Afstelling koppeling 80cc zip

TythorZeth

Well-Known Member
Beste mannen,

Ik heb onder mijn Piaggio Zip 4t2v (2016) een 80cc met een Malossi Multivar en sportnokkenas laten monteren (13000km, 1000km met de 80cc). Echter, de koppeling ziet er nog origineel uit (er zit geen witte drukveer in, trekveren rood). Hoort hier niet een witte Malossi drukveer in? Ik merk ibj het optrekken dat het toerental duidelijk lager is dan na 20 km/h.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Tythor Zeth,

Als hij te weinig toeren maakt van 0 naar 20 denk ik toch eerder aan de trekveren. Drukveer is meer merkbaar op gashername zo ver ik weet. Laat het gas eens los als je een km of 40 rijd en dan zou je met het zelfde toerental verder moeten rijden na gashername.

Aangezien hij te weinig toeren maakt van tot de 20 zou ik toch eens een maatje strakkere trekveren proberen.
 
rode trekveren zijn al behoorlijk strak, +2000rpm dacht ik. Dat is al meer dan genoeg voor een 4t. Heb je de luchtschroef goed afgesteld?
Heb zojuist mijn luchtschroef onder handen genomen, van 2 naar 1,5. Hij rijdt nu wel 5 km/h zachter en soms doet hij iets schokkerigs, alsof iemand even kort zacht aan m'n spoiler trekt. Kan ik iets verneukt hebben? Heb geen scheuren gezien in de in- en uitvoer... Hoe kan dit nou weer. Ik heb alleen aan de luchtschroef en stationair gezeten (wel carburateur vaak laten bewegen)... 80 cc met 66 op de teller... 15,5 sec naar de 60. Snap er niks van.
 
Misschien toch eens met witte drukveer proberen. Joey schaar heeft een paar dagen geleden een video geplaatst waar hij een 50cc met en zonder witte drukveer op een testbank heeft gezet, scheelde een halve kW.
Welke rollen heb je trouwens?
 
Misschien toch eens met witte drukveer proberen. Joey schaar heeft een paar dagen geleden een video geplaatst waar hij een 50cc met en zonder witte drukveer op een testbank heeft gezet, scheelde een halve kW.
Welke rollen heb je trouwens?
9,3 gr van Malossi. Hij zei, in 10% van de gevallen is 8,4 gr beter (met Malossivar) maar bij mij niet. Bijna iedereen draait zieke overtoeren met hun 80cc 7 gram rollen haha

Drukveer is toch meer gashername? Die loopt perfect.

Maar hoe kan ik nou iets hebben verneukt dat hij 5 km/h langzamer rijdt en ook langzamer accelereert nogmaals alleen aan de stationair- en luchtschroef gezeten.
 
vanaf minuut 9 ongeveer
Post automatically merged:

of dit dan bij 2 kleppers met carburateur hetzelfde is weet ik niet zeker. Maar de overbrenging is precies hetzelfde, dus lijkt me dat het ongeveer hetzelfde effect heeft
 
vanaf minuut 9 ongeveer
Post automatically merged:

of dit dan bij 2 kleppers met carburateur hetzelfde is weet ik niet zeker. Maar de overbrenging is precies hetzelfde, dus lijkt me dat het ongeveer hetzelfde effect heeft
Wat bedoel je precies bro? Witte malossidrukveer erin gooien en dan gaat hij dus sneller?
Weet iemand wat ik kan hebben verneukt waardoor hij nu langzamer rijdt trouwens?
 
Wat bedoel je precies bro? Witte malossidrukveer erin gooien en dan gaat hij dus sneller?
Blijkbaar krijgt hij meer vermogen ja. Of je ditzelfde kunt krijgen met iets lichtere rollen weet ik niet.

Heb je er al andere trekveren in gedaan? Denk namelijk dat wit veel beter is.

Als je de luchtschroef weer zo zet als eerst loopt hij dan weer beter?

Welke sproeier heb je eigenlijk?

Je hoort trouwens veel sneller te gaan. Want nu is hij bijna even langzaam als mijn 50cc iget.
 
Blijkbaar krijgt hij meer vermogen ja. Of je ditzelfde kunt krijgen met iets lichtere rollen weet ik niet.

Heb je er al andere trekveren in gedaan? Denk namelijk dat wit veel beter is.

Als je de luchtschroef weer zo zet als eerst loopt hij dan weer beter?

Welke sproeier heb je eigenlijk?

Je hoort trouwens veel sneller te gaan. Want nu is hij bijna even langzaam als mijn 50cc iget.
Ja, hij reed 76, nu weer 70. Mijn digitale begrenzer doet het opeens niet meer goed; als ik de oude eraan hang gaat hij 'weer' 70. Met 50cc vanuit de fabriek (en toen ontgrensd) 64 km/h, ook niet echt geweldig. Allemaal op de teller. Geen idee hoe dit kan.

Ik heb er geen nieuwe drukveren ingedaan, rood is al erg strak voor een 80cc 4t...
 
Welke sproeier heb je erin zitten ? Je gaat nou namelijk even hard als een 50cc. Je moet echt zeker 84 erin hebben.
Edit: @4slaf4life haalt me de woorden uit de mond.

Kortom, welke sproeier en rollen? Wat die brommer boer zegt is lulkoek. Iedereen zegt wat anders, maar ik zou eens 7,5 Gr erin doen en sproeier 84 dus. Daarna op je achterwiel langs die brommer boer met een dikke middelvinger en ver van weg blijven.
Witte drukveer vindt hij ook wel lekker met Malossi rood trekveren of Omega goud.
Luchtschroef lekker op 2/2,5 zetten en dat schokerige heb ik nu ook in de winter. Ga proberen m'n gasnaald the schimmen, want hoop dat hij dan niet iets schokt en dat de bougie wat mooier kleurt.
 
Last edited:
Welke sproeier heb je erin zitten ? Je gaat nou namelijk even hard als een 50cc. Je moet echt zeker 84 erin hebben.
Edit: @4slaf4life haalt me de woorden uit de mond.

Kortom, welke sproeier en rollen? Wat die brommer boer zegt is lulkoek. Iedereen zegt wat anders, maar ik zou eens 7,5 Gr erin doen en sproeier 84 dus. Daarna op je achterwiel langs die brommer boer met een dikke middelvinger en ver van weg blijven.
Witte drukveer vindt hij ook wel lekker met Malossi rood trekveren of Omega goud.
Luchtschroef lekker op 2/2,5 zetten en dat schokerige heb ik nu ook in de winter. Ga proberen m'n gasnaald the schimmen, want hoop dat hij dan niet iets schokt en dat de bougie wat mooier kleurt.
Ik heb sproeier 84. Bizar toch, met moeite de 70 aantikken op de teller? Ik zal lichtere rollen proberen en ook de drukveer veranderen, thanks!
Maar ja, hij reed ook maar 60 met 50cc (6,1 gr rollen). Toen ik hem nieuw kocht 64.
 
Back
Top