk 2 dingen waar ik benieuwd naar ben:
- Is de top gedaald doordat de gele drukveer te strak is
- Trekt hij minder doordat de v-snaar eerder begint met klimmen dan de koppeling aangrijpt.
Huidige setup:
-70cc polini gisha
- polini speedcontrol met bijbehorende 15 graden plaat (std is 25)
- Std koppeling met extreem strakke rode trekveren (trekveren zijn eigenlijk net te kort)
- gele drukveer voor kymco
- Std v-snaar
- 90 sproeier std carb
Wat kan ik nu het best doen om hem beter te laten trekken? trekveren vervangen voor rode die wel goed passen? Gele drukveer eruit? Std gradenplaat er toch in en dan dat hij hoger licht compenseren met zeer lichte rollen?
Zie jullie advies graag tegemoet!