Afstelling klopt niet van Polini

Beau-SB

Member
Ik heb dus een Zip 50cc 4takt injectie
en ik heb een Polini variateur kit erin gedaan
er zaten 3,4g rolletjes in en 7g rolletjes, groene trekveren en een blauwe drukveer
ik allemaal erin gezet en wat blijkt de 3,4g rolletjes waren veels te licht en bij 7g rolletjes maakt hij in het begin een kleine dip maar trekt redelijk goed door maar niet veel verschil met wat ik hiervoor had, had veel meer verwacht kan iemand mij misschien helpen? dacht zelf aan misschien 7,5g rolletjes erin te doen? Ik hoor graag reacties,

B.V.D
Post automatically merged:

Hij gaat trouwens ook niet harder, nogsteeds 50 zoals hij voor de polini variateur ging
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf alleen maar malossi multivar gebruikt en nooit polini. Maar je moet niet te veel van zo'n sport variateur verwachten met een 4t. Het toerenverloop is veel beter en de top zou ietsjes hoger moeten worden en dat was het dan ook wel, geen gigantisch verschil.

Is een blauwe drukveer trouwens niet veel te sterk? Of heb ik het nou juist door elkaar en is het ong hetzelfde als wit?
 
Je moet ook niet verwachten wat je in de kit krijgt ook 100% aansluit op de afstelling van jou scooter.
Elke scooter loopt nou eenmaal een beetje anders op de afstelling.

Gewoon wat meer experimenteren met wat andere rollen proberen. De kleur van de drukveer zegt niks bij polini.. Want ook de andere verschillende zwaardere of lichtere drukveren zijn blauw.
 
Je moet ook niet verwachten wat je in de kit krijgt ook 100% aansluit op de afstelling van jou scooter.
Elke scooter loopt nou eenmaal een beetje anders op de afstelling.

Gewoon wat meer experimenteren met wat andere rollen proberen. De kleur van de drukveer zegt niks bij polini.. Want ook de andere verschillende zwaardere of lichtere drukveren zijn blauw.
Oke dankjewel kga het proberen morgen met iets zwaardere rolletjes
 
is die 50kmph gps? Want je gaat niet ver daarboven komen zonder andere ecu
Ik heb een ontgrensde ECU erop gezet vandaag maar nogsteeds een dipje in het begin wat ik voor de polini variateur nog niet had
Post automatically merged:

is die 50kmph gps? Want je gaat niet ver daarboven komen zonder andere ecu
Gaat nu wel 61 op de teller
Post automatically merged:

is die 50kmph gps? Want je gaat niet ver daarboven komen zonder andere ecu
En qua trekkracht niet veel veranderd pas als hij 35 aantikt voel ik dat hij hem oppakt en trekt dan super lekker door
 
Zijn groene trekveren niet redelijk strak? Mij is het opgevallen dat voor een 4t je de trekveren het beste niet sterker moet doen als wit
 
is die 50kmph gps? Want je gaat niet ver daarboven komen zonder andere ecu
En qua trekkracht niet veel veranderd pas als hij 35 aantikt voel ik dat hij hem oppakt en trekt dan super lekker door
Zijn groene trekveren niet redelijk strak? Mij is het opgevallen dat voor een 4t je de trekveren het beste niet sterker moet doen als wit
Ja ze waren echt super strak moest echt al me kracht gebruiken bijna voor die rotveertjes, misschien te strak?
 
ik had eerst rode van dmp (ongeveer even strak vgm?), trok wel lekker op maar mn koppeling was er minder blij me. Heb ze een paar dagen geleden vervangen voor witte. Trekt minstens even goed, misschien zelfs wel iets beter. En ik hoef niet elke 500km mn koppeling te schuren
 
is die 50kmph gps? Want je gaat niet ver daarboven komen zonder andere ecu
En qua trekkracht niet veel veranderd pas als hij 35 aantikt voel ik dat hij hem oppakt en trekt dan super lekker door
ik had eerst rode van dmp (ongeveer even strak vgm?), trok wel lekker op maar mn koppeling was er minder blij me. Heb ze een paar dagen geleden vervangen voor witte. Trekt minstens even goed, misschien zelfs wel iets beter. En ik hoef niet elke 500km mn koppeling te schuren
Oke dan zal ik dat eens proberen bedankt
 
Misschien is de Vario bus ook iets lang voor de standaard Piaggio snaar. Dit probleem had ik dus met mijn Malossi Multivar en heb toen de oude Vario bus er terug in gedaan.
Je kan er uiteraard ook voor kiezen om een brede snaar erbij te pakken .
 
Klopt, 1 a 2 mm maar mijn Vespa liep er toch minder op. Ook is bijvoorbeeld een Malossi snaar net wat breder dan een standaard Piaggio.
 
bij mijn iget was er geen verschil, of minder dan een halve mm (had het niet heel precies opgemeten). Maar misschien dat die al een keer vervangen was voor een malossi bus, was een tweedehandse scooter. Zou wel raar zijn want de rest was origineel
 
Inderdaad, verschil was minimaal. En als je dat ringetje achter de bus weg laat is er denk ik geen verschil in lengte.
Ook heb ik overigens de snaar vernieuwd nadat ik de oude bus er terug in deed. Oude snaar was nog niet zo oud, maar toch.
Ik had bovenstaand op een forum gelezen en het klonk logisch en "leek" uitkomst te bieden.
 
Misschien is de Vario bus ook iets lang voor de standaard Piaggio snaar. Dit probleem had ik dus met mijn Malossi Multivar en heb toen de oude Vario bus er terug in gedaan.
Je kan er uiteraard ook voor kiezen om een brede snaar erbij te pakken
Oke dankjewel kga er is naar kijken
Post automatically merged:

Maar hij stotterd eerste paar seconde ook heel erg vooral na een nacht koud te hebben staan dat deed hij voorheen helemaal niet ook niet in de winter
 
Last edited:
Back
Top