afstelling / kilometerteller en

Status
Not open for further replies.

jeffdechef

Well-Known Member
Goedemiddag,
Nadat mijn peugeot zenith een jaartje in de garage heeft stil gestaan ben ik 'm de laatste periode weer rijklaar aan het maken. In principe is dat gelukt, het is nu nog de puntjes op de 'i' zetten qua afstelling en onderdelen. En daar heb ik wat vragen over:
1. kilometerteller. Die werkte niet omdat de kabel kapot was. Ik heb een nieuwe orignele kabel besteld, echter het leek wel alsof de kabel toch niet juist was. Het gedeelte wat in je dashboard moet ging er wel in, maar er was niks waar je de klemmetjes om kon klemmen dus blijft het niet zitten. En het beneden gedeelte bij je kilometerteller aandrijver paste ook onmogelijk. Ik heb foto's (foto 3 t/m 6) gemaakt van de kabel en van de aandrijver, denken jullie dat het een verkeerde kabel is of wat?
2. Optrekken. Het is geen ramp, want ik vind dat ie al best lekker rijdt, maar als we dan toch bezig zijn: als de scooter warm is trekt ie vanuit stilstand de eerste 8 seconde amper door. Ik trek de gashendel vol open, hij lijkt even terug te vallen en dan na 8 seconde voel je gewoon dat ie 'm pas pakt en trekt ie in 1x door naar top! Hoe zorg ik dat ie direct reageert op gashendel en in 1 keer doortrekt tot top?
Schiet maar vol met ideeen, op een van bovenstaande punten, of op beiden als je er verstand van hebt.
Alvast enorm bedankt.
 

Attachments

  • foto 3.JPG
    foto 3.JPG
    201.4 KB · Views: 15
  • foto 4.JPG
    foto 4.JPG
    132.2 KB · Views: 15
  • foto 5.JPG
    foto 5.JPG
    144.1 KB · Views: 15
  • foto 6.JPG
    foto 6.JPG
    106.8 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

Oke hij zit nu echt totaal niet op een ophangpunt van het carter, volgens mij zit ie een beetje vastgeklemd om de carbureatuer en een ander langwerpig apparaat, maar nergens vast. Ik ga eens kijken waar dat ophangpunt dan zou moeten zitten.

Thanks.
 
Ik was 1 ding vergeten te zeggen , het filter moet wel vast met een speciale bout , of er met een busje in het omcirkelde deel zitten anders druk je het plastic kapot.
 
Thanks voor de hulp allen.

Vandaag aandrijvertje ertussen gezet en m'n kilometerteller doet het weer! Tevens het ophangseltje voor de luchtfilter vrij gemaakt van smurrie en het luchtfilter eromheen geklikt.

Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden, want qua afstelling komt het ooit wel een andere keer, heb er niet heel erg last van.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top